Uspješna prezentacija
– Znati nešto lakši je dio, teži je dio izreći to glasno – napisao je poznati američki književnik Nicholas Sparks. Stav i ponašanje, izgled te način na koji govorimo dio su našeg imidža kojim šaljemo sugovorniku određenu poruku o sebi. Mnoge studije pokazale su da uspješnost ugovaranja poslova uvelike ovisi o imidžu tvrtke, ali i samih zaposlenika, kao i o načinu prezentiranja ideja.
Mnoge sjajne ideje nisu naišle na podršku drugih upravo zato što nisu bile dobro prezentirane. Općenita definicija prezentacija jest usmena razmjena informacija radi postizanja ciljeva. Bitno je za naglasiti da se odvija u ograničenom trajanju, po određenim pravilima, uz ispunjenje odgovarajućih tehničkih uvjeta te uz upotrebu vizualizacije i diskusijskih tehnika. Dobrom prezentacijom misli i ideja privući ćemo zanimanje drugih za ono što ćemo im govoriti.
Pripremanje govora
Svaki govornik mora biti svjestan pogrešaka koje može učiniti tijekom svoga govora. Kako bi takve situacije sveo na minimum, koristi se bilješkama. Bilješke su kratke tekstualne natuknice na papiru kojima govornik bilježi ono što namjerava reći. One trebaju biti na malim karticama, ispisane samo s jedne strane radi bolje preglednosti.
Jednako je bitan i način govora – brzina, ritam i dobra intonacija. Važno je sporije govoriti o ozbiljnijim temama jer se podsvjesno stavlja težište na taj dio razgovora. Jednostavne rečenice, naglašavanje bitnih riječi unutar njih te entuzijastičan i energičan govornik dobar su preduvjet za uspješnu prezentaciju.
Neverbalna komunikacija
Prekrižene ruke na prsima ili prekrižene noge podsvjesne su barijere koje ostavljaju dojam defenzivnog držanja. Prekrižene ruke mogu biti i znak neprijateljskog držanja, a nije ih uputno niti držati u džepovima tijekom govora. Ruke moraju pratiti ritam govora, „objašnjavati” zajedno sa govornikom, ali se u tome mora dobro paziti na mjeru – lamatanje rukama ne čini dobroga govornika.