Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Sretan zaposlenik znači i odlično odrađen posao

Motivacija, uvažavanje i samostalnost u obavljanju posla tri su stvari koje će zaposlenika učiniti sretnim i produktivnim.

Motivacija, uvažavanje i samostalnost u obavljanju posla tri su stvari koje će zaposlenika učiniti sretnim i produktivnim.

Iako smo zemlja u kojoj razvoj ljudskih potencijala sve više dobiva na važnosti, mnoge tvrtke još uvijek ne prepoznaju korist ulaganja u vlastite zaposlenike. Odnosno, smatra se kako je redovita mjesečna plaća (posebno u današnje nestabilno vrijeme) ili kakva beneficija, dovoljan razlog da zaposlenik bude sretan, motiviran i vjeran poslodavcu.

Naravno, stvari nisu tako plošne. MojPosao piše da uspješnu tvrtku čine sretni zaposlenici – ovo nije tek puka fraza.

Uloga motivacije nerijetko se podcjenjuje u sferi poslovnog uspjeha. Obično se smatra kako su uspjeh zajamčili dobra poslovna strategija, napredna tehnologija i sl. faktori, a pritom se malo obraća pažnja na ljude koji su odradili posao i omogućili uspjeh. Je li njihova motivacija odigrala ključnu ulogu u realizaciji dobre ideje? Bi li manje zadovoljni radnici jednako dobro odradili posao? Ovo su pitanja o kojima treba ozbijno promišljati.

Nažalost, problem motivacije i drugih odlika kvalitetnih zaposlenika proizlazi iz činjenice da je gotovo nemoguće ‘izmjeriti’ ili ‘izračunati’ motivaciju i njezin utjecaj na poslovni rezultat. Pa ipak, morate se zapitati: je li vrijedno spomena samo ono što se može brojčano izraziti?

Mnogi poslodavci u ova su kriza vremena na svojoj koži osjetili vezu između poslovnih rezulata i motivacije zaposlenika. Iako je kriza u tome odigrala značajnu ulogu, tvrtke koje su donekle zadržale dobre rezultate, svjesne su da je ljudski potencijal u toj ‘borbi za opstanak’ odigrao jednu od važnijih uloga.

1) Povjerenje

Poslodavac koji ne vjeruje svojim zaposlenicima guši njihov potencijal, a istovremeno ne ‘spašava’ poslovanje od propasti.

Potreba za kontrolom proizlazi iz osjećaja da ste vi upućeni u sve poslovne procese, stvari koje zaposlenici ne znaju te da ste puno više svjesni rizika kojima se tvrtka izlaže. Iz tog znanja proizlazi oprez, ali previše opreza jednako je loše kao i nedostatak istog.

Vjerujte svojim zaposlenicima. Čak i promašaji mogu biti dobri jer će kroz njih zaposlenici usvajati nova znanja, ali i tražiti nove metode, kako dobru ideju provesti na drugi, prihvatljiviji način.

2) Pažnja

Briga za zaposlenika podrazumijeva male znakove pažnje. Primijetite kada zaposlenik zaista ima puno posla. Nagradite prekovremene sate ili izniman trud uložen u provedbu nekog projekta.

Kako biste što bolje razumijeli vezu između poslovnih rezultata i motivacije zaposlenika, proučavajte njihovo ponašanje, potičite ih na pozitivno razmišljanje, konkurentnost i kreativnost. Drugim riječima, brinite o njima, osim što ispunjavate obaveze koje imate premanje njima (poput isplate plaće i doprinosa).

3) Autonomija

Kada zaposleniku povjerite odgovornost u nekom važnom zadatku ne pokazujete samo da imate povjerenja, već mu dozvoljavate da testira vlastite granice i profesionalno napreduje.

U takvim prilikama zaposlenici običavaju otkriti potencijal za koji do sada možda niste niti znali, a itekako vam može koristiti u nizu drugih poslovnih projekata.

Vaši zaposlenici nisu samo ono što ste o njima pročitali u životopisu kada ste ih zapošljavali. Radeći kod vas, stekli su nove ili usavršili stare vještine, nadogradili su svoje znanje, a ako su mladi vjerojatno su i karakterno sazreli. Sve je to potencijal koji tek treba dobiti priliku pokazati se u punom svjetlu. Na vama je velika odgovornost hoće li do toga uopće doći. Ako da, svi su na dobitku.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.