Za potrebe istraživanja snimili su 30.000 telefonskih razgovora u kojima su izvršni direktori razgovarali s analitičarima. Posebna pažnja bila je posvećena razgovorima iz sektora u kojima je „probijen“ planirani proračun te čiji su menadžeri zatražili dodatna novčana sredstva. Prilikom analize podataka, znanstvenici su se koristili metodama lingvistike i psihologije. Navode da je za otkrivanje menadžerskih laži potrebno obratiti pozornost na tri znaka.
Što otkriva direktore?
– Ukoliko CEO ne govori u prvom licu, postoji velika vjerojatnost da nešto skriva. Naime, menadžeri koji govore „ja“ umjesto „mi“ pokazuju da preuzimaju odgovornost za svoje izjave – objašnjava Anastasia Zakolyakina, su-autorica studije.
Nadalje, sigurni znakovi za laž su izbjegavanje izravnog odgovora na pitanje te često korištenje jakih riječi poput „odlično“ i „snažno“. Kao primjer navodi direktora Lehman Brothersa, u čijem slučaju snažne riječi nisu popratile i snažne brojke.