Povodom predstojeće dodjele nagrada “Zlatni indeks” koja će se doržati 03.travnja u zagrebačkom Hypo centru, razgovarali smo sa Dinom Krčarom, voditeljem Tima za razvoj i suradnju te Kristinom Jelečki, članom Tima za razvoj i suradnju:
Predstavite ukratko djelovanje i ciljeve udruge eStudent
Krčar: Studentska udruga eSTUDENT postoji 7 godina te broji preko 380 aktivnih članova. Glavni ciljevi udruge su okupiti i umrežiti najbolje studente, pružiti im dodatna praktična iskustva i teoretska znanja kroz projekte Udruge, razvijati njihove liderske sposobnosti i poticati ih na preuzimanje odgovornosti, te ih povezati s najboljim poslodavcima u Hrvatskoj.
Što je Zlatni indeks i kako ste se odlučili na organizaciju natječaja?
Krčar: Zlatni indeks je nagrada koja se jednom godišnje dodjeljuje poduzećima koja su u protekloj kalendarskoj godini najviše i najkvalitetnije surađivala sa studentima Zagrebačkog sveučilišta te im time pružili podršku u njihovom profesionalnom razvoju. Cilj je nagraditi društveno odgovorno ponašanje pojedinih poduzeća, a ostala poduzeća potaknuti na dodatan trud. Dugoročni cilj je, kroz suradnju studenata i poduzeća, podići razinu kvalitete obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Prema dosadašnjem iskustvu, koje hrvatske tvrtke najviše ulažu u studentske udruge te pomažu studentima putem stipendija, zapošljavanja ili odrađivanja prakse?
Jelečki: Prošle godine, kao ukupno najbolja poduzeća, prema mišljenju studenata, odabrani su Coca Cola, Ericsson Nikola Tesla, INA i HPB. Važno je naglasiti kako se 7 nagrada dodjeljuje u 3 kategorije: mala i srednja, velika privatna i velika javna/mješovita poduzeća. Navedena poduzeća pobijedila su u kategoriji velikih privatnih, odnosno javnih/mješovitih poduzeća, dok su u kategoriji malih i srednjih poduzeća, svi prijavljeni jednako ulagali u studente pa nije bilo moguće nikoga posebno izdvojiti.
Koji su razlozi zašto bi se poduzeća trebala uključiti u natječaj te koji je njegov značaj za studente?
Jelečki: Poduzećima zasigurno nudi potvrdu njihovog društveno odgovornog poslovanja, što je danas iznimno bitno. Također, pruža im priliku da vide kako po tom pitanju stoje u odnosu na druga poduzeća. Studentima pruža priliku da prepoznaju najpoželjnijeg poslodavca, jednom kada izađu na tržište rada. Kroz svoja ulaganja, poduzeća svakako potpomažu i razvoj studenata i omogućuju im stjecanje neprocjenjivog iskustva
Tko je uključen u projekt te tko vam je pružio potporu?
Jelečki: Podršku u projektu pružili su nam Predsjednik RH, HUP, HGK, Sveučilište u Zagrebu i IRO. Kako eSTUDENT ne može sam predstavljati cijelo Zagrebačko sveučilište, odluku o pobjednicima donose, uz eSTUDENT, Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu i studentske udruge: ELSA, Financijski klub, IAAS, IAESTE i SSHLZ&EMSA. Partneri u provedbi projekta su nam Hendal Market Research, Nacionalna zaklada za potporu učeničkom i studentskom standardu i iSTUDIO. Kao sponzor pojavljuje se INA, a medijski partneri su nam MojPosao, EduCentar, hit fm i naravno, portal Profitiraj.hr.
Posvećuju li poduzeća dovoljno pozornosti društvenom odgovornom poslovanju kad je riječ o pružanju potpore studentskoj populaciji?
Krčar: Pridaju dosta velik značaj, ali naravno uvijek može bolje. Najbolje o tome govori brojka od 31 prijavljenog poduzeća u prvoj godini postojanja nagrade. Broj prijavljenih prošle godine nadmašio je sva naša očekivanja, a ove godine očekujemo još više prijava. Konkretni napredak biti će vidljiv po završetku natjecanja.
Više informacija o Zlatnom indeksu potražite na http://www.estudent.hr/projekti/zlatni-indeks, a vaše poduzeće u natječaj se može uključiti putem elektroničke prijavnice.