Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Razvoj shopping centara u Beogradu i njegovi najznačajniji projekti

Shopping centri u Srbiji predstavljaju jedno od najbrže rastućih tržišta čitave centralne i istočne Europe, a kao prijestolnica, Beograd ima velikog udjela u tome.

Shopping centri u Srbiji predstavljaju jedno od najbrže rastućih tržišta čitave centralne i istočne Europe, a kao prijestolnica, Beograd ima velikog udjela u tome. Na teritoriji Beograda danas postoji 11 šoping centara i 6 šoping parkova, koji svojom raznovrsnom i kvalitetnom ponudom privlače mnoge posjetioce.

Shopping centri u Beogradu predstavljaju važan dio modernog beogradskog društva, ali i veliki izvor profita za njihove vlasnike. Veliki broj ljudi redovno posjećuje ove tržne centre, među kojima nisu samo Beograđani i stanovnici unutrašnjosti, već i posjetioci iz susjednih država i turisti iz dalekih krajeva svijeta.

Shopping centri u Beogradu svojim posjetiocima osiguravaju bogatu ponudu popularnih svjetskih i domaćih brendova iz oblasti mode, ali pored njih obuhvaćaju i značajan broj maloprodajnih lanaca, zlatara, parfimerija, drogerija, prodavnica namještaja i dekoracije, kao i kafića, restorana i zabavnog sadržaja za djecu.

U nastavku teksta izdvojili smo nekoliko najistaknutijih beogradskih shopping centara, čija priča najbolje oslikava razvoj ovog značajnog tržišta.

Ušće Shopping Center – shopping centar i poslovni kompleks u jednom

Ušće šoping centar je drugi po redu najveći shopping centar ne samo u Srbiji, već i u regionu. Ušće je projekt kompanije MPC Properties, a njegova izgradnja koštala je 150 milijuna eura. U vrijeme kada je otvoren, 2009. godine, predstavljao je najveći shopping centar na ovim prostorima. Međutim, 2020. godine ovu titulu oduzeo mu je shopping centar Galerija, o kome će biti više riječi u nastavku teksta.

Ušće kompleks prostire se na ukupno 130.000 kvadratnih metara, od čega 47.000 kvadratnih metara čini komercijalni prostor. Ovaj projekt također obuhvaća i Poslovni centar Ušće, koji se nalazi u neposrednoj blizini tržnog centra, u kulama Ušće 1 i Ušće 2.

Prva od ovih kula izgrađena je 1964. godine, a 2018. godine kompanija MPC Properties započela je izgradnju druge kule, koja je zvanično otvorena 2020. godine. Njena izgradnja koštala je 65 milijuna eura.

Kompanija MPC Properties u svom vlasništvu danas drži značajne tržne centre u Beogradu, među kojima su osim Ušće šoping centra i BEO Shopping Center,  Mercator i Immo Outlet centar, a od 2021. godine i Delta City.

Prema riječima Nemanje Bućinca, direktora lizing odjeljenja kompanije MPC Properties, u budućnosti je planirana rekonstrukcija Ušće Shopping Centra. Glavni fokus ove rekonstrukcije biće na modernizaciji food court segmenta, ali i cjelokupnog enterijera, kao i na boljoj povezanosti katova i proširenju ponude modnih brendova.

BIG FASHION shopping centri – značajna investicija velike izraelske kompanije

BIG Fashion Beograd shopping centar otvoren je 2017. godine, nakon čega je ubrzo postao nepremašen lider u svojoj oblasti. BIG Fashion posluje pod okriljem kompanije BIG CEE Srbija, koja predstavlja dio kompanije BIG Shopping Centers Israel. Ova kompanija danas rukovodi sa 60 šoping centara na prostoru Izraela, SAD-a i Srbije.

Ova suradnja započeta je 2008. godine, kada je Grupa BIG Shopping Centers Israel otvorila svoju kancelariju u Beogradu i tako se proširila na srpsko tržište. Potom je osnovan ogranak BIG CEE Srbija, koji je realizirao čak 9 projekata na teritoriji Srbije u periodu od 8 godina.

BIG shopping centri danas se u Srbiji nalaze u Novom Sadu, Pančevu, Inđiji, Rakovici, Kruševcu, Kragujevcu i Zrenjaninu, a dva najznačajnija projekta su upravo u glavnom gradu.

Naime, na beogradskom naselju Karaburma danas se nalaze zatvoreni shopping centar BIG FASHION Beograd i BIG FASHION Park, koji predstavlja njegov otvoreni dio. Osnovani su 2017, odnosno 2019. godine i zajedno se prostiru na 47.000 kvadratnih metara.

Ovi shopping centri značajni su u tome što na jednom mjestu obuhvataju veliki broj domaćih i svjetskih brendova iz sveta mode, ali i prodavnica dekorativne kozmetike elektronike i tehnike, dekoracije enterijera, maloprodajnih lanaca i mnogih drugih.

Također, kompanija BIG CEE nedavno se proširila i na crnogorsko tržište kupivši Delta City shopping centar za 95 milijuna eura, čime on od septembra ove godine postaje BIG FASHION Podgorica.

Galerija Belgrade – dugo iščekivani shopping centar na prestižnoj lokaciji

Jedan od novootvorenih shopping centara na koji se dugo čekalo jeste Galerija Belgrade. Shopping centar Galerija otvoren je 2020. godine na Sava promenadi, koja se nalazi na jednoj od najpoželjnijih lokacija u prijestolnici, Beogradu na vodi.

Investitor za ovaj projekt bila je kompanija Eagle Hills iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja je s izgradnjom počela 2017. godine. Za idejno rješenje bio je zadužen studio Callison RTKL iz Los Angelesa, prestižni arhitektonski studio koji je radio na nekim od najzapaženijih shopping centara u Sjedinjenim Američkim Državama kao što su Columbia Center u Sijetlu i Fashion Show u Las Vegasu.

Nakon tri godine izgrađen je moderan objekt koji svojim izgledom i ponudom parira mnogim svjetskim shoppingm centrima. S ukupnom površinom od 300.000 kvadrata, od kojih 93.000 komercijalnog prostora, Galerija shopping centar predstavlja najveći shopping centar u regionu.

Popularnost shopping centara među posjetiocima veća je nego ikad

U suvremenom svijetu shopping centri su mnogo više nego samo mjesto na kome možete obaviti kupovinu. Oni su se razvili u prave društvene centre, u kojima se ljudi sastaju kako bi se zabavili i proveli vrijeme zajedno, što ih čini jednim od najpopularnijih mjesta za slobodno vrijeme i socijalnu interakciju.

Većina shopping centara u Beogradu prostire se na tri kata, a raspored komercijalnih objekata je takav da se na prva dva nivoa nalaze prodavnice, dok je treći nivo rezerviran za restorane i kioske brze hrane, food court i bioskope.

Veliki dio njihove ponude čine prodavnice odjeće, obuće i asesoara, u kojima se svakodnevno mogu naći najaktualnije modne kolekcije. Osim toga, tu su i prodavnice specijalizirane za kozmetiku, sport, uređivanje enterijera, elektroniku i tehniku, kao i uslužni objekti poput salona za uljepšavanje, teretana, pošti, banaka, knjižara, apoteka i maloprodajnih lanaca.

Važan dio cjelokupnog doživljaja jesu i moderan i prijatan ambijent, kao i prostori za zabavu djece i veliki broj zabavnog i kulturnog sadržaja.


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.