Vjerojatno ste već čuli za istraživanje koje je pokazalo da se 80 posto poslodavaca o potencijalnim zaposlenicima, prije samog razgovora za posao, informira na internetu, točnije na Googleu.
U današnje vrijeme poslodavci cijene transparentnost, pa svi oni koji se nadaju pronalasku posla moraju paziti i na svoju ‘online ličnost’. Ona mora biti ‘čista’ i iskrena.
Prema istraživanju na koje se poziva Business Insider, poslodavci vas ne ‘guglaju’ s intencijom da pronađu vaše negativne strane. uglavnom je tu riječ o pokušaju da se bolje upozna kandidata radi lakše selekcije.
Business Insider navodi četiri stvari koje poslodavci provjeravaju o vama na internetu.
1. Službena fotografija
Kad god je to moguće, poslodavci žele znati kako izgleda kandidat za posao. Pobrinite se da imate profesionalnu fotografiju na svojim društvenim mrežama tako da vas poslodavci mogu vidjeti. Ne mora vas fotografirati profesionalac, ali to bi trebala biti fotografija vas u profesionalnom ruhu i s dobrim osvjetljenjem.
2. Online portfelj
Drugo što će poslodavci tražiti na internetu jesu vaša profesionalna dostignuća, aktivnosti, nagrade. ‘Online portfelj’ izvrsna je prilika da objavite svoj životopis i prikažete svoj kredibilitet kao osobe koja traži posao. Tako ćete poslodavcima dati bolju predodžbu o sebi i svojim sposobnostima, na čemu će moći ocijeniti i što možete učiniti za njihovu kompaniju.
3. Uloga u online zajednici
Poslodavci također žele znati i kako se predstavljate te koja je vaša uloga u online zajednici, kako komunicirate s drugima na internetu. Mnogi će poslodavci podatke o vama najprije tražiti na LinkedInu. Pobrinite se da je vaš profil na LinkedInu stoga što detaljniji, ali za to iskoristite i druge društvene mreže. Ako vas nema na društvenim mrežama, niste vidljivi poslodavcima u mjeri u kojoj su to oni koji profil imaju.
4. Karakter i ponašanje
Poslodavci ne samo da žele znati koje su vaše kvalifikacije za poziciju koju nude, zanima ih i kako biste se uklopili u kulturu njihova poduzeća. Poslodavci vas traže na internetu kako bi si stvorili sliku o osobnosti kandidata. Zanima ih i jeste li u nekom trenutku možda govorili negativno o bivšem poslodavcu ili kolegama, kao i sadržaj koji dijelite na društvenim mrežama.
Zaključak – poslodavci žele procijeniti vaš kredibilitet
Svrha poslodavčeva istraživanja vaše prisutnosti na internetu jest saznati odgovara li vaša online osobnost onome što ste napisali u životopisu. Na osnovu gore spomenutih pretraga, poslodavci mogu dobiti ideju jeste li dobar kandidat za posao koji nude. Online prisutnost tu može odigrati ulogu pomagača ili odmagača.