Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Visoka razina percepcije korupcije i dalje prisutna

pixabay.com

Revizorsko-konzultantska tvrtka EY objavila je rezultate godišnjeg istraživanja o rasprostranjenosti korupcije, mita i prijevara u poslovnom svijetu. Istraživanje pod nazivom “Prijevare i korupcija – jednostavnija opcija za rast?“ provedeno je u ukupno 38 zemalja EMEIA regije (Europa, Bliski Istok, Indija i Afrika), među kojima se nalazi i Hrvatska. Istraživanje je provedeno na ukupno 3.800 zaposlenika velikih tvrtki EMEIA regiji. Riječ je o istraživanju koje prikazuje percepciju i stavove ispitanika pojedinih zemalja o navedenim temama.

Nedostatak učinkovitog okvira poslovne usklađenosti

Istraživanje je istaknulo pitanje nedostatka osnovnih postavki za uspostavljanje učinkovitog okvira poslovne usklađenosti u tvrtkama. Prema rezultatima istraživanja, vidljivo je kako mnoge tvrtke još uvijek nemaju jasna pravila te politike za prevenciju aktivnosti vezanih uz korupciju i mito. 51% ispitanika iz Hrvatske navodi kako njihova tvrtka nema politike za prevenciju korupcije i mita te nema definiran etički kodeks, što je više u odnosu na prosjek svih ispitanika koji iznosi 43%. 41% ispitanika u Hrvatskoj navodi kako je viši menadžment snažno izrazio svoju predanost politikama za prevenciju koruptivnih praksi, što je manje od prosjeka ukupnih ispitanika koji iznosi 50%.

Iako postoji visoka razina percepcije raširenosti korupcije i mita u poslovanju…

Na temelju istraživanja, 92% ispitanika iz Hrvatske je odgovorilo kako su korupcija i mito široko rasprostranjeni u poslovanju, što je znatno više u odnosu na prosjek svih ispitanika od 51% i prosjek ispitanika zemalja Istočne Europe od 63%. Hrvatsku slijede Kenija s 90%, Slovenija s 87% te Srbija gdje 84% ispitanika percipira korupciju i mito široko rasprostranjenima u poslovanju. Na samome dnu liste nalaze se skandinavske zemlje, Danska s 4% te Švedska i Finska s 10%, odnosno 11%.

…korupcija se ne smatra putom do uspjeha

Međutim, odgovori ispitanika iz Hrvatske vezani za percepciju korupcije u tvrtki za koju rade su bili znatno drugačiji nego za percepciju raširenosti korupcije i mita u poslovanju u Hrvatskoj. 29% ispitanika iz Hrvatske je navelo da je čulo za slučajeve prijevare ili podmićivanja u njihovoj tvrtci u zadnjih 12 mjeseci, dok je prosjek svih ispitanika iznosio 21%. Slovenija, Srbija i Češka Republika se nalaze ispod prosjeka svih ispitanika sa 17%, odnosno 16%.

Negativna percepcija ispitanika o korupciji se očituje u puno manjoj mjeri također i kada se postavlja pitanje o tome koliko koruptivne radnje utječu na uspješno poslovanje tvrtki u kojima sami ispitanici posluju. Među hrvatskim ispitanicima je njih 19% navelo kako bi provođenje politika prevencije korupcije i mita negativno utjecalo na njihovu konkurentnost na tržištu što je unutar okvira prosjeka svih ispitanika te znatno niže od percepcije rasprostranjenosti mita i korupcije u poslovanju drugih tvrtki u Hrvatskoj.

Vidljiv pozitivan rast regulacije tržišta

Unatoč negativnoj percepciji o mitu i korupciji u svakodