Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Turizam

Uspješno završen SMARTMED projekt unutar kojeg je 13 partnera na Mediteranu razvilo model pametnog turizma

Projekt SMARTMED bio je vođen idejom da predstavlja zajedničku promjenu u načinu na koji razmišljamo o turizmu

SMARTMED projekt, koji se provodio kroz program teritorijalne suradnje Europske unije – Interreg Mediteran, a čiji je vodeći partner Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske, nakon 37 mjeseci provedbe uspješno je završen. Ključni rezultati projekta, koji su za cilj imali razvoj Mediterana kao atraktivne, pametne i uključive destinacije, predstavljeni su i na završnoj konferenciji.

Ukupni budžet projekta iznosio je 3 milijuna eura, a u njemu je sudjelovalo 13 partnera iz 9 zemalja Mediterana sa svih razina upravljanja: Ministarstvo turizma i sporta te Hrvatska gospodarska komora Rijeka iz Hrvatske, Area Metroplitana de Barcelona iz Španjolske, Atout France iz Francuske, Ministarstvo ekonomskog razvoja i turizma iz Crne Gore, Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona iz Bosne i Hercegovine, Regija Puglia i  Regija Valle d’Aosta iz Italije, Ministarstvo turizma iz Grčke, Turismo de Portugal iz Portugala, Fakultet za turizam Sveučilišta na Primorskem iz Slovenije, Regija Occitanie iz Francuske i Conference of Peripheral Maritime Regions of Europe (CPMR) iz Francuske.

Od izazova do suradnje i konkretnih rješenja!

Turizam na Mediteranu se trenutno susreće s nekoliko izazova: nedostatak kvalificirane radne snage, sezonalnost, ravnomjerniji raspored dolazaka turista kroz cijelu godinu, ali i u prostoru, kako potaknuti uvođenje inovacija i zadržati konkurentnost, kako aktivno uključiti lokalnu zajednicu u razvoj turističke destinacije i sl.

Projekt SMARTMED bio je vođen idejom da predstavlja zajedničku promjenu u načinu na koji razmišljamo o turizmu. Stoga su u periodu njegove provedbe partneri intenzivno surađivali na iznalaženju rješenja kroz 4 glavna područja suradnje: održivost, suradnja i uključivost, ljudski potencijali te inovacije i digitalne tehnologije. Proveden je niz korisnih radionica, panel rasprava, pilot projekata i niz ostalih aktivnosti nakon kojih danas stručnjaci iz sektora turizma, kao i svi ostali dionici, raspolažu znatno bogatijim znanjem za uspješnije upravljanje pametnim i održivim turizmom. Kako bi svi edukativni materijali i drugi korisni rezultati projekta bili javno dostupni svim zainteresiranim dionicima u sektoru turizma na jednom mjestu, osmišljena je i razvijena e-learning platforma.

„Razvoj pametnog turizma na Mediteranu prioritet je društvenog i gospodarskog oporavka. Različite teme, kao što su poslovna atraktivnost, socijalna kohezija, politike na tržištu rada, primjena digitalne tehnologije i mnoge druge, koje je istražio SMARTMED, učinile su projekt važnim izvorom praksi i rješenja koja se mogu srednjoročno i dugoročno provesti u destinacijama, bilo da se one sagledaju na lokalnoj ili regionalnoj razini.“, izjavila je Ksenija Slivar, voditeljica Odjela za programiranje, strateško planiranje i vrednovanje programa pri Ministarstvu turizma i sporta Republike Hrvatske.

Pilot projekti koji promiču model pametnog turizma Mediterana

Konkretno, u 7 zemalja Mediterana realizirano je 9 projekata, koji će se nadogađivati i čiji će se rezultati primijeniti u razdoblju koje slijedi.

Primjerice, partneri iz susjedne Italije Regije Puglia, fokusirali su se na osmišljavanje novih i izmjenu postojećih usluga digitalnog sustava za upravljanje destinacijom.

Pilot projekt Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskoga kantona bio je usredotočen na digitalizaciju turističke ponude. Međusobno povezane aktivnosti u ovom projektu, kao što su razvoj destinacijskog portala, promocija i rezervacija te razvoj mobilnih aplikacija i prisutnost na društvenim mrežama, predstavljaju inovaciju za tržište BIH.

Na analizu i dostupnost podataka bio je usmjeren i pilot projekt koji je provelo Ministarstvo turizma iz Grčke „Greek Application of Big Data Analytics in Smart Tourism (GRAB DAST)“. U sklopu pilot projekta pokrenuta je mikro stranica povezana s glavnom web stranicom Ministarstva kako bi svi se postojeći statistički podaci (dolasci, noćenja, podaci o zračnom prometu, putnim troškovima, zapošljavanju u turizmu, itd.) prikazali digitalno.

Slično tome, ali na lokalnoj razini, partneri iz Barcelone radili su na sustavu koji omogućuje prikupljanje i analizu podataka iz turističkog sektora u stvarnom vremenu, a odnosi se na 36 općina gradskog područja Barcelone. Uz pomoć sustava moguće je pratiti navike ponašanje i potrošnja turista.

Turismo de Portugal pokrenuo je digitalnu platformu „Academia Digital“ koja je namijenjena  izvođenju treninga i radionica te za edukaciju profesionalaca u sektoru turizma. Putem platforme održani su treninzi na teme digitalizacije i održivosti u turizmu te je educirano više od 3100 sudionika.

Posljednja tri projekta provedena su na Fakultetu za turizam u Portorožu čiji su se stručnjaci usmjerili na stvaranje konkurentnog cjelogodišnjeg turizma u zapadnoj Sloveniji putem niza edukacija, a koji kroz održivu turističku ponudu uključuju i lokalno stanovništvo kroz razvoj vještina, promicanje samozapošljavanja i podizanje svijesti o cjeloživotnom učenju.

Budućnost SMARTMED projekta tek predstoji!

Podršku daljnjem širenju, unapređenju i razvoju rezultata postignutih u okviru projekta SMARTMED dali su predstavnici Europske komisije, UNWTO-a, Interreg MED programa, Programa Interreg Europe te Plana EU-a za gradove.

Sudeći po najavljenim budućim inicijativama partnera, rezultati SMARTMED projekta nastavit će se primjenjivati i dalje razvijati, stoga je održivost rezultata SMARTMED-a zajamčena, zaključeno je na završnoj konferenciji.

Projekt je financiran sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Više informacija o projektu možete naći na Internet stranici https://smartmed.interreg-med.eu/


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.