Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Što voze naši ministri i koliko nas sve to košta?

Državnom imovinom, odnosno državnim automobilima, upravlja svako državno tijelo na svoj način. Njima se dosad upravljalo kako je tko znao, prilično netransparentno, i još se nitko do sada nije sjetio ta vozila staviti u jedan registar i upravljati njima s jednog mjesta

Državnom imovinom, odnosno državnim automobilima, upravlja svako državno tijelo na svoj način. Njima se dosad upravljalo kako je tko znao, prilično netransparentno, i još se nitko do sada nije sjetio ta vozila staviti u jedan registar i upravljati njima s jednog mjesta

Da imamo problem s dosadašnjim načinom upravljanja državnom imovinom, stara je činjenica s kojom se nekada lakše pomiriti nego probleme rješavati. Jedan od oblika državne imovine su i automobili i zrakoplovi u kojima se voze predsjednik, premijer, ministri i drugi dužnosnici. Njima se dosad upravljalo kako je tko znao, prilično netransparentno, i još se nitko do sada nije sjetio ta vozila staviti u jedan registar i upravljati njima s jednog mjesta, javlja tportal.

Postojećim zakonskim odredbama definirano je vođenje podataka o vlasničkim udjelima u trgovačkim društvima i podataka o nekretninama. Ostala imovina, kao što su umjetnine, vozila, ostala pokretnina, financijska imovina te prava i obveze po imovini nisu obuhvaćeni postojećim odlukama. Tako državnom imovinom, odnosno državnim automobilima, upravlja svako državno tijelo na svoj način.

Ured za opće poslove Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske skrbi o 36 službenih automobila za potrebe državnih dužnosnika i službenika Hrvatskoga sabora, Vlade RH, Ureda Vlade RH i Državnih ureda. Od toga je šest vozila raspoređeno za potpredsjednike Hrvatskoga sabora i tajnika Hrvatskoga sabora, a osam za potpredsjednike Vlade i za predstojnike Državnih ureda. Ostali automobili su za potrebe protokolarnog ceremonijala, kao i za ostale dužnosnike i službenike Hrvatskoga sabora, Vlade RH i Ureda Vlade RH. Ured raspolaže i dostavno-transportnim automobilima za potrebe svakodnevnog obavljanje tekućeg poslovanja.

Ministarstva trenutačno sama vode evidenciju o svojim vozilima, tako u Ministarstvu zaštite okoliša Mihaela Zmajlovića imaju 49 automobila prosječne starosti 10 godina, od čega 38 koriste inspektori. Sva vozila, osim jednog, u formalnom su vlasništvu i uglavnom su niže srednje klase (najčešće VW Polo 1,4). Samo jedno vozilo, Mercedes E320, u studenom 2012. godine preuzeto je na posudbu iz MUP-a.

Zmajlović je u zahtjevu za posudbu Mercedesa naveo da sa svojim Audijem A6 iz 2005. godine ima problema zbog čestih kvarova te da mu putovanja u njemu predstavljaju ozbiljan rizik. Ministarstvo Ranka Ostojića ustupilo mu je bolje vozilo koje Zmajlovića mjesečno košta 7.230,28 kuna plus PDV (rata za leasing).

Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU Branka Grčića zateklo je 114 vozila na početku mandata. U proteklih nešto više od godinu dana ta je brojka, tvrde, smanjena na 41, od čega je 16 vozila u regionalnim uredima po cijeloj Hrvatskoj, a 24 u Zagrebu, dok jedno vozilo koristi Središnja agencija za financiranje i ugovaranje (SAFU). Ministarstvo će, kažu, i nadalje smanjivati broj vozila.

Ministarstvo unutarnjih poslova Ranka Ostojića trenutačno ima 3.759 vozila (od čega je 600 motocikala, 50 prikolica, 3.109 automobila). No planira se nabava još 1.141 novih vozila. Naglašavaju da je od 1. siječnja 2012. do danas iz sustava izašlo ukupno 847 automobila, i to 639 kroz povrat leasinga te 208 kroz rashod, a da pritom MUP nije dobio zamjenska vozila. U sljedećih godinu dana leasing istječe za još 479 vozila, što znači da u periodu od 1. siječnja 2012. do proljeća 2014. godine MUP ostaje bez 1.351 vozila. Do kraja 2014. leasing istječe za još 557 vozila, što znači da MUP u periodu od 1. siječnja 2012. do 31. prosinca 2014. ostaje bez najmanje 1.908 vozila.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Željka Jovanovića nabavilo je 2008. godine sedam vozila više srednje klase (VW PASSAT) za koje je leasing istekao u siječnju 2013. godine, te su vozila uredno vraćena leasing kući. Za osam vozila niže klase (VW POLO – za potrebe prosvjetne inspekcije) na rok od pet godina, leasing istječe u siječnju 2014. godine. Ministarstvo je kroz javni natječaj tražilo novih sedam vozila više srednje klase, odnosno zamjenu za vozila koja su vraćena zbog isteka leasinga. U prošloj godini su na leasing potrošili 652.142,49 kuna.

