Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Tvrtke sve više ulažu u informacijsko komunikacijske tehnologije

Eksplozivni razvoj novih tehnologija, poput društvenih medija, mobilnih uređaja, cloud rješenja i alata za analize podataka, mijenjaju ulogu ICT sektora, pokazuje najnoviji Deloitteov Izvještaj o stavovima direktora informacijskih tehnologija, koji je obuhvatio više od 700 čelnih ljudi u odjelima za informacijsko komunikacijske tehnologije širom Europe, Bliskog istoka, Rusije, Azije i Afrike.

Eksplozivni razvoj novih tehnologija, poput društvenih medija, mobilnih uređaja, cloud rješenja i alata za analize podataka, mijenjaju ulogu ICT sektora, pokazuje najnoviji Deloitteov Izvještaj o stavovima direktora informacijskih tehnologija, koji je obuhvatio više od 700 čelnih ljudi u odjelima za informacijsko komunikacijske tehnologije širom Europe, Bliskog istoka, Rusije, Azije i Afrike.

Sektori informacijsko komunikacijskih tehnologija u tvrtkama bore se da postanu prepoznati kao centri inovacija i strateški poslovni partneri

Istraživanje pokazuje da tvrtke sve više ulažu u informacijsko komunikacijske tehnologije, a gotovo 80% ispitanika je izjavilo da su njihovi ICT budžeti ili uvećani ili su ostali na istoj razini kao i prethodne godine. Dodatna sredstva za ICT izdvajaju se prvenstveno u svrhu ispunjavanja novih zahtjeva koje nosi poslovanje, uključujući nove ili prilagođene poslovne modele i digitalne transformacije.

U vrijeme kada transformacija poslovanja predstavlja jedan od glavnih prioriteta tvrtki, većina (75%) anketiranih direktora sektora informacijsko komunikacijskih tehnologija ima metode kojima bi mogao podržati inovativne strategije svojih tvrtki. Sektor informacijsko komunikacijskih tehnologija sve se više pretvara u centar za inovacije, s obzirom na to da tvrtke sve veću važnost pridaju inovacijama, digitalnim tehnologijama i novim poslovnim zahtjevima. S druge strane, izazovi i dalje postoje, jer samo 35% ispitanika vjeruje da je ICT sektor zaista vjerodostojan centar inovacija za unapređenje poslovanja, dok se većina ispitanika i dalje bori za promjenu percepcije uloge ICT sektora kada je riječ o njihovim poslovnim aktivnostima, jer se on i dalje promatra kao sektor koji pruža rutinske ICT usluge.

Ivica Perica, direktor u Deloitteu, komentira: „Čini se da je vrijeme smanjenja budžeta za ICT uglavnom prošlo, iz razloga što se uvidjelo da informacijsko komunikacijska tehnologija pruža mogućnost bržeg kreiranja dodatne vrijednosti i diferenciranja na tržištu. Sve je više tvrtki orijentirano prema inovacijama u poslovanju i digitalnim tehnologijama. Veći dio budžeta se izdvaja za inicijative vezane za unapređenje poslovanja, dok su efikasnost i performanse ICT sektora i dalje važne.“

Brze promjene u svijetu tehnologija vode do transformacije poslovanja tvrtki pa ne čudi da će u idućih nekoliko godina uloga ICT direktora prerasti u više strateški orijentiranu savjetodavnu ulogu, posebno u pogledu razvoja i provođenja poslovnih strategija. Pojedini čelnici ICT odjela već imaju daleko važniju ulogu na izvršnoj razini, što potvrđuje i ovo istraživanje, a više od trećine ICT direktora smatra da je njihova uloga već na razini uloge izvršnog direktora informacijsko komunikacijskih tehnologija .

Čini se da postoji raskorak između onoga što voditelji ICT-a vjeruju da mogu ostvariti putem informacijsko komunikacijskih tehnologija i inovacija, i načina na koji njihovu sposobnost percipira vodstvo tvrtke u kojoj rade. ICT sektori u brojnim tvrtkama se i dalje bore za partnerski odnos u poslu, a preko 60% ispitanika smatra da je njihova uloga kao partnera u poslu bila „prihvatljiva” ili „slaba”. Zbog sve značajnije uloge ICT odjela uspostavljanje partnerskog odnosa s njima, tvrtkama bi trebalo postati jednim od glavnih prioriteta.

Drugi veliki izazov sa kojim se suočavaju ICT stručnjaci je manjak kvalitetnih djelatnika, jer se izvršni direktori za ICT bore kako bi pronašli pravi spoj tehnološke stručnosti i poslovnih vještina za podršku poslovnim zahtjevima. Ovo je direktno povezano sa postojećim partnerskim odnosom sa ICT sektorom, jer ovaj proces zahtjeva ljude koji ne samo da imaju tehnološke vještine, već su sposobni i strateški razmišljati i efikasno komunicirati .

Perica je komentirao: „Čelni ljudi ICT sektora nikada nisu imali toliko značajnu ulogu na sastancima, niti su imali toliko mogućnosti za približavanje poslovnoj strategiji kao sada. Iako još dosta toga treba napraviti na polju poboljšanja poslovnih odnosa, percepcija o ICT sektoru se mijenja i sve više kompanija shvaća strateški značaj ove funkcije. To je pozitivan korak u pravom smjeru.“


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.