Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

U situaciji kada si bačen u vodu, najbolje je odmah zaplivati

Marko Zovko, novi Direktor prodaje Adriatic regije u Avonu ovoj je situaciji morao pribrojiti i promjenu posla, prelazak u novu kompaniju i nove poslovne izazove.

Promjene su jedina stalna stvar u našim životima. Dokazala je to i ova pandemija i potreba za prilagodbom na potpuno novu situaciju u kojoj iskustvo i pozitivan stav igraju veliku ulogu. Marko Zovko, novi Direktor prodaje Adriatic regije u Avonu ovoj je situaciji morao pribrojiti i promjenu posla, prelazak u novu kompaniju i nove poslovne izazove. Zanimalo nas je kako se dobar lider uspijeva snaći u ne samo novom poslovnom okruženju, nego i s izazovima pandemije te koliko je pri tome važno iskustvo i društvena odgovornost svakog od nas.

S više od 20 godina iskustva u prodaji u različitim kompanijama i na različitim pozicijama, što je ono najdragocjenije što ste kroz takvo iskustvo stekli?

Moj je prvi posao bio prodaja robe koju sam vozio u kombiju. Osobno, smatram to iskustvo najdragocjenijim, to je fakultet prodaje i trebao bi ga proći svatko tko misli graditi svoj put u prodaji. Da stavim u kontekst za sve milenijalce i Z-generaciju, vratite se unatrag 20+ godina: nerazvijeno lokalno tržište bez velikih lanaca supermarketa, KAMovi još nisu ni postojali, vladale su male, nezavisne i nepovezane trgovinice kojih je bilo više od 20.000. Dnevno sam ulazio u više od 30 objekata i vodio “godišnje pregovore” sa svakim vlasnikom osobno… Bilo je tu stvarno različitih situacija, prilagođavanja, pa i učenja komuniciranja.

U takvom okruženju ili se izgradiš i isplivaš kao prodavač ili te tržište uguši. Smatram to stvarno odličnim počecima karijere koji su mi puno pomogli da danas dođem gdje jesam.

Uz poslovni razvoj dolazi i promjena u timskom radu. Koliko je u stvaranju vaše karijere utjecao tim oko vas, vaši kolege?

Tim uvijek ima velik utjecaj. Svaki tim u kojem sam radio obilježio je dio mog poslovnog puta, u timu se naučiš prilagoditi, slušati, voditi, slijediti, pomagati, bodriti, biti oslonac – ali i tražiti pomoć ako treba. Od svakog kolege u timu može se nešto naučiti. Ako imaš sreće i uspiješ se okružiti profilno različitim kolegama te kliknete kao tim, samo je nebo granica!

Koja su to leadership znanja koja kao iskusan Voditelj tima možete podijeliti s nama?

Rad s ljudima je uvijek izazovan, postoji više varijabli na koje se mora utjecati, plus one na koje ne možete. I ne zaboravimo posebne crni labud varijable, što ne znamo da ne znamo. Ono što sam osobno naučio kroz iskustvo vođenja timova i smatram važnim za dobar leadership stil svakako su iskrenost, poniznost, komunikacija, pozitivan stav, povjerenje u tim/kolege, predanost, kreativnost, hrabrost, strast i neizostavno delegiranje.

Nedavno ste došli u Avon, na poziciju Direktor prodaje Adriatic regije. U kojem trenutku i kako znati da je došlo vrijeme promjene? Zadesio vas je baš i ovaj poseban poslovni trenutak: pandemija Covid-19, kako ste se snašli u novom okruženju? Kad je vrijeme za promjenu?

Radeći isti posao duži vremenski period (5+ godina), dolazi do zasićenja. Mislim na trenutak kada znate što će biti vaši izazovi u lipnju 2021. godine, znate kako ćete reagirati, snalaziti se s limitiranim resursima… jednostavno nema novih poslovnih izazova. Ako je vaša firma organizacijski plitka te nemate prostora za vertikalan/horizontalan razvoj, a znate da želite promjenu, onda je došlo vrijeme. Ovo naravno ovisi o karakteru ljudi, neki su zadovoljni s takvom poslovnom situacijom, što je isto u redu. Ja ipak tražim nove izazove.

Kako sam tek došao u Avon i pripremao se za preuzimanje svoje pozicije, Covid-19 postao je katalizator priprema i promjene: morali smo prilagoditi poslovne planove i procese te brzo reagirati na novu situaciju. U dosadašnjem poslovnom iskustvu nekoliko sam puta bio bačen u vodu i uvijek sam situaciju uspio prihvatiti i zaplivati. Rekao bih da sam se i u Avonu snašao dobro (iako bi bilo najbolje pitati moje kolege), poznato mi je tržište kozmetike kao i kanal distribucije – direktna prodaja, tako da nije bilo velikih iznenađenja, samo prilagodba.

