Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Tek svaki četvrti radnik u Hrvatskoj je zadovoljan plaćom, a svaki drugi uskoro planira pronaći plaćeniji posao

Rezultati istraživanja, u kojem je sudjelovalo više od 61.000 ispitanika iz 12 zemalja, rasvijetlili su razinu zadovoljstva plaćom među sudionicima, otkrivajući da je, otprilike, svaka četvrta (27%) osoba zadovoljna ili potpuno zadovoljna svojom trenutnom plaćom.

Rezultati istraživanja, u kojem je sudjelovalo više od 61.000 ispitanika iz 12 zemalja, rasvijetlili su razinu zadovoljstva plaćom među sudionicima, otkrivajući da je, otprilike, svaka četvrta (27%) osoba zadovoljna ili potpuno zadovoljna svojom trenutnom plaćom.

Alma Career grupa, vodeća tvrtka na tržištu usluga zapošljavanja u 12 zemalja istočne Europe, provela je međunarodno istraživanje o zadovoljstvu plaćom, otkrivajući stavove i percepcije više od 61.000 sudionika.

Zemlje uključene u istraživanje bile su Alma Career zemlje: Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Češka, Estonija, Finska, Latvija, Litva, Sjeverna Makedonija, Poljska, Srbija, Slovačka i Slovenija. Osim toga, podaci su prikupljeni i iz Mađarske, gdje Alma Career posluje s partnerima. Istraživanje je provedeno online putem, putem međunarodnog servisa za istraživanje visine plaća Paylab, u okviru kojeg djeluje i MojaPlaća.

Tek svaki četvrti zaposleni zadovoljan je svojom plaćom

Rezultati istraživanja rasvijetlili su razinu zadovoljstva plaćom među sudionicima, otkrivajući da je, otprilike, svaka četvrta (27%) osoba zadovoljna ili potpuno zadovoljna svojom trenutnom plaćom. 

S druge strane, nezanemarivih 32% ispitanika ističe nezadovoljstvo mjesečnom zaradom, dok 41% osoba zauzelo neutralan stav, tvrdeći da “nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni”.

Među hrvatskim zaposlenicima nešto je manje zadovoljnih (24%) i ponešto više nezadovoljnih radnika u odnosu na prosjek istraživanja(37%).

Kada ispitanici razmišljaju o plaći, potvrđuje istraživanje, u razmatranje uzimaju i trenutnu gospodarsku situaciju, inflaciju, stanje na tržištu, ali i iznose plaća za istu poziciju u drugim tvrtkama.  

Kada u navedenu ‘računicu’ ubroje i vlastite svakodnevne radne zadatke te uložen trud na poslu, dolaze do zaključka kako ih njihovi poslodavci ne cijene dovoljno. Naime, istraživanje je pokazalo da se više od polovice radnika (53%) osjeća podcijenjeno i premalo plaćeno s obzirom na posao koji rade, dok se svega 1% ljudi smatra precijenjenima. 

Nasuprot tome, 26% sudionika izjavilo je da vjeruje da su njihove trenutne plaće ‘razumne’, odnosno kako su odgovarajuće plaćeni.

U odnosu na prosjek, radnici u Hrvatskoj češće se osjećaju podcijenjenima od strane poslodavca.  Čak 59% zaposlenih tvrdi kako im je plaća preniska, uzimajući u obzir radne zadatke, dok otprilike četvrtina radnika trenutnu plaću ocjenjuje adekvatnom, odnosno razumnom.

Usporedbe radi, radnici u Češkoj, Slovačkoj i Poljskoj najzadovoljniji su plaćom – više od 30% sudionika istraživanja iz tih zemalja smatra kako zarađuju razumno, a manje od polovice ljudi ističe kako su podcijenjeni. 

Koliku plaću građani priželjkuju?

