Rezultat? Tiskano izdanje knjige i prije prodaje postalo je broj jedan na Amazonovoj listi najprodavanijih proizvoda. Niti elektronska verzija knjige prilagođena za Kindle, Amazonov čitač e-knjiga ne zaostaje puno. Uopće ne treba sumnjati da će prodaja biografije Stevea Jobsa u cijelom svijetu postići milijunske tiraže. Ekipa iz Simon & Schustera već sada može zadovoljno trljati ruke.
Nisu oni jedini koji su odlučili profitirati na smrti Stevea Jobsa. Što izravno, što neizravno profitirali su mnogi. A neki će to tek napraviti. Primjerice kompanija Sony Pictures koja je već za, nagađa se, tri milijuna dolara otkupila prava za ekranizaciju navedene knjige nadajući se da će filmom o Steveu Jobsu postići jednak uspjeh kao s Društvenom mrežom, filmom koji govori o nastanku Facebooka koji je zaradio stotine milijuna dolara.
Nekoliko dana nakon objave da je Steve Jobs preminuo u medije je procurila tajna koju je suosnivač Applea dugo skrivao, a tiče se njegovog stila odijevanja. Mnogima nije bilo jasno zašto jedan od najbogatijih ljudi na svijetu na sebi, umjesto poslovnog odijela nosi crnu dolčevitu i traperice. Walter Issacson svijetu je objasnio kako je Jobs osamdesetih godina prošlog stoljeća, prilikom posjeta Sonyju primijetio kako svi zaposlenici nose identičnu odjeću,a ta tradicija je krenula nakon Drugog svjetskog rata kada zaposlenici nisu imali novaca za odjeću pa im je to omogućio njihov poslodavac. Sličan primjer slijedile su mnoge japanske kompanije kako bi promicale korporativnu kulturu. Iako ideju nije uspio progurati u Appleu, Jobs se sprijateljio sa Sonyjevim dizajnerom Issey Miyakeom koji je specijalno za njega dizajnirao stotinjak dolčevita.
Sigurno se pitate kakve to ima veze s našom temom?! Američka modna marka ‘St.Croix‘ nakon vijesti o smrti u tehnološkog gurua kao i cijeli svijet ‘žalila je’ za preranim odlaskom Stevea Jobsa. U javnom izrazu sućuti objavila je da je veliki inovator bio ljubitelj njihove modne marke. ‘Njemu u čast’ na web stranici objavili su posebhu ponudu:’ Dvadeset dolara, od svake kupljene crne dolčevite po cijeni od 175 dolara kompanija će donirati u istraživanja raka gušterače’. Marketiniški trik je upalio i prodaja se u samo nekoliko sati udvostručila. Veselje je međutim trajalo kratko. Objavom prave istine o crnoj dolčeviti odnosno da ju je dizajnirao Issey Miyake, kompanija ‘St.Croix’ našla se na udaru američke javnosti zbog unovčavanja smrti Stevea Jobsa.Lažnim ponudama pokušali su se okoristiti i hakeri o čemu smo već pisali u članku ‘Oprez! Nitko ne dijeli Appleove proizvode, cyber kriminalci ‘pecaju’ žrtve’.
Kakav bi to bio tekst u kojem se piše o velikim zaradama da ne spomenemo Kineze. Pogotovo ako uzmemo u obzir da je Kina postala najbrže rastuće tržište Appleovih proizvoda . U trećem kvartalu 2011. prihodi od prodaje iznosili su 3,8 milijardi dolara. Prihod je to šest puta veći u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slike uplakanih Kineza koji su na dan Jobsove smrti ispred Appleove trgovine u Pekingu ostavljali cvijeće i izraze sućuti obišle su svijet. Među iskrenim kineskim fanovima našli su se i razni preprodavači koji su na smrti suosnivača Applea vidjeli priliku za brzu zaradu. Na taobao.com, najvećoj kineskoj on-line trgovini, 5. listopada, na dan njegove smrti pojavilo se 10 modela iPhone 4 uređaja proizvedenih ‘u čast’ Stevea Jobsa. Naravno, riječ je o lažnjacima koji su se prodavali po cijeni od 31 dolar. Kinezi su kao i već navedeni ‘St.Croix’ također lansirali svoju verziju crnog pulovera koji se prodavao po cijeni od šest dolara.
Dodamo li svemu navedenom rekordnu prodaju najnovijeg iPhonea, modela 4S koji se na tržištu pojavio dan prije Jobsove smrti, a u samo četiri dana je prodan u četiri milijuna primjeraka, što je duplo više od prethodne verzije tog pametnog telefona možemo zaključiti da smrt Steve Jobsa nije samo tužna vijest, već i odlična prilika za brzu zaradu.