Počnite na najjednostavniji način – pomažite drugima. Odaberite stručne forume gdje se često postavljaju pitanja iz vašeg područja i počnite graditi svoj brend. Napravite profil i provedite svaki dan barem malo vremena odgovarajući na pitanja koja su postavili ostali korisnici. Ne donosi još uvijek novac, ali donosi reputaciju, što je u ovoj fazi puno važnije. Odgovarajte samo na pitanja na koja znate kvalitetan odgovor koji može izdržati provjeru, tj. upite ostalih korisnika. Ne bi bilo dobro da vas netko upućeniji ismije jer ste se upustili u komentiranje nečega što vam nije specijalnost.
Stvorite ime
Osim foruma, postoji još čitav niz online sadržaja koji se bave temama koje želite pokrivati svojim brendom. Pažljivo odaberite sadržaje koje ćete svakodnevno pratiti i aktivno sudjelovati u njihovom radu. Na svim tim mjestima otvorite profile, detaljno ih ispunite i redovito održavajte. Tako ćete dobiti priliku upoznati i prosječne korisnike i profesionalce koji, kao i vi, koriste online zajednice za vlastitu promociju.
Počnite se povezivati s ljudima iz industrije u osobnim kontaktima. Online poznanstva su dobra, no ne mogu nadmašiti sastanke oči u oči, gdje ćete se moći predstaviti na najbolji način. Naravno, bilo bi dobro da imate spremnu priču za takve slučajeve koju ćete dobro uvježbati. Famozni “networking” postao je obavezan dio stvaranja brenda, osobnog ili korporativnog, jer tako ljudima dajete do znanja tko ste i što možete. Nemojte baš iskakati iz svake konzerve paštete, ali budite vidljivi, korisno je.
… Izađite na tržište
Otvorite blog. Ovo je već peta stvar koju trebate raditi online, ali je najnužnija. Naime, na svim online sadržajima koji su vam zanimljivi, trebate napraviti svoj profil, a tamo uvijek postoji mjesto za vaše osobne stranice. Kako su stranice već malo “out” jer blogerski servisi omogućuju kvalitetno predstavljanje samog sebe uz odličnu interakciju s posjetiteljima, napravite dobar blog. Zatražite i pomoć nekog poznanika koji ima više iskustva, tako da blog od samog početka izgleda sjajno. Ostaje samo da svako toliko ubacite neki kvalitetan sadržaj, naravno ako ste na samom početku stavili dovoljnu količinu informacija.
Planirajte svoju budućnost unaprijed. Ne dozvolite da vas rijeka nosi, pa što bude bude. Treba biti proaktivan, s jasnim planom budućih aktivnosti. To znači da morate znati koja se okupljanja (konferencije, okrugli stolovi i slično) u vašem gradu ili u blizini i da se trebate pojaviti na njima. Za početak je i sudjelovanje dovoljno, a potrebno je poraditi kako bi se što prije došlo do statusa govornika.
Strpljenjen – spašen
I kad ste sve navedeno obavili, nemojte misliti da je gotovo. To je posao koji se ne može završiti za tjedan, mjesec ili godinu dana. Zavisno od industrije i konkurencije, trebat će vam određena količina vremena da se pozicionirate, no budite disciplinirani. Vodite blog redovno, i kad postignete početne uspjehe ne zaboravite svoje forumaše i sličnu ekipu, jer ćete reputaciju uspjeti održati (a i pojačati) samo ako nastavite sve aktivnosti i kad se čuje za vas.
Za kraj – nemojte se rastegnuti na previše mjesta odjednom, jer ćete prije ili kasnije neka morati početi zanemarivati kako bi ostala živjela normalno. Stoga, umjereno i ciljano od samog početka.