Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Softver koji detektira laži u biznisu – odzvonilo menadžerskim muljažama

Menadžeri su skloni neistinama kako bi prikrili stvarno stanje u poduzeću ili vlastite nemoralne odluke. S neodgovornim menadžerima u Hrvatskoj smo, na žalost, dobro upoznati, pa je vijest koja stiže iz SAD-a u svakom slučaju vrijedna pažnje. Znanstvenici Sveučilišta Stanford izumili su softver koji staje na kraj menadžerskim lažima.

Menadžeri su skloni neistinama kako bi prikrili stvarno stanje u poduzeću ili vlastite nemoralne odluke. S neodgovornim menadžerima u Hrvatskoj smo, na žalost, dobro upoznati, pa je vijest koja stiže iz SAD-a u svakom slučaju vrijedna pažnje. Znanstvenici Sveučilišta Stanford izumili su softver koji staje na kraj menadžerskim lažima.

Za potrebe istraživanja snimili su 30.000 telefonskih razgovora u kojima su izvršni direktori razgovarali s analitičarima. Posebna pažnja bila je posvećena razgovorima iz sektora u kojima je „probijen“ planirani proračun te čiji su menadžeri zatražili dodatna novčana sredstva. Prilikom analize podataka, znanstvenici su se koristili metodama lingvistike i psihologije. Navode da je za otkrivanje menadžerskih laži potrebno obratiti pozornost na tri znaka.

Što otkriva direktore?

– Ukoliko CEO ne govori u prvom licu, postoji velika vjerojatnost da nešto skriva. Naime, menadžeri koji govore „ja“ umjesto „mi“ pokazuju da preuzimaju odgovornost za svoje izjave – objašnjava Anastasia Zakolyakina, su-autorica studije.

Nadalje, sigurni znakovi za laž su izbjegavanje izravnog odgovora na pitanje te često korištenje jakih riječi poput „odlično“ i „snažno“. Kao primjer navodi direktora Lehman Brothersa, u čijem slučaju snažne riječi nisu popratile i snažne brojke.

Cijeli članak pročitajte na Metro portalu


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.