Diljem svijeta prodaja luksuzne robe za osobne potrebe u ovoj bi godini trebala rasti po stopi između 4 i 6 posto, u usporedbi s porastom od 6,5 posto u 2013. godine prema stalnom tečaju, objavio je Bain & Co, predstavljajući svoju studiju udruzi talijanskih proizvođača luksuzne robe Altagamma.
“Nije vjerojatno da će doći do novoga uzleta poput nedavnoga u Kini, dok se zrela tržišta bolje nose s gospodarskom krizom pa bi rast trebao biti stabilan”, rekla je Claudia d’Arpizio iz tvrtke Bain, čije procjene pozorno prati industrija luksuzne robe.
Zasad se trendovi u ovoj godini razvijaju u skladu s prošlogodišnjom izvedbom, s rastom svjetske prodaje luksuzne odjeće, satova, parfema, kozmetike, nakita i modnih dodataka poput remena, kravata i cipela od 6 posto prema stalnom tečaju, ističu u toj tvrtki.
Volatilnost valuta izbrisala je 3-4 posto od vrijednosti na tržištu luksuzne robe u prvom kvartalu, navodi se u studiji, jer je tečaj eura, u kojem mnoge svjetske luksuzne kompanije izražavaju zaradu, ojačala u odnosu na američki dolar, renminbi i jen.
I dok se očekuje da će prodaja putovanja, promet u outlet i internetskim trgovinama ostvariti dobru izvedbu, otvaranje novih trgovina u 2014. godini će usporiti jer će proizvođači brendova nastojati zadržati svoju ekskluzivnost.
Japan će biti glavni pokretač rasta u 2014. godini, s porastom prodaje luksuzne robe od 9 do 11 posto, na 19 do 20 milijardi eura. Naime, japanski kupci, kao i kineski turisti u Japanu, nastojat će iskoristiti slabiji tečaj jena.
Rusko tržište pokazuje znakove moguće strukturne krize, budući da politička previranja dodatno pogoršavaju gospodarske izglede, navodi se u studiji u kojoj se prognozira pad prodaje luksuzne robe u toj zemlji od 4 do 6 posto u ovoj godini. Naime Rusi, inače tradicionalno najbolji kupci luksuzne robe u Italiji, manje će putovati po Europi zbog političke krize, ali i slabe rublje.
I dok će Kinezi biti zaslužni za više od 30 posto svjetske prodaje luksuznih proizvoda u 2014. godini, rekla je D’Arpizio, rast na kineskom tržištu luksuzne robe bit će samo 2 do 4 posto, što je daleko ispod 20 posto porasta u 2012. godini.
Istodobno će u SAD-u rast povjerenja potrošača i turističkih putovanja poduprijeti rast prodaje luksuzne robe za 4 do 6 posto. Na europskom tržištu, njemačko tržište luksuzne robe bit će među rijetkim,a koje će u ovoj godini bilježiti rast domaće potražnje, navode u Bain &Co.