Kako se Avon kao kompanija suprotstavlja problemima vezanim uz poslovanje tijekom Covid-19 situacije?

S ponosom mogu reći da je Avon kao kompanija sa srcem reagirao brzo i s empatijom. Sve poslovne procese smo preusmjerili na digitalne kanale pa i mobilno naručivanje, našim Avon Ladies smo osigurali sigurnu dostavu na kućni prag koja zadovoljava najstrože kriterije suzbijanja pandemije i to sa sniženom cijenom dostave. Prilagodili smo poslovanje novonastalim uvjetima i fokusirali se na svakodnevno potrebne proizvode za cijelu obitelj – dobro znane Avon proizvode iz kategorija kao što su toaletna njega te njega kose i kože.

Poznato je društveno-odgovorno poslovanje Avona, a ovo jesu posebno teška vremena. Je li i što konkretno Avon učinio kako bi pomogao svojim korisnicama, ali i društvu u cjelini?

Kako nam je društvena odgovornost u srcu kompanije, uz stalno obećanje da stvaramo bolji svijet za žene, nije trebalo puno da pokrenemo i konkretne akcije pomoći. S obzirom na to da je vrlo brzo definirana najugroženija skupina ove pandemije, tako smo i mi željeli konkretno pomoći te smo svojim 65+ predstavnicama donirali više od 150.000 proizvoda, u više od 30.000 domaćinstava u cijeloj Adriatic regiji.

Ove smo se godine fokusirali i na borbu protiv nasilja nad ženama kroz kampanju #SpeakOut. Dogodilo se da je tijekom pandemije forsirana izolacija dovela do porasta nasilja nad ženama u vlastitim domovima te smo i zajedničkom globalnom #IsolatedNotAlone kampanjom pozvali sve vlade svijeta i svakog od nas da pomogne u ovoj borbi. Avon donacijom od 1 milijun dolara za borbu protiv nasilja nad ženama konkretno pomaže tamo gdje treba, te je i Udruga U.Z.O.R. u Hrvatskoj jedan od primatelja, uz donaciju od 300 Avon proizvoda potrebnih za žrtve u skloništu i funkcioniranje podrške žrtvama. Htio bih naglasiti, jer je važno znati, da se njihov broj za pomoć 0800 333 883 može nazvati 24/7.

 

 

Avon je postao dio Natura&Co, četvrte kozmetičke kompanije po veličini u svijetu. Što to znači za Avon u Hrvatskoj i regiji?

Ovo spajanje je odlična stvar za Avon. Avon je ulaskom u Natura&Co grupu, u kojoj su još i Natura, The Body Shop i Aesop, dobio stabilnost i podršku velike grupacije koja će nam omogućiti da nastavimo transformirati poslovanje i povećamo Avonov pozitivan utjecaj na tržištu. Gledajući na portfolio brendova u Natura&Co grupi, njihove kanale distribucije, geo pokrivenost i digitaliziranost, vidimo savršene razmjere zajedničkog poslovanja. Svaki od brendova u klasteru donosi neku od komparativnih prednosti i upravo to je benefit koji će Avon u Hrvatskoj i regiji materijalizirati u narednom periodu.

Kakvu budućnost u poslovanju u lokalnom okruženju vidite? I koji su vaši savjeti za poslovni uspjeh?

Ova pandemija nam je pomogla da na grub način vidimo koliko je loša ovisnost Hrvatske ekonomije o samo jednoj grani – turizmu. Ne mislim da trebamo zaboraviti turizam, ali svakako bi trebali u poslovni proces integrirati i našu žitnicu – Slavoniju, spojiti zelenu i plavu Hrvatsku. Nedopustivo je da uvozimo hranu, a sustavno uništavamo svoje. Kao Slavonac jednostavno sam ovo morao reći! Fokusirati se na proizvodnju i paralelno razvijati trgovinu, dodana vrijednost je dugoročno isplativija.

Rumunjska nam treba biti uzor u kreiranju okruženja za rast IT sektora, u posljednjih 15 godina su znatno povećali STEM kapacitete studija s naglaskom na matematiku i informatiku, poreznim povlasticama privukli su velike IT tvrtke i postali regionalno važan igrač na IT tržištu. Iskoristiti i modificirati njihove uspješne modele nikako ne bi trebalo biti loše, u poslovnom je svijetu „sharing best practice“ normalna stvar.

Savjeti za poslovni uspjeh?

Dream big – sanjajte veliko, budite hrabri, imajte plan. Poslovni uspjeh je maraton, samo vjerujte u sebe. Sretno!


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.