Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Turistički vodič na drugi način

Nakon proputovanih više od 50 zemalja svijeta oni su odlučili iskoristiti najbolje od svega pozitivnog i negativnog što su doživili i promovirati ulice upravo svog grada. Oni znaju koja je najstarija zagrebačka birtija, gdje je mala gradska farma srna i koju cugu treba popiti na lijevoj strani Ilice ako se ohrabrite okušati u  ‘Iličkom maratonu’.Usrećit će i najkritičnija nepca neodoljivom hranom koju će preporučiti za kušanje. No usprkos delicijama, u ovom gradu nema debljanja jer uz ovaj trio svaki dobar provod završava tek u jutarnjih satima, nakon obilaska zagrebačkih noćnih klubova. I bez brige, oni su na kraju krajeva samo dobri domaći dečki koji pružaju pogled na Zagreb iz jedne druge perspektive. One zanimljive.

DCIM100GOPROG0188658.

Svi se ponosimo svojim gradom, dičimo se emocijama koje osjećamo prema njemu i tvrdimo koliko ga poznajemo, ali istina je da nas on uvijek uspije iznenaditi. Bar većinu nas. No, nama kao i svim turistima koji dođu u naš grad a žele doživjeti vrhunac, postoji spas – Željko, Neven i Luka. Tri spasioca, domaći dečki koji su, nakon prijeđenih preko pedesetak država svijeta odlučili svojim iskustvima s “gostujućih terena’’ obogatiti ponudu Zagreba i pružiti turistima upravo ono što je njima trebalo na “stranom terenu’’ – korisne i konkretne preporuke lokalaca.

Njihov pogled na Grad osvanuo je još prošle godine u obliku web stranice – CityPal s blogom o Zagrebu i preporukama ugostiteljskih objekata, koji su ove godine proširili s tiskanim malim vodičem – Zagreb Insider Mini Guide u kojem na mjesečnoj bazi preporučuju restorane, barove, klubove, muzeje, suvenirnice, evente…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nisu to obični dosadni dečki koji će vas “udaviti’’ pričom dosadnog sadržaja, to su dečki koji će svim hedonistima i turistima pokazati malu gradsku farmu srna, popiti pivo u nekadašnjoj konjušnici bana Jelačića i odvesti vas u nezaboravan provod gradskim klubovima. Iz tih, a i brojnih drugih zanimljivih razloga, vrijeme je da upoznate svoje CityPal-ove, gradske prijatelje. Na kapetanskoj poziciji tu je Željko, vođa tima i izvrstan taktičar, Neven je oštri zadnji vezni sa odličnim pregledom igre, i Luka igrač iz drugog plana, najnovija akvizicija u ekipi.

Iz želje da turistima daju zanimljive insider informacije koje su njima nedostajale na njihovim putovanjima osnovali su CityPal – web stranicu, vodič i nagomilali pregršt informacija namijenjenih svima onima željnim dobre zabave koji svim osjetilima žele osjetiti zagrebačke doživljaje, mirise i okuse.

Ističu kako uče na svojim greškama i pokušavaju ponuditi informaciju kao da je turist pitao nekog lokalnog za savjet, jer što je najbolja stvar koja vam se može dogoditi u stranom gradu – upravo da upoznate nekog tko će vas provesti po svom gradu i priuštiti vam najbolji doživljaj. “Nemoguće je da baš svaki turist dobije prigodu upoznati nekog domaćina pa se nadamo da tu rupu uspijevamo pokriti baš mi, bar ovako viralno preko našeg weba ili tiskanog vodiča’’, kažu i dodaju kako im je u planu organizirati i meetup pointe za druženje lokalaca i turista u kafićima i klubovima.

DCIM100GOPROG0248775.

Jedno je sigurno, drugačiji su. A kad sam ih upitala “po čemu’” odgovori su se nanizali:

Luka: “Mi znamo koja je najstarija zagrebačka birtija, koliko su tramvajskih stanica od Trga dva najveća preostala njemačka WW2 nadzemna bunkera, gdje je mala gradska farma srna, koju cugu treba popiti na lijevoj strani Ilice ako se ohrabrite okušati u  ‘Iličkom maratonu’ i koji je najbolji ulični svirač u Zagrebu.’’

Neven: “Po tome što se prema turistu postavljamo kao prema prijatelju kojemu želimo pokazati samo ono najbolje od Zagreba – još uvijek ‘skrivena’ mjesta, kafiće u kojima će se uvijek osjećati ugodno i restorane u koje će se redovito vraćati za svog boravka ovdje!’’

Željko: “U prenošenju priča iza destinacije. Mi nećemo samo preporučiti određeni kafić ili restoran nego ćemo turistima ispričati i priču o tome mjestu npr. da je Pivnica Pinta nekad bila konjušnica Bana Jelačića.’’

