Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Razumljiva komunikacija – temelj svakog poslovnog uspjeha

Prenijeti poruku jasno i shvatljivo često je ključno za uspjeh projekta, a nerijetko se tako stvara potrebna razlika u kvaliteti usluge koja dijeli uspješne od neuspješnih. Pomozite i klijentima i sebi, počnite jasnije komunicirati. To će vas predstaviti jednako ozbiljnim, ali ujedno i bitno pristupačnijim poslovnim partnerom. Najprije proučite sedam naših savjeta, a zatim ih primijenite u praksi…

Prenijeti poruku jasno i shvatljivo često je ključno za uspjeh projekta, a nerijetko se tako stvara potrebna razlika u kvaliteti usluge koja dijeli uspješne od neuspješnih. Pomozite i klijentima i sebi, počnite jasnije komunicirati. To će vas predstaviti jednako ozbiljnim, ali ujedno i bitno pristupačnijim poslovnim partnerom. Najprije proučite sedam naših savjeta, a zatim ih primijenite u praksi...

Sve veća količina informacija i teorija o menadžmentu uzrokuje pojavljivanje cijelih novih „slengova” koji se rabe u svakodnevnoj poslovnoj komunikaciji. No iako takvi izrazi i rečenice sjajno zvuče na seminarima i u radionicama, u stvarnom životu lako mogu izazvati obrnut učinak od željenog.

Na primjer, možete čuti nešto poput: „Ostvarivanje rezultatski usmjerene verbalne komunikacije može povesti tvrtku i samog lidera prema nedefiniranoj paradigmi…”. Količina popularnih „buzzworda”, riječi koje bi same po sebi trebale izazvati divljenje slušatelja, pretvorila je tu rečenicu u nesretan slijed nabacanih riječi koje daju zbunjujuću poruku.

Fraze poput globalizacije, intelektualnoga kapitala, temeljnih kompetencija, ljudskih potencijala i sličnog zamagljuju stvarnu svrhu poruke i postaju krive riječi na krivome mjestu, gubeći svoje stvarno značenje. Stoga, evo prijedloga nekoliko strategija kojima će menadžeri očistiti svakodnevni govor od nepotrebnog žargona i učiniti poruke jasnijima.

1. Prestanite se pretvarati

Ljudi često rabe stručni žargon kako bi ispali pametniji i upućeniji u temu razgovora. To je do određene mjere korisno, no kada se pretjera, prelazi se u nejasno brbljanje. Stvar će funkcionirati sve dok jedna osoba, a treba se nadati da to neće biti klijent, ne shvati da žargon predstavlja samo ukras jednostavnim činjenicama i ne razotkrije pravo značenje.

2. Budite hrabri

Nije potrebno povoditi se za drugim ljudima koji se bave istim poslom i rabiti njihov žargon. Jasnoćom poruke i odsutnošću žargona izdvojit ćete se iz mase i razviti svoj, osobni, prepoznatljiv stil koji će donijeti kvalitetnije rezultate.

3. Budite primjer zaposlenicima

Netko mora biti prvi, a dobro je za tvrtku da je to vlasnik ili vodeći menadžeri. Izbacite žargon iz obraćanja zaposlenicima, pokažite primjerom kako se stvari mogu reći jasno i jednostavno, kako bi se kolege poveli za vama i pročistili svoj jezik.

4. Izbacite žargon iz komunikacije s klijentima

Ako vaše ponude, upute za rad i slični pisani proizvodi koje dobivaju klijenti vrve žargonom, neprestano primate pozive u kojima treba potrošiti određenu količinu vremena da se ti izrazi prevedu klijentima i objasni njihovo značenje. Uštedite jasnoćom vrijeme i sebi i drugima.

5. Pratite konkurenciju koja primjenjuje istu strategiju

Niste jedini s dobrim idejama o takvom unapređenju odnosa s klijentima. Ako su vaše usluge ili proizvodi zahtjevni i jasnoća donosi bolju poziciju na tržištu, pratite što rade kolege iz branše i nemojte dopustiti da budu bolji od vas u tom segmentu.

6. Ne zaboravite klijente

Kada počnete primjenjivati jasnije izražavanje u svakodnevnoj poslovnoj komunikaciji, uključite i klijente već u prvoj fazi. Kako su se već navikli na određen način komunikacije, trebat će i njima vremena da se prilagode i počnu rabiti isti jezik u komunikaciji s vama.

7. Izbjegavajte klišeizirani govor

Ako stvarno mislite da je vaša tvrtka mercedes među fićekima i da se bikove veže za rogove, a ljude ta riječ, nije nužno da to svakome naglašavate. Klišeji su već prilično izlizane fraze koje stalnim ponavljanjem gube na važnosti i postaju smiješne. Svakodnevna uporaba riječi koje smatramo snažnima i potrebnima zato što ih rabe ostali kolege koji se bave istim poslom pretvorit će naš jezik u mješavinu arhaičnih fraza koje smo naslijedili od starijih, iskrivljenih stranih riječi kojima se struka počela koristiti u nedostatku domaćih izraza i vlastite inačice standardnog jezika koji bi trebao zamijeniti lokalno narječje i dati ozbiljnost našim rečenicama.

Pročitajte ono što napišete u ponudi ili opisu proizvoda i usluge i zapitajte se koliko je to razumljivo vašim roditeljima ili djeci. Još bolje, dajte im da sami pročitaju. Ishod možete pretpostaviti – zbunjenost i pitanja tipa „a što ovo zapravo znači”. Tako se vjerojatno osjeća i većina vaših klijenata. Pomozite i njima i sebi, počnite jasnije komunicirati. To će vas predstaviti jednako ozbiljnim, ali ujedno i bitno pristupačnijim.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.