Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

U kriznim vremenima pouzdajte se u vlastiti kadar

Kad kriza zakuca na vrata, prvo što svi pomisle je rezanje troškova. Manja potrošnja može se činiti nužnom ali pitanje koje se odmah treba postaviti je – kako je do tih troškova uopće došlo i koje treba rezati, a koje ne.

Kad kriza zakuca na vrata, prvo što svi pomisle je rezanje troškova. Manja potrošnja može se činiti nužnom ali pitanje koje se odmah treba postaviti je – kako je do tih troškova uopće došlo i koje treba rezati, a koje ne.

Uobičajeno ponašanje menadžera i vlasnika tvrtki čim nešto krene po zlu prilično je jednosmjerno. Prvo se režu troškovi kartica, automobila i reprezentacije, zatim se prelazi na telefonske račune, a onda se krene u „kriznu reorganizaciju” tvrtke.

Uzrok problema staviti u fokus

Naravno, rijetko je riječ o promišljenom ponašanju koje bi počelo analizom stanja i uzroka, većinom se rezovi odnose na posljedice. Kriza nije nešto što se pojavi odjednom, već se razvija i vidljiva je izdaleka iako nam se to ne čini tako kada nas pogodi svom snagom. Stoga, prvi savjet koji bi trebalo poslušati jest – budite uvijek spremni za krizu. Ne mora to biti globalna kriza u kojoj propadaju i najveći, dovoljan je mali rat na mjestu s kojeg dolaze vaše sirovine ili proizvodi koje uvozite pa da se najednom nađete u nebranom grožđu.

Pravo pitanje koje se postavlja u tim trenucima jest koje troškove smanjiti, a koje srezati u korijenu. Jedan od prvih na redu uvijek je budžet za edukaciju zaposlenika, i ta sredstva se nekako najlakše smanjuju i tope u korist nekih drugih, „korisnih” troškova koji su „potrebni”. Ako na trenutak zastanemo i promislimo o tom potezu, ne postoji ništa manje logično.

Vlastitim kadrom kroz “oluju”

Obrazovani, spremni i kvalitetni zaposlenici lakše će se nositi s kriznim situacijama, bolje će reagirati, donosit će odluke koje će pomoći tvrtki da prebrodi crne dane. Stručnjake koji će vam pomoći kad postane gusto nećete naći na cesti ili preko agencije, jer su već davno našli posao. Tako vam ne preostaje drugo nego izvući se iz problema s onim što imate na raspolaganju.

U takvim situacijama najbolje pomaže analitički pristup koji će na temelju krutih činjenica i parametara poslovanja pokazati gdje novac odlazi neproduktivno, kako pokrpati rupe i spasiti situaciju. To mogu napraviti samo ljudi koji poznaju posao, to jest vaši zaposlenici koji se time bave svakodnevno.

Lojalnost kao put do boljih rezultata

Analiza njihovih sposobnosti i mogućnosti isplatit će se više od bilo kakvog smanjenja beneficija u ime štednje, jer će vam pokazati koje su promjene nužne kako bi zaposlenici funkcionirali još učinkovitije i kvalitetnije. Nakon analize neće biti teško naći potrebnu edukaciju koja će odmah početi davati rezultate.

Osim što na taj način menadžment, u konačnici, izvlači tvrtku iz krize, šalje i vrlo važnu poruku zaposlenicima, a to je da je spreman osloniti se na njih u teškim vremenima i dati im mogućnost da pokažu znanje i kreativnost kako bi spasili tvrtku i svoj posao. Uspješno postavljeno upravljanje u kriznim situacijama homogenizirat će tvrtku i razviti lojalnost zaposlenika bolje od bilo kakvog team-buildinga. Ujedno će i povećati samopouzdanje zaposlenika u svoje vještine i znanja, tako da kad kriza prođe mogu raditi neusporedivo bolje i kvalitetnije nego prije.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.