Da nisu uobičajeni “turistički vodiči’’ i da nisu samo cure vrckave potvrđuje i činjenica da je ovaj trio uvijek raspoložen za dobar tulum u gradu pa na pitanje tulumare li s turistima odgovaraju:

Neven: “Ne odbijamo pozive i ispunjavamo sve želje!’’

Luka: “Mi smo dobri zagrebački dečki koji ponekad odvedu turiste/turistice u provod koji često završi u zoni cenzure. I ne, nije ono na što ste pomislili na prvu…”

Željko: “Želja nam je druženje s turistima dignuti na još veću razinu i pokušati povezati što više lokalaca i turista željnih zabave.’’

Tako pored onih klasičnih i očitih zagrebačkih destinacija koje nitko ne bi smio propustiti vidjeti, doživjeti ili okusiti, CityPal-ovci zagovaraju jedan drugačiji posjet Zagrebu – doživljaj atmosfere sajma antikviteta nedjeljom na Britancu, čašica razgovora s lokalcem u zagrebačkoj birtiji, okus Kraš Bajadere te vidjeti bar jednu fotografiju Toše Dabca. Zatim, izlet na Medvednicu koji uključuje pogled na Zagreb iz drugačije perspektive s Medvedgrada, grah s kobasom i pivica u jednom od brojnih planinarskih domova, a za desert štrudla od trešanja. Ili pak, spoj obilaska kafića i razgledavanja grada – upoznavanje grada uz zabavu.

Ipak, Nevenu u Gradu nedostaje Sljemenska žičara, dok se Željko i Luka slažu kada je riječ o “potrebi’’ za većim brojem klubova i događanja preko tjedna. “Nedostaje jača klupska scena. Iako mi kao lokalci znamo gdje i kada se može dobro zabrijati, noćni život je još uvijek nekako sramežljiv običnim vikendima, a pogotovo preko tjedna.’’, rekao je Luka.

Oni tvrde da Zagreb doista može parirati bilo kojem drugom gradu, “originalnošću i posebnom energijom koja se osjeća u gradu zadnjih godina na svim razinama. Gastronomskom, dizajnerskom, koncertnom i kazališnom scenom, novim muzejima i eventima koji svakodnevno vibriraju u gradu’’.

Tim koji kao svoju prednost ističe originalnost, referencu, znanje, emociju, dobru volju i prijateljski pristup turistima koje žele upoznati s našim gradom, reći će da našem gradu “pune ulice i trgovi daju dojam jednog velikog dnevnog boravka, bez one užurbanosti velikih metropola” pa se zato “u Zagrebu lako sklapaju nova prijateljstva i proživljavaju nezaboravni trenuci zahvaljujući stalnim događanjima koje čitav grad nerijetko pretvaraju u veliku pozornicu’’.

I sve to jer je Zagreb doista poseban, Grad dostojan veće pažnje, reći će moja tri sugovornika koji, dok su putovali diljem 50 država svijeta zaključuju: “Zagreb je jedan od rijetkih gradova Europe koji se još uvijek nije prodao vragu masovnog turizma, a dovoljno je sazrio da mu kozmopolitizam dobro stoji. Teško je biti realan jer je Zagreb naš grad, ali svakako je grad koji ima dušu.’’

Ovaj brzopotezni tim lokalaca sa svim samo ne klasičnim odgovorima, ljubav prema ulicama svoga grada pokazuje zavidnim poznavanjem čak i najskrovitijega, i ponosni spremni su to podijeliti pa pozivaju turiste na svojstven način:

Neven: “Zagreb – jer u njemu svatko pronađe nešto što voli!’”

Željko: ’’Dođite u Zagreb i osjećajte se kao kod kuće.”

Luka: “Moj prijedlog slogana za Turističku zajednicu bio bi: ‘On je mali, ali je velik, odnosno hoću reći, nije više mali, ali je dovoljno velik da ne bude mali’.”

I za kraj skromno. CityPal-ovci su se stavili u poziciju turista koji su s njima u društvu vidjeli Zagreb te komentiraju doživljeno: “Kao da je dugogodišnji prijatelj bio s nama i preporučio nam ono što bi možda propustili.” Pa kako više ne bi propuštali ono najbolje i najzanimljivije od Zagreba, bilo da vas zanima gdje su te “zagrebačke” srne ili želite riješiti misterij ‘koju to cugu treba popiti na lijevoj strani Ilice‘ – odgovore možete potražiti na njihovoj web stranici, u tiskanom vodiču, ili jednostavno dečke potražiti na ulicama Zagreba: “možete nam mahati, potapšati nas, poljubiti, a možda i nešto pitati na našim subotnjim promocijama na Gornjem gradu. Local at your service!’’.

Piše: Josipa Celinić

 


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.