Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Svijet je možda stao, ali komunikacija nije i ne smije

O tome koji će brendovi nakon ove krize opstati na tržištu, uvelike ovisi o načinu njihove komunikacije u sadašnjem trenutku.

Daniel Hajden

U vremenu bez presedana jedna je stvar i više nego očita – ne postoji grana gospodarstva koja nije zahvaćena novonastalom situacijom, od turizma i ugostiteljstva, preko trgovine i prijevoza pa sve do zabavne i komunikacijske industrije. Kako bi sve dobilo na dodatnoj težini pridonosi i činjenica da je ovaj put pogođen i cijeli svijet (što nije prvi put, da se razumijemo).

Godine rada u medijima naučile su me kako se krize ne mogu izbjeći, ali se na njih može pripremiti i dočekati ih spreman prije nego se dogode. Ali, kako za sve postoji iznimka, tako se i sad može reći kako ni u najluđim snovima nismo mogli zamisliti da će nas zahvatiti pandemija virusa i potres u isto vrijeme te da smo se na ovakav scenarij mogli pripremiti. Jer nismo. Točka.

Upravo se stoga trebamo prilagođavati situaciji korak po korak, iz dana u dan, bez prevelikog planiranja, ali s velikom dozom empatije. To se posebno odnosi na korporacije i brendove koji prodaju proizvode koji nisu „neophodni“ za život. O tome koji će brendovi nakon ove krize opstati na tržištu, uvelike ovisi o načinu njihove komunikacije u sadašnjem trenutku. Vjerujem kako nitko ne očekuje da komunikacija između brenda i kupca nestane i da se ponovno uspostavi kad dođu neki „bolji dani“. Upravo suprotno. Komunikacija nikad nije bila potrebnija i nikad kao do sad nije bilo potrebnije obraćati pozornost što i kako se komunicira. Svjesni smo da ljudi gube živote i krov nad glavom i da nikome nije do „tamo nekog odjevnog predmeta“ ili „tamo nekog kozmetičkog proizvoda“. Komunikaciju trebamo prilagoditi trenutku i iskoristiti što je više moguće iz ove, naizgled bezizlazne situacije. To znači da sve što komuniciramo treba biti pažljivo odmjereno, s porukom optimizma i nade te upakirano u vrijednosti koje brend, odnosno kompanija propagira. Isto se odnosi i na profile pojedinaca na društvenim mrežama.

Mnogi to kao da još uvijek nisu shvatili. Svakodnevno se susrećem s raznim brendovima i pojedincima koji kao da ne žive u ovom vremenu i koji kao da nisu svjesni svega što se oko nas događa. To se prvenstveno odnosi na njihove profile na društvenim mrežama na kojima i dalje cvjeta cvijeće i caruju šareni konfeti. Nemojte me krivo shvatiti, nemam apsolutno ništa protiv toga, i sam sam pristalica pozitivnog pogleda na svijet, ali za sve postoji vrijeme i trenutak. Trebamo se svi skupa osvijestiti. Sad je trenutak kad trebamo biti jedni uz druge, trenutak kad brendovi komuniciraju proizvode koji mogu pomoći ljudima, trenutak kad pojedinci i influenceri koriste svoj utjecaj kako bi osvijestili ljude oko sebe na situaciju, ohrabrili ih i ponudili im nadu u bolje sutra, nadu u dobrotu, nadu u ljude.

Ako sami ne znate što i kako, ugledajte se na svijetle primjere u svom okružju – od Infobipa koji je među prvima uveo rad od kuće i propagiranje hashtaga #ostanidoma preko mnogobrojnih brendova koji doniraju svoje proizvode potrebitima pa sve do pet prijateljica iz Amsterdama koje su pokrenule GoFundMe kampanju Zagreb Earthquake Relief za prikupljanje novca za stradale u potresu. Alemku Markotić, ravnateljicu Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ i Vilija Beroša, ministra zdravstva ne trebam posebno ni isticati. Oni su već odavno zaslužili nagradu za komunikatore godine te osvojili srca svih građana u Hrvatskoj.

Autor Daniel Hajden

www.boldpr.hr


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.