Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Tržište rada: Pad potražnje za radom u svim djelatnostima, osim u zdravstvu i graditeljstvu

Analizom cjelokupnog tržišta rada, uzimajući u obzir ukupan broj objavljenih oglasa za posao u prvoj polovici godine, primjetan je osjetan pad potražnje za radnom snagom.

freepik

Analizom cjelokupnog tržišta rada, uzimajući u obzir ukupan broj objavljenih oglasa za posao u prvoj polovici godine, primjetan je osjetan pad potražnje za radnom snagom.

Na MojPosao platformama, web stranici MojPosao i mobilnoj aplikaciji PosLovac, od 1. siječnja do 30. lipnja objavljeno je gotovo 30 tisuća oglasa za posao, što je 28% (odnosno, nekih 11 tisuća oglasa) manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

„Silazni trend u broju natječaja za posao započeo je sredinom ožujka, u trenutku kada su uvedene mjere lockdowna, a pad je nastavljen početkom travnja. Međutim, zahvaljujući popuštanju restrikcija i povoljnijoj javnozdravstvenoj situaciji, u drugoj polovici travnja krivulja počinje ponovno rasti te u svibnju i lipnju dolazi do povećanog zapošljavanja“, istaknuo je direktor portala MojPosao Igor Žonja uz napomenu kako je trenutni prosječni tjedni broj objavljenih oglasa i dalje nešto niži u odnosu na pretkrizne brojke.

 

 

Ljudski resursi imaju najveći pad, konobari i dalje najtraženiji

U odnosu na prošlu godinu, najveći pad broja oglasa zabilježen je u kategoriji Ljudski resursi (-50%), Arhitektura (-46%), Briga o ljepoti (-44%) te Promet i transport (-44%).

S druge strane, u prvih šest mjeseci došlo je do povećanog zapošljavanja u sektoru Zdravstva i socijalnog rada (+25%) te Graditeljstva (+12%), što nije neobično s obzirom na situaciju s epidemijom koronavirusa, ali i potres koji je u ožujku pogodio Zagreb i okolicu.

Zanimljivo, unatoč tome što se radi o sektorima koje je kriza na svom početku najsnažnije pogodila, najveći broj oglasa i ove godine pronalazimo u Turizmu i ugostiteljstvu (18% od ukupnog broja oglasa) te Prodaji (17%).

Naime, nakon oštrog pada potražnje za radom tijekom ožujka i prve polovice travnja, popuštanjem mjera zaštite od koronavirusa u svibnju i lipnju dolazi do povećanog zapošljavanja u ovim djelatnostima.

To potvrđuje i činjenica da su, baš kao i prošle godine, u prvih šest mjeseci najtraženiji radnici u Hrvatskoj bili konobari (barmeni) i prodavači (trgovci).

Potom slijede vozači, kuhari, skladištari, programeri i radnici u proizvodnji.

Najtraženija zanimanja prema stručnoj spremi

 

Srednja stručna sprema Visoka stručna sprema Stručna sprema nije bitna
Konobar; Barmen Programer Konobar; Barmen
Trgovac; Prodavač Doktor medicine Trgovac; Prodavač
Vozač Diplomirani inženjer građevine Programer
Skladištar Magistar farmacije Kuhar
Kuhar Pravnik Vozač

 

Stanje po županijama

U odnosu na prvu polovicu prošle godine najveći pad potražnje za radnom snagom zabilježen je u priobalnim županijama: Primorsko-goranskoj, Zadarskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji te u Zagrebu i okolici. Najmanji pad u broju oglasa za posao pronalazimo u Požeško-slavonskoj te Međimurskoj županiji.

Tijekom prve polovice 2020. godine poslodavci su objavili preko 1.000 oglasa za poslove u inozemstvu, što je čak 9% više nego u istom razdoblju prošle godine.

Što nas čeka do kraja 2020. godine?

„Očekujemo da će tržište rada zadržati razinu iz prve polovice godine i da će do konca godine potražnja za radom doživjeti pad od 37% u odnosu na 2019-tu.

Međutim, ukoliko turistička sezona značajno podbaci i ne ispuni niti ona minimalna očekivanja, cjelogodišnji pad može ići i preko 50%. Isto tako, ako pravovremenim i hrabrim odlukama pomognemo poduzetnicima u transformaciji društva i intenziviranju gospodarskih aktivnosti, očekivani pad potražnje može biti manji od predviđenih 37%.

Na samom početku krize, Vlada je adekvatnom reakcijom i isplaćivanjem novčane pomoći poslodavcima značajno doprinijela opstanku gospodarstva i očuvanju radnih mjesta. No, tu ne smijemo stati.

Sada je iznimno važno brzo formiranje nove Vlade, kao i preusmjeravanje fokusa s razgovora o smanjenju poreza na dohodak i sličnim, u ovom trenutku manje bitnim stvarima na hitno odobravanje 5000 zahtjeva za kreditiranjem koje su poduzetnici uputili u Hamag Bicro. To je najvrijednije što sada možemo učiniti“, zaključio je Igor Žonja.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.