Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Sam svoj brand – kako se najlakše profilirati u nekom području?

Za početak – odluka. Prva je, a već je teška: trebate se specijalizirati za samo jednu stvar. Vjerojatno o sebi imate sjajno mišljenje i nekoliko područja u kojima ste znalci, ali važno je odlučiti se samo za jednu stvar. Nije lako, ali je potrebno. Primjerice, ako se odlično snalazite na računalima, morat ćete odabrati između upotrebe programa za obradu slika i prijelom teksta, ma koliko te dvije stvari bile srodne. Jedno područje specijalizacije omogućit će vam uštedu vremena i energije koju biste inače rasipali na dvije stvari. Znači, odaberite ono što volite i u čemu ste stručni.

Za početak - odluka. Prva je, a već je teška: trebate se specijalizirati za samo jednu stvar. Vjerojatno o sebi imate sjajno mišljenje i nekoliko područja u kojima ste znalci, ali važno je odlučiti se samo za jednu stvar. Nije lako, ali je potrebno. Primjerice, ako se odlično snalazite na računalima, morat ćete odabrati između upotrebe programa za obradu slika i prijelom teksta, ma koliko te dvije stvari bile srodne. Jedno područje specijalizacije omogućit će vam uštedu vremena i energije koju biste inače rasipali na dvije stvari. Znači, odaberite ono što volite i u čemu ste stručni.

Počnite na najjednostavniji način – pomažite drugima. Odaberite stručne forume gdje se često postavljaju pitanja iz vašeg područja i počnite graditi svoj brend. Napravite profil i provedite svaki dan barem malo vremena odgovarajući na pitanja koja su postavili ostali korisnici. Ne donosi još uvijek novac, ali donosi reputaciju, što je u ovoj fazi puno važnije. Odgovarajte samo na pitanja na koja znate kvalitetan odgovor koji može izdržati provjeru, tj. upite ostalih korisnika. Ne bi bilo dobro da vas netko upućeniji ismije jer ste se upustili u komentiranje nečega što vam nije specijalnost.

Stvorite ime

Osim foruma, postoji još čitav niz online sadržaja koji se bave temama koje želite pokrivati svojim brendom. Pažljivo odaberite sadržaje koje ćete svakodnevno pratiti i aktivno sudjelovati u njihovom radu. Na svim tim mjestima otvorite profile, detaljno ih ispunite i redovito održavajte. Tako ćete dobiti priliku upoznati i prosječne korisnike i profesionalce koji, kao i vi, koriste online zajednice za vlastitu promociju.

Počnite se povezivati s ljudima iz industrije u osobnim kontaktima. Online poznanstva su dobra, no ne mogu nadmašiti sastanke oči u oči, gdje ćete se moći predstaviti na najbolji način. Naravno, bilo bi dobro da imate spremnu priču za takve slučajeve koju ćete dobro uvježbati. Famozni “networking” postao je obavezan dio stvaranja brenda, osobnog ili korporativnog, jer tako ljudima dajete do znanja tko ste i što možete. Nemojte baš iskakati iz svake konzerve paštete, ali budite vidljivi, korisno je.

… Izađite na tržište

Otvorite blog. Ovo je već peta stvar koju trebate raditi online, ali je najnužnija. Naime, na svim online sadržajima koji su vam zanimljivi, trebate napraviti svoj profil, a tamo uvijek postoji mjesto za vaše osobne stranice. Kako su stranice već malo “out” jer blogerski servisi omogućuju kvalitetno predstavljanje samog sebe uz odličnu interakciju s posjetiteljima, napravite dobar blog. Zatražite i pomoć nekog poznanika koji ima više iskustva, tako da blog od samog početka izgleda sjajno. Ostaje samo da svako toliko ubacite neki kvalitetan sadržaj, naravno ako ste na samom početku stavili dovoljnu količinu informacija.

Planirajte svoju budućnost unaprijed. Ne dozvolite da vas rijeka nosi, pa što bude bude. Treba biti proaktivan, s jasnim planom budućih aktivnosti. To znači da morate znati koja se okupljanja (konferencije, okrugli stolovi i slično) u vašem gradu ili u blizini i da se trebate pojaviti na njima. Za početak je i sudjelovanje dovoljno, a potrebno je poraditi kako bi se što prije došlo do statusa govornika.

Strpljenjen – spašen

I kad ste sve navedeno obavili, nemojte misliti da je gotovo. To je posao koji se ne može završiti za tjedan, mjesec ili godinu dana. Zavisno od industrije i konkurencije, trebat će vam određena količina vremena da se pozicionirate, no budite disciplinirani. Vodite blog redovno, i kad postignete početne uspjehe ne zaboravite svoje forumaše i sličnu ekipu, jer ćete reputaciju uspjeti održati (a i pojačati) samo ako nastavite sve aktivnosti i kad se čuje za vas.

Za kraj – nemojte se rastegnuti na previše mjesta odjednom, jer ćete prije ili kasnije neka morati početi zanemarivati kako bi ostala živjela normalno. Stoga, umjereno i ciljano od samog početka.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.