Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Učenje iskustvom u novoj životnoj epohi

Uvijek malo van gabarita koje im je društvo nudilo, Lea Brezar i Renata Brekalo, donoseći veću svrhu u posao koji rade, kreirale su viziju boljeg društva koje počiva na pravim vrijednostima.

Ovu 2020. godinu zapamtit ćemo kao epohu obrazovne reforme. Vjerujući u promjenu, vjerujući u sretno dijete i kvalitetno obrazovanje, dvije dame s istom misijom i ciljem spojila je sudbina, a one zatim nisu pronašle samo jedna drugu nego put kojim će udružene koračati.

Uvijek malo van gabarita koje im je društvo nudilo, Lea Brezar i Renata Brekalo, donoseći veću svrhu u posao koji rade, kreirale su viziju boljeg društva koje počiva na pravim vrijednostima. Kao alternativan način obrazovanja iskustvom i emocijom osnovale su EPOHU. Ove 2020. godine kreće obrazovanje prve generacije mladih umova razvijanjem njihovih kompetencija i interesa, počinje epoha obrazovne reforme.

UČENJE ISKUSTVOM U NOVOJ ŽIVOTNOJ EPOHILea Brezar, poduzetnica, spisateljica i pjesnikinja, osnivačica EPOHE, privatne gimnazije

Poduzetnica, spisateljica i pjesnikinja kreće u neke nove poslovne izazove, s kojima ju povezuje više od samo posla. Kako je nastala ideja upustiti se u vode osnivanja privatne srednje škole?

Ideja pokretanja privatne srednje škole postoji već desetak godina, od vremena kada sam kao mama bila angažirana u Školskom odboru Waldorfske škole u Zagrebu, zajedno s Renatom Brekalo. Obje smo, vjerujući u promjenu za koju je zreo hrvatski obrazovni sustav, odlučile osnovati svoju privatnu gimnaziju te omogućiti djeci iskusiti obrazovanje koje počiva na malo drugačijim temeljima. EPOHA, gimnazija jezičnog usmjerenja, otvorit će svoja vrata u novoj pedagoškoj godini 2020./21.

EPOHA, privatna gimnazija, nastaje na nekim drugačijim temeljima, a obrazovat će našu djecu za budućnost koja dolazi. U kojoj viziji EPOHA pušta svoje korijenje i što je njezina misija?

Misija je dakako staviti dijete u samo središte obrazovanja, dati mu priliku da uči iskustvom i razvija svoje kompetencije, a pritom mu pružajući potrebnu podršku kako bi se u tinejdžerskom turbulentnom razdoblju osjećalo sigurno i prihvaćeno. U svojoj misiji istaknuli smo kako je EPOHA primjer iskoraka prema alternativnom načinu obrazovanja koji omogućava prepoznavanje svakog djeteta u onome što ono jest, ne samo što čini.

Poticati tinejdžere da se pronađu u današnjici nama je svakodnevni zadatak, a cijeli kolektiv škole usmjeren je upravo na njihov rast i razvoj u svim aspektima mladih bića – umnom, emotivnom i duševnom. Postati primjerom mladima, svojim djelima za nas je temeljna postavka obrazovanja te smo svjesni da ako ih u procesu odrastanja nadahnjujemo i ohrabrujemo, oni će krenuti putem samoostvarenja.

Želimo li konkurirati na tržištu rada, obrazovanje djece i mladih trebao bi nam biti prioritet te vjerujemo da će EPOHA djelovati na poticanje promjena.

EPOHA – kako je nastalo ime škole te što ono krije iza svojih boja?

EPOHA dolazi iz waldorfske pedagogije u kojoj se nastava podučava u epohama te od ideje da je srednja škola jedna važna cjelina u životu tinejdžera. Logotip koji u sebi nosi pet krugova označava dane u tjednu u njihovim bojama, te naglašava važnost ritma dana jer je svaki dan obojen svojom bojom. Ponedjeljak – ljubičasta, utorak – crvena, srijeda – žuta, četvrtak – narančast, petak – zelen.

Gdje će biti vidljive karakteristike škole te u čemu je temeljna razlika od standardnog obrazovnog sustava?

