SAVJETI! Do kvalitetne web stranice u tri koraka

SAVJETI! Do kvalitetne web stranice u tri koraka

Možemo reći da je kvalitetna web stranica ona koja kroz ostvarenje postavljenih ciljeva vraća uloženi novac. Novac shvatite uvjetno, jer ne znači da je potrebno ostvariti prihod da bi se postigao cilj. Primjerice, ako vam je cilj bio da na stranici skupite preko 3000 potpisa za pokretanje nekog procesa, u onom trenu kada pređete tu brojku, opravdali ste ulog.

Nadalje, da bi se dobila kvalitetna web stranica, potrebno je angažirati stručnjake. Potrebno je i uspostaviti kvalitetnu suradnju kako bi taj projekt u potpunosti bio uspješan. Do ove točke sve je manje-više jasno, a onda dođe inicijalni sastanak na kojem, bar mene osobno, sve više firmi otovreno upozori da je upit poslan na više adresa. Cjenkanje je dio svakog posla, no gdje su nestali dobri stari pregovori? Od kada se to prijetnja smatra temeljom dobre buduće suradnje?

Naime, i ja sam više nego svjesna da postoje firme koje će vam izraditi kompletnu web stranicu za malo novaca. Ali i butelju vina možete kupiti za malo novaca. U oba slučaja izvjesno je da će glavobolja doći gratis.

Problem je taj što je je dizajn sam po sebi prilično apstraktno područje. Ako tome pridodamo i nove tehnologije, kombinacija postaje ubojita pa klijenti imaju tendenciju vjerovati da je svaka cijena nerealna. No, svaka agencija ima striktno definirane rokove potrebne za izvedbu određenog projekta. Jedina razlika od drugih poslova je ta što ne možemo ujutro reći „idem sada na posao biti kreativan“. To znači da nam ponekad treba nešto više vremena od planiranog, no klijentu i dalje naplaćujemo samo ono vrijeme koje se efektivno provede na projektu. Dakle, da – pregovarati ćemo o blagim korekcijama cijena, ali ne – prijetnjama nećete postići da se one spuste van razumnih okvira.

Realni okviri

Vremenski okviri: Izrada web stranice svakim danom postaje sve zahtijevniji proces. To se događa iz dva osnovna razloga: 1. danas većina firmi imaweb stranicu pa više nije dovoljno samo napraviti svoju, već je potrebno napraviti ju na način da bude zapamćena u moru drugih; 2. povećanjem ponude korisnici su postali razmaženi pa imate samo jedan pokušaj da ih zadovoljite i zadržite. Naravno, to podrazumijeva i da imate kvalitetan proizvod jer vam u suprotnom niti najbolja stranica neće pomoći.

Da bi se zadovoljili navedeni uvjeti, tokom izrade prolazi se kroz sedam osnovnih faza: istraživanje, razvoj, dizajniranje, implemetacija, testiranje off-line, puštanje, testiranje on-line. Svaka faza dalje je podijeljena na više koraka pa će izrada standardne informativne stranice trajati oko tri tjedna. Nikako manje.

Cjenovni okviri: Kao i kod svakoga posla, i dizajneri moraju naplatiti utrošeno vrijeme. Minimalna isplativa cijena je ona koja će za pretpostavljeni rok izrade isplatiti fiksne troškove (plaća, doprinosi, režije…) Osim fiksnih troškova, postoje i finese odnosno parametri diferencijacije – razina kvalitete, ugled agencije, sposobnosti i brzina – od kojih nastaje očekivano variranje cijena unutar realnih okvira.

No, produbljivanjem krize ti okviri proširili su se van svake pameti pa ćete za isti upit poslan na više adresa, dobiti ponude koje će se međusobno razlikovati i do deset puta. Ovdje donosim dva osnovna razloga zašto ne odabrati najjeftiniju:

1. agencija/dizajner ne zna raditi svoj posao – trend koji se pojavio popularizacijom tromjesečnih tečajeva, nakon čega pojedinci spuštaju cijene kako bi vježbali naučeno;

2. agencija/dizajner ne cijeni svoj rad pa ne može cijeniti niti Vaš – radi izrazito niskih cijena, a da bi pokrili troškove, tvrtke uzimaju veliki broj poslova pa niti jednom klijentu ne mogu posvetiti dovoljno vremena.

I koliko god vam se činilo teškim izdvojiti budžet za tako neopipljivu stvar kao što su internet stranice, svima nam je jasno da je da je u njima budućnost – kako promocije, tako i prodaje. I to je još jedan zašto vi sutra želite imati kvalitetnog partnera koji će baš vama javiti informacije kako biti ispred svoje konkurencije. Jer u virtualnom svijetu ono što danas vrijedi, sutra je već stara priča.

A koja su to onda tri osnovna koraka do kvalitetne internet stranice?

1. odredite realne i mjerljive ciljeve

2. alocirajte budžet ekvivalentan ciljevima

3. odaberite kvalitetnog partnera

I naravno, oboružajte se strpljenjem. Sretno!

*****

Zvonka Bušić Smiljanić direktorica je 024 Zona agencije za marketing i dizajn. Agencija je osnovana 2007. godine sa sjedištem u Zagrebu.
Kao osnovni cilj nametnula se potreba da svojim klijentima osiguraju visokokvalitetne usluge u segmentima brandinga, dizajna, interneta i marketinga. Svojim otvorenim pristupom prema poslovanju svojim klijentima omogućavaju da postanu dio njihovog tima kako bi zajednički stvorili budućnost njihovih brandova.

Podijeli

Odgovori

Top