U Ministarstvu poduzetništva i obrta Gordana Marasa kažu da je prošle godine za leasing automobila potrošeno 86.053,51 kuna, a raspolažu sa sedam automobila, od čega su tri posuđena.

Ministarstvo uprave Arsena Bauka u 2012. godini, tvrde u tom ministarstvu, nije imalo troškove leasinga, a raspolaže sa sedam službenih automobila.

Ministarstvo poljoprivrede ministra Tihomira Jakovine također nema automobila preuzetih na leasing, a na raspolaganju ima 150 automobila.

Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Vesne Pusić upravlja sa 19 automobila koji su u prosjeku stari više od 10 godina. Tvrde da nisu imali troškove leasinga prošle godine.

Ministarstvo zdravlja Rajka Ostojića potrošilo je prošle godine 154.677,50 kuna za leasing automobila. Jedan automobil koriste na operativni leasing, a 32 automobila imaju u vlasništvu, tako da raspolažu sa 33 automobila.

Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja Anke Mrak Taritaš ima 75 automobila, 15 u Zagrebu, a 60 u 25 područnih jedinica i ispostava. Nisu ništa trošili za leasing prošle godine.

Ministarstvo turizma Darka Lorencina na leasingu ima jednog BMW-a i tri Passata, a njihov vozni park svodi se na šest Škoda. Za leasing su u 2012. godini potrošili 310.419 kuna.

Ministarstvo socijalne politike i mladih Milanke Opačić ima devet automobila u svom vlasništvu, a jedan dodatni koristi ministrica Milanka Opačić kao potpredsjednica Vlade RH. Riječ je o dva Citroena i dva Peugeota proizvedenim 2003. godine, dvije Škode iz 2005. i jedne iz 2007. godine. Imaju Audi iz 2006. godine, VW Caddy iz 2010. godine te Nissan Pathfinder proizveden 2005. godine. Leasing se u 2012. godini plaćao za jedan automobil, i to u iznosu od 245,28 eura mjesečno (oko 2.290 kuna) ili 27.480 kuna godišnje.

Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava Miranda Mrsića u 2012. godini potrošilo je na leasing za osobni službeni automobil iznos od 64.894 kuna. Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava raspolaže s četiri službena osobna automobila.

Ministarstvo obrane Ante Kotromanovića krajem 2012. godine nabavilo je 131 vozilo, od čega na potrebe Oružanih snaga otpada 113 terenskih vozila i tri autobusa te 15 vozila za Vojno-sigurnosno obavještajnu agenciju. Vrijednost ugovora je 29 milijuna kuna, a financijska sredstva osigurat će se višegodišnjim financiranjem od 2013. do 2019. godine. Također, pri kraju je postupak nabave 116 osobnih vozila za potrebe MORH-a u vrijednosti 17 milijuna kuna, također na četiri godine. Trenutačno je na raspolaganju u MORH-u 30 osobnih automobila, u Oružanim snagama RH 100 te u Vojno-sigurnosno obavještajnoj agenciji 60 osobnih vozila.

Ministarstvo kulture Andree Zlatar Violić tvrdi da nije imalo troškova s osnova leasinga automobila u 2012. godini. Raspolažu sa 65 automobila na 20 lokacija (središnjica u Runjaninovoj 2 u Zagrebu i 19 konzervatorskih odjela).

Ministarstvo gospodarstva Ivana Vrdoljaka u 2012. godini raspolagalo je sa 18 vozila. Od toga, tri vozila nisu u pokretnom stanju, a dva su na korištenju u Vladi RH. U prošloj godini je plaćan leasing za osam vozila, na što je ukupno utrošeno 446.719,44 kuna.

