Svijet je možda stao, ali komunikacija nije i ne smije

U vremenu bez presedana jedna je stvar i više nego očita – ne postoji grana gospodarstva koja nije zahvaćena novonastalom situacijom, od turizma i ugostiteljstva, preko trgovine i prijevoza pa sve do zabavne i komunikacijske industrije. Kako bi sve dobilo na dodatnoj težini pridonosi i činjenica da je ovaj put pogođen i cijeli svijet (što nije prvi put, da se razumijemo).

Godine rada u medijima naučile su me kako se krize ne mogu izbjeći, ali se na njih može pripremiti i dočekati ih spreman prije nego se dogode. Ali, kako za sve postoji iznimka, tako se i sad može reći kako ni u najluđim snovima nismo mogli zamisliti da će nas zahvatiti pandemija virusa i potres u isto vrijeme te da smo se na ovakav scenarij mogli pripremiti. Jer nismo. Točka.

Upravo se stoga trebamo prilagođavati situaciji korak po korak, iz dana u dan, bez prevelikog planiranja, ali s velikom dozom empatije. To se posebno odnosi na korporacije i brendove koji prodaju proizvode koji nisu „neophodni“ za život. O tome koji će brendovi nakon ove krize opstati na tržištu, uvelike ovisi o načinu njihove komunikacije u sadašnjem trenutku. Vjerujem kako nitko ne očekuje da komunikacija između brenda i kupca nestane i da se ponovno uspostavi kad dođu neki „bolji dani“. Upravo suprotno. Komunikacija nikad nije bila potrebnija i nikad kao do sad nije bilo potrebnije obraćati pozornost što i kako se komunicira. Svjesni smo da ljudi gube živote i krov nad glavom i da nikome nije do „tamo nekog odjevnog predmeta“ ili „tamo nekog kozmetičkog proizvoda“. Komunikaciju trebamo prilagoditi trenutku i iskoristiti što je više moguće iz ove, naizgled bezizlazne situacije. To znači da sve što komuniciramo treba biti pažljivo odmjereno, s porukom optimizma i nade te upakirano u vrijednosti koje brend, odnosno kompanija propagira. Isto se odnosi i na profile pojedinaca na društvenim mrežama.

Mnogi to kao da još uvijek nisu shvatili. Svakodnevno se susrećem s raznim brendovima i pojedincima koji kao da ne žive u ovom vremenu i koji kao da nisu svjesni svega što se oko nas događa. To se prvenstveno odnosi na njihove profile na društvenim mrežama na kojima i dalje cvjeta cvijeće i caruju šareni konfeti. Nemojte me krivo shvatiti, nemam apsolutno ništa protiv toga, i sam sam pristalica pozitivnog pogleda na svijet, ali za sve postoji vrijeme i trenutak. Trebamo se svi skupa osvijestiti. Sad je trenutak kad trebamo biti jedni uz druge, trenutak kad brendovi komuniciraju proizvode koji mogu pomoći ljudima, trenutak kad pojedinci i influenceri koriste svoj utjecaj kako bi osvijestili ljude oko sebe na situaciju, ohrabrili ih i ponudili im nadu u bolje sutra, nadu u dobrotu, nadu u ljude.

Ako sami ne znate što i kako, ugledajte se na svijetle primjere u svom okružju – od Infobipa koji je među prvima uveo rad od kuće i propagiranje hashtaga #ostanidoma preko mnogobrojnih brendova koji doniraju svoje proizvode potrebitima pa sve do pet prijateljica iz Amsterdama koje su pokrenule GoFundMe kampanju Zagreb Earthquake Relief za prikupljanje novca za stradale u potresu. Alemku Markotić, ravnateljicu Klinike za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“ i Vilija Beroša, ministra zdravstva ne trebam posebno ni isticati. Oni su već odavno zaslužili nagradu za komunikatore godine te osvojili srca svih građana u Hrvatskoj.

Autor Daniel Hajden

www.boldpr.hr

Podijeli

Odgovori

Top