Prema podacima europskog udruženja automobilske industrije ACEA, u ožujku je broj registracija novih vozila uvećan na 1,64 milijuna.
Luksuzni brendovi u iščekivanju rasta
Unatoč dobrim rezultatima,analitičari i poslovni čelnici upozoravaju da se vrijeme nedavnog snažnog rasta prodaje bliži skorom kraju, ponajprije za automobilske proizvođače kao što je Volkswagen.
Dok proizvođači luksuznih brendova automobila kao što je BMW očekuju postupni rast potražnje tijekom idućih mjeseci, u slučaju automobilskih brendova za širu potrošnju situacija bi se mogla pogoršati s obzirom na postupno ukidanje državnih poticaja kupcima novih automobila.
Njemačko tržište automobila u ožujku je zabilježilo snažan pad od 27 posto nakon što je paket poticaja za zamjenu starih vozila novima i ekološki prihvatljivijima okončan u rujnu prošle godine.
Poticajne mjere u španjolskom Seatu bez efekta
Iako je svojedobno posrnulo španjolsko tržište u ožujku ostvarilo čak 63 posto veću prodaju, dobrim dijelom zahvaljujući vrlo niskoj bazi za usporedbu, čini se da shema poticaja tamošnjem proizvođaču Seatu baš nije donijela koristi budući da je broj registriranih vozila VW-ovog španjolskog brenda porastao za svega 0,8 posto.
Renaultova jeftina marka Dacia zabilježila je čak 61-postotni skok prodaje diljem Europe budući da ne slabi interes kupaca za njezine modele poput Sandera.
Tržišni udio rumunjskog brenda gotovo se izjednačio sa Seatovim od 2,1 posto u ožujku, premda se Dacia na tržištu pojavila tek prije šest godina s novom markom Logan.
Od Japanaca jedino Nissan u zelenom – skok prodaje od 42 posto
Dok su korejski proizvodači Hyundai i Kia zabilježili rast prodaje od oko 25 posto u ožujku, prodaja Toyote i Lexusa zajedno se smanjila za 13,6 posto, pod nastavljenim pritiskom skandala vezanog uz povlačenje vozila zbog problema s papučicom gasa.
Slaba je utjeha Toyoti da su i Honda i Suzuki imali slab mjesec, zabilježivši pad u visini 16 odnosno 19 posto.
Od japanskih je proizvođača jedino Nissan zabilježio skok prodaje, i to za 42 posto.
Britansko tržište najveće u prošlom mjesecu
Što se francuskih proizvođača vozila tiče, Renault i PSA Peugeot Citroen i dalje drže prednost u odnosu na domaću konkurenciju na francuskom tržištu koje je u ožujku poraslo za 18 posto.
Od ostalih vodećih europskih tržišta automobila talijansko i britansko zabilježili su rast prodaje od 19,6 posto odnosno 26,6 posto. Britansko tržište prošli je mjesec tako zauzelo mjesto najvećeg europskog tržišta automobila, objavila je ACEA.