Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Upravljanje konfliktima – kako uspješno riješiti probleme u timu?

Međusobni odnosi neizostavno rezultiraju interakcijom i konfliktom. Kolika je cijena konfliktnih situacija koje se svakodnevno javljaju unutar kompanija? Konflikata s klijentima, dobavljačima, među odjelima unutar kompanije, među djelatnicima?

Međusobni odnosi neizostavno rezultiraju interakcijom i konfliktom. Kolika je cijena konfliktnih situacija koje se svakodnevno javljaju unutar kompanija? Konflikata s klijentima, dobavljačima, među odjelima unutar kompanije, među djelatnicima?

Međusobni odnosi neizostavno rezultiraju interakcijom i konfliktom. Konflikt se javlja kao rezultat odnosa između dvije osoba ili grupa u nekom poduzeću i ne mora nužno biti negativan. Konflikt u organizaciji se može promatrati s više aspekata i može biti poticaj za razrješenje problema i nejasnoća. Za konflikt su potrebne najmanje dvije strane, strane u konfliktu mogu biti pojedinci, grupe, poduzeća ili različiti interesi.

Konflikte treba riješiti, ne zataškati

Jedna od najvažnijih aktivnosti menadžmenta je umijeće održavanja pravilnih i ujednačenih odnosa između svih sudionika koji sudjeluju u organizaciji. Menadžer najčešće nije ni svjestan konflikata koji tinjaju u njegovu timu, a i kad sazna za konflikt najčešće ga zataška ili prepusti konflikta zaposlenicima da ga međusobno riješe.

Takvi konflikti rijetko se riješe konstruktivno i stalna su prijetnja međuljudskim odnosima i efikasnosti samog tima. Što je veći pritisak za izvršenjem zadataka u poduzeću, to je i veći stupanj konflikta.
Sve navedene čimbenike treba pravovremeno uočavati, otkriti njihove utjecaje i moguću situaciju konflikta iskoristiti kao moguću prednost.

Budući da se konflikt definira kao nesklad između dviju ili više osoba ili grupa, a u poduzeću je on sastavni dio odnosa između zaposlenih pojedinaca unutar neke grupe ili između radnih grupa, odnosno organizacijskih jedinica, može se zaključiti da je organizacijski konflikt dio obaveza, zadataka i napora koje mora riješiti menadžer na putu ukoliko želi uspješno voditi poduzeće.

Tips and tricks

Različiti stilovi ponašanja pri rješavanju konflikata:

Natjecanje – rješavanje konflikata zadovoljavajući vlastite potrebe na štetu drugih
Suradnja – rješavanje konflikata tražeći pogodno rješenje za sve strane
Kompromis – svaka strana napravi određeni ustupak
Izbjegavanje – rješavanje konflikata povlačenjem ili suzdržavanjem
Prilagodba – rješavanje konflikata postavljajući potrebe i brige drugih osoba iznad vlastitih

Ovisno o situaciji i ciljevima koje želite postići odabrat ćete na koji način želite riješiti konflikt.

I zapamtite:

• Konflikt je prirodan, normalan, neizbježan i nužan.
• Prepoznaj razlike, poštuj ih i korisno upotrijebi.
• Uzmi vrijeme za “korak nazad” i razmišljanje.
• Usredotoči se na problem a ne na ljude.

Izvor: (www.she.hr)


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.