Glavna razlika između standardnog načina podučavanja i EPOHINOG bit će u pristupu. Dijete nikada ne smije biti samo broj, svako je biće posebno iako je dio zajednice bez koje ne funkcionira. Ako mu ne omogućimo da se u toj zajednici osjeća ispunjeno i sigurno, rušimo njegovo samopouzdanje i uvjetujemo osjećaj individualnosti, koji je neophodan da bi se dijete ostvarilo. Prepoznati njegove kvalitete i usmjeriti ga da se pronađe svakako je još jedna od temeljnih razlika koje nudimo našoj djeci.

Učenje emocijom

Tko će podučavati srednjoškolce/polaznike Epohe? I u čemu će se raspoznavati temeljna razlika pristupa u podučavanju?

Nastavnici koji čine naš kolegij usmjereni su na učenje i razvoj. Ljubav prema podučavanju dio je njihova bića i oni ga stavljaju ispred svega zato jer osjećaju da je to njihova svrha. Osim toga, sloboda koja će im biti omogućena, u nastavi će se vidjeti u kreativnom pristupu i motiviranju svakog djeteta kako bi se postiglo upravo to učenje emocijom – učenje iskustvom.

UČENJE ISKUSTVOM U NOVOJ ŽIVOTNOJ EPOHI

Smatrate li da je Hrvatska spremna i željna takvih pedagoških ponuda?

Smatramo da je došlo vrijeme da se trendovi u obrazovanju mijenjaju. Osnivanjem privatnih pedagoških ustanova pokreće se trend podizanja ljestvice obrazovanja. Plaćanjem takve usluge korisnik zna što dobiva, a vi ste stalno u modu za promjene. Želimo li konkurirati na tržištu rada, obrazovanje djece i mladih trebao bi nam biti prioritet te vjerujemo da će EPOHA djelovati na poticanje promjena.

Djeca u središtu

UČENJE ISKUSTVOM U NOVOJ ŽIVOTNOJ EPOHIRenata Brekalo, prof., osnivačica DV BAMBI te osnivačica EPOHE, privatne gimnazije

Vlasnica ste čak 6 privatnih vrtića koji se zasnivaju na waldorfskoj pedagogiji, sada ste se odlučili otisnuti korak dalje u svijet obrazovanja. Koji motiv stoji iza Vaše odluke da nastavite u pružanju alternativnog izbora za djecu?

Po zanimanju i zvanju sam profesorica njemačkog jezika i književnosti i fonetike. Odabrala sam podučavati djecu svih uzrasta. Imala sam prilike u svojoj karijeri podučavati sve  dobne skupine i to je nešto u čemu uvijek uživam. U privatnom školstvu radila sam 15 godina. Kao poduzetnica krenula sam s vrtićima iako sam uvijek htjela prvo osnovati školu, međutim danas znam da je tako trebalo biti. Završila sam mnoštvo edukacija na području pedagogije i našla svoj put. Naučila sam sve o organizaciji Ustanove i vođenju ljude koji u njoj rade.

Svi moji vrtići imaju viziju umjetničkog aspekta odgoja predškolske djece, u dva od njih provodi se waldorfski program, i uskoro će biti u još dva zastupljena i Montessori pedagogija. A da bih mogla imati kvalitetno provođene programe i sama sam naučila sve što se dalo naučiti o tim pedagogijama.

Kao što sam već rekla, radila sam kao profesorica sa svim dobnim skupinama, s vrtićima pokrila predškolsku dob, pripremala edukacije za odgojitelje u vrtiću kako bi mogli provoditi program za koji sam imala viziju. Odluka da svoje znanje proširim i u školsko obrazovanje bila je prirodan tijek.

Postati primjerom mladima, svojim djelima za nas je temeljna postavka obrazovanja te smo svjesni da ako ih u procesu odrastanja nadahnjujemo i ohrabrujemo, oni će krenuti putem samoostvarenja.

Na kojem sustavu obrazovanja će se zasnivati podučavanje srednjoškolaca u EPOHI?

