Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Snažan rast modnog e-commercea

Modna tražilica GLAMI u svojem je istraživanju predstavila prošlogodišnje rezultate, nadolazeće trendove i izazove u hrvatskom modnom e-commerceu.

U hrvatskoj modnom e-commercu prošle je godine zabilježen pozitivan trend rasta prema izvješću „Pregled godine“, redovitom istraživanju koje GLAMI provodi na svim tržištima otkrivajući dinamiku rasta i identificirajući glavne trendove koji će utjecati na industriju u budućnosti.

Prema dostupnim podacima sa statističkog portala Statista u kombinaciji s internim podacima o performansama GLAMI-ja, e-commerce segment u Hrvatskoj ostvario je rast od 24,9 %. Navedeno je utjecalo i na povećanje udjela u ukupnom modnom tržištu za 23,25 % te je ostvaren prihod od 2 670 milijuna kn (online). S druge strane, offline, odnosno kupovina u fizičkim trgovinama u istom je razdoblju zabilježila pad od 1,12 %. Nastavak rasta e-commercea očekuje se i ove godine, kao i sveukupno povećanje modnog sektora za 9,93 %. Dodatno, u ovoj se godini za cjelokupno modno tržište predviđa prihod od 12 656 milijuna kuna, odnosno 2 932 milijuna kuna za modni e-commerce.

S obzirom na to da je jedan od glavnih imperativa globalnog lockdowna bila digitalizacija poslovanja, brojni su fizički trgovci u cilju zadržavanja konkurentnosti prilagodili svoje poslovanje, odnosno preselili ga na internet. Uz to, generalnom rastu e-trgovine dodatno su pridonijele zabrane koje su u pandemijskim mjesecima vrijedile za fizičke trgovine, poput ograničenog broja kupaca.  

Fokus na uvođenju inovativnih trendova

Kako bi ostali konkurentni i ispunili očekivanja sve zahtjevnijih kupaca, e-trgovci moraju slijediti e-commerce trendove. Neki od trendova koji su obilježili prošlu godinu, a bit će prisutni i u ovoj su hiper-personalizirana komunikacija i livestream kupovina. Hiper-personalizirana komunikacija podrazumijeva prilagodbu internetske trgovine ponašanjima i preferencijama pojedinog e-kupca, dok livestream kupovina podrazumijeva promociju proizvoda od strane influencera ili poznate osobe putem prenošenja videa uživo na društvenim mrežama i mogućnost paralelne kupnje proizvoda koji se promovira.

Glavni izazovi na tržištu

Prema istraživanju koje je GLAMI proveo među svojim partnerima, prošla je godina bila obilježena povećanjem cijena oglašavanja i troškova dostave, rastom konkurencije te manjom profitnom maržom koja je rezultat čestih sniženja. Osim toga, svojevrsni izazov za trgovce predstavljala je i nesigurnost kupaca oko dijeljenja svojih podataka zbog čega su se tvrtke nerijetko susretale s neučinkovitim oglašavanjem, odnosno neefektivnim digitalnim marketingom. S nekim od ovih izazova trgovci će se morati nositi i u ovoj godini, poput porasta konkurencije, većih troškova oglašavanja, ali i poteškoćama u transportu i proizvodnji te rastućim troškovima pod utjecajem inflacije.

Upravo je jedan od glavnih izazova s ​​kojima se tržište suočavalo u protekloj godini bila inflacija. Prosječna vrijednost narudžbe u modnom e-commerceu porasla je u prosjeku za 1,9 % u odnosu na 2020. Inflacija je počela biti značajna u 4. tromjesečju, kada su potrošačke cijene porasle za 4,6 % u odnosu na godinu prije. Samo u prosincu 2021. potrošačke cijene porasle su za 5,5 % u odnosu na isto razdoblje godinu prije. Očekuje se da će inflacija ostati visoka i ove godine, jer većina e-commerce igrača planira povećanje cijena.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.