Na pitanje koliki ‘skok’ u iznosu plaće bi ih učinio zadovoljnim,  trećina ljudi (33%) tvrdi da bi povećanje njihove trenutne plaće od 11-20% bilo dovoljno da ispuni njihova očekivanja. Nešto manje ljudi  (31%)  priželjkuje rast plaće u rasponu od 20-50%, dok se 13% ispitanih nada rastu primanja između 6% i 10% bilo zadovoljavajuće. Također, 5% sudionika istraživanja izrazilo je želju za udvostručenjem svoje postojeće plaće.

Očekivano, radnici s najnižim plaćama, u prosjeku, od poslodavaca traže veće ‘povišice’ kako bi postali zadovoljniji, nego što je to slučaj sa zaposlenicima s većim trenutnim plaćama.

Zanimljivo, bez obzira na trenutna primanja, većina sudionika istraživanja bi bila zadovoljna s 11% do 20%, ili 20% do 50% višim mjesečnim primanjima.

Preporučuju li zaposlenici svoje radno mjesto drugima?

Istraženo je i koliko su radnici skloni preporučiti svog trenutnog poslodavca drugima.

Preciznije, rezultat net promotor score-a (eNPS) zaposlenika otkriva što zaposleni misle o svojoj organizaciji, a temelji se na jednom jednostavnom pitanju: “Kolika je vjerojatnost da ćete preporučiti svog poslodavca kao mjesto za rad svojoj obitelji i prijateljima?”

Temeljem odgovora, sudionici istraživanja podijeljeni su u tri kategorije: promotori, pasivni (niti će promovirati organizaciju niti reći nešto negativno) i kritičari (iznimno nezadovoljni zaposlenici).

Samo 17% zaposlenika aktivno promovira tvrtku u kojoj rade kao poželjno mjesto za rad, dok velikih 58% ispitanih odvraća druge od traženja posla u njihovim redovima. 

Visina plaće povezana je sa željom da se o tvrtki u kojoj radimo (ne) priča pozitivno: među ispitanicima s visokim primanjima pronalazimo 30% onih koji će pozitivno pričati o svom poslodavcu, dok je među ispitanicima s niskim primanjima takvih svega 8%.

Gledano po zemljama, u Hrvatskoj se nalazi relativno veliki broj kritičara trenutnog poslodavca (čak 68%). Od nas više kritičara imaju samo Slovenija te Makedonija. Najviše promotora tvrtke nalazi se u Poljskoj i Češkoj, a oni ujedno imaju i mali broj kritičara. Najmanji broj tvrtkinih kritičara živi i radi u Finskoj, svega 46%, ali oni ujedno imaju i mali broj promotora (13%), dok je čak 41% radnika pasivno. 

Opasnost od fluktuacije zaposlenika

Uzimajući u obzir potencijalni utjecaj nezadovoljstva plaćom na fluktuaciju zaposlenika, istraživanjem smo provjerili razmišljaju li ispitanici i pronalasku novog, bolje plaćenog posla u narednih šest mjeseci. Čak 40% radnika je odgovorilo potvrdno, što ukazuje na snažnu želju za većom financijskom kompenzacijom za njihov rad.

S druge strane, 39% radnika nema jasan stav o ovoj temi, dok svaki peti radnik (21%) ne planira promijeniti posao.  

Gledano po zemljama, posao u najvećoj mjeri namjeravaju tražiti zaposleni u Sjevernoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj te Sloveniji i Srbiji, dok će posao u najmanjoj mjeri tražiti radnici u Češkoj, Latviji, Slovačkoj te Litvi.

Zaključak

Rezultati istraživanja ukazuju na neporecivu važnost koju zaposlenici pridaju svojim plaćama i potrebu da poslodavci uzmu ovaj faktor u obzir. Na trenutnom tržištu rada, gdje prilike za posao često premašuju raspoloživu radnu snagu, organizacije moraju dati prednost konkurentnim paketima naknada kako bi privukle i zadržale najbolje talente. Također, relevantnost brenda poslodavca i preporuke kolega igraju sve važniju ulogu u odabiru poslodavca za kojeg ćete raditi kada razmišljate o promjeni posla.

MojPosa.net


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.