EPOHA je vizija koja je sazrijevala posljednjih 10 godina, nakon što sam napustila privatno školstvo i prešla u predškolski odgoj. Ono što je bitno je da sam cijelo svoje školovanje do mature završila u Njemačkoj, i kada su moja djeca krenula u školu, iznenadila sam se krutošću hrvatskog obrazovanja. Moram napomenuti da je bilo u tom razdoblju i predivnih i odanih učitelja, nastavnika i profesora u obrazovanju moje djece koji su davali svoj maksimum; moja djeca dan-danas rado o njima pričaju i vežu ih lijepe uspomene za njih, međutim, cijeli sustav je krut i ne dozvoljava skoro nikakve promjene.

Ono što je za prosvjetnog radnika pogubno je kada se zbog krutog sustava ne može  dovoljno dobro posvetiti samom procesu podučavanja i uspostavljanja dobrog odnosa s učenikom. Bitno je da djeca uvijek trebaju biti u središtu, te da se to nama koji radimo s njima omogući.

Trebamo naučiti djecu odgajati s poštovanjem i pustiti ih s povjerenjem da krenu sami, pri tom dozvoliti im pogreške te im pružiti  sigurnost da ćemo ih uhvatiti i pomoć nakon pada ili neuspjeha.

U čemu je posebnost EPOHE te koja je ona istinska dodatna vrijednost škole koju će ostvarivati djeca polaznici?

Djeca će biti središte naše škole, kao što je to općenito vizija svih nas koji radimo u obrazovanju, međutim, nisu ključni samo profesori nego i roditelji. Djeca moraju brigu osjetiti i doživjeti, vrlo često u srednjoškolskoj dobi dijete gledamo kroz prizmu odraslog čovjeka. Trebamo naučiti djecu odgajati s poštovanjem i pustiti ih s povjerenjem da krenu sami, pri tom dozvoliti im pogreške te im pružiti  sigurnost da ćemo ih uhvatiti i pomoć nakon pada ili neuspjeha. Da bi se dijete usmjerilo prema njegovim interesima – ključan je roditelj, a onda tek učitelj. U cijelom tom procesu trebat će što više uključiti roditelje, odnosno educirati.

UČENJE ISKUSTVOM U NOVOJ ŽIVOTNOJ EPOHI

Osvješćivanje interesa i talenata djeteta

Koliko je bitno ulaganje u obrazovanje ‘od malih nogu’?

Svi mi želimo najbolje za svoje dijete, to je prirodno. Ono što moramo naučiti je prepoznati dječji interes i talent, naučiti ga njegovati i raditi na njemu. Ulaganje u obrazovanje je ključno, međutim u interesu djeteta, ne odraslih.

Hoće li se u EPOHI zastupati koncept rane specijalizacije, odnosno usmjeravanje djece ka njihovim rezultatima uspješnosti?

Djecu će se pratiti pomno, pokušat ćemo što više raditi na osvješćivanju interesa. Zastupljeni će biti predmeti koji će brzo pokazati koji interes dijete ima. Fakultativno ćemo ponuditi netipične predmete u nastavi kao što su poduzetništvo, kiparstvo, ručni rad, novinarstvo, vrtlarstvo itd. Pokušat ćemo dogovoriti posjete raznih grana poduzetništva da djeca mogu imati bolji uvid u profesije koje žele jednog dana odabrati.

Glavna razlika između standardnog načina podučavanja i EPOHINOG bit će u pristupu. Dijete nikada ne smije biti samo broj.

Prioriteti u obrazovnom sustavu trebali bi imati neke odgojne segmente, u smislu učenja odgovornosti, empatije, tolerancije… Slažete li se i hoće li EPOHA razvijati i te segmente mladih ljudi?

Odgovornost, empatija, tolerancija, prihvaćanje bilo kakve različitosti uče se prema modelu. Prvi i najvažniji model u odgoju su roditelji, oni postavljaju temelje svega. Mi u obrazovnom sustavu možemo na dobro postavljenom temelju graditi dalje ili usmjeriti prema boljem. Međutim, mladi ljudi vole iskrenost, autentičnost i prije svega pravednost i prihvaćanje. Svaki dobar profesor koji radi posao kao zvanje dat će sve od sebe pri izazovu da sa svojom djecom izgradi upravo takve  vrijednosti, tada će uspjeti i usaditi sve ostale vrijednosti.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.