Ministarstvo branitelja Predraga Matića raspolaže sa 10 službenih automobila, a Škoda Superb, VW Golf i Mercedes Sprinter nabavljeni su 2012. putem operativnog leasinga. Škoda ih je do sada koštala 40.296,13 kuna s uključenim PDV-om, Golf 27.561,36 kuna, a Mercedes 47.915,48 kuna.

Ministarstvo pravosuđa Orsata Miljenića prošle je godine za leasing vozila potrošilo 2.667.834,46 kune. Ukupno se radi o 104 vozila. Objasnili su da su dva vozila korištena za ‘Ministarstvo u užem smislu’, a 102 vozila za pravosudna i kaznena tijela – sudovi, odvjetništva, zatvori, kaznionice i drugo.

Ministarstvo pravosuđa ‘u užem smislu’ uključuje probacijske urede (12 ureda u zemlji) i trenutačno ima na raspolaganju 22 službena automobila, od čega je 17 u vlasništvu Ministarstva.

Ministarstvo financija Slavka Linića raspolaže s ukupno 30 automobila za službene potrebe, a za 2012. godinu troškovi operativnog leasinga iznosili su 23.128,32 eura ili oko 167 tisuće kuna. Kažu da se većina tih vozila koristi za potrebe održavanja 180 graničnih prijelaza. Carinska uprava pak raspolaže s ukupno 243 automobila za službene potrebe (od čega su 22 vozila predložena za otpis). Porezna uprava, kažu, raspolaže sa 104 automobila prosječne starosti 17 godina i više. Imaju ukupno 157 automobila temeljem Okvirnog sporazuma o operativnom leasingu koji je sklopljen 2010. godine. Tim vozilima pokrivaju se potrebe 20 područnih ureda i 124 ispostave područnih ureda.

Porezna uprava je, dakle, na troškove operativnog leasinga automobila u 2012. godini utrošila ukupno 3.923.630,12 kuna s PDV-om.

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića prošle je godine za leasing platilo ukupno 982.116,92 kune s PDV-om. Ministarstvo raspolaže sa 137 voznih jedinica, od čega je 126 osobnih vozila, 10 kombi vozila i jedan kamion. Vozila su raspoređena po cijeloj zemlji: 57 vozila po lučkim kapetanijama na moru i njihovim ispostavama, devet vozila u kapetanijama unutarnje plovidbe, 46 vozila u Upravi prometne inspekcije (37 osobnih vozila, devet kombi vozila), 21 vozilo u voznom parku ministarstva (dvoja vozila za dužnosnike, kamion, kombi vozilo i 17 osobnih vozila). Četiri vozila su na korištenju u resornim agencijama.

Sredinom ožujka objavljen je oglas za nabavu nova 1.742 državna vozila ukupne procijenjene vrijednosti 265,5 milijuna kuna. Posljednja nabavka službenih automobila bila je 2005. godine putem financijskog leasinga na tri godine. Prosječna starost svih službenih automobila je 10 godina, s prosječno prijeđenih 230.000 kilometara.

Državni ured za upravljanje državnom imovinom u Strategiji upravljanja imovinom predlaže, između ostalog, i da se sva službena vozila, plovila i zrakoplovi sistematiziraju u posebnim bazama podataka posebnih tijela koja bi bila zadužena za upravljanje njima, ali i u Središnjem registru državne imovine čija bi prva faza trebala biti dovršena do kraja godine. ‘Na takav će se način osigurati transparentnost i učinkovitost korištenja i tih oblika imovine koji imaju prilično visoku financijsku vrijednost u ukupnoj vrijednosti državne imovine’, navodi se u Strategiji.

Državna revizija je u izvještaju za prošlu godinu ukazala na značajniji broj nepravilnosti u odnosu na popis imovine. Utvrđeno je da se popisu ne pridaje dovoljno pozornosti te se određena imovina (posebno potraživanje i obveze) formalno popisuje, odnosno prepisuju se knjigovodstvena stanja.

U Državnom uredu za upravljanje imovinom tvrde da se bi usvajanjem Strategije postavili temelji za usklađivanje zakona te da bi se omogućilo centralizirano upravljanje svime što država, odnosno hrvatski građani imaju, pa tako i automobilima. Koja bi institucija na sebe preuzela tu odgovornost, tek bi se moralo odlučiti, no trenutno stanje očito nije dovoljno ekonomično. Upravljanje iz jednog centra, primjerice službenim automobilima, značilo bi i transparentnost s obzirom da se predlaže da svaka transakcija (primjerice kupovina automobila ili plaćanje leasinga) bude svima vidljiva putem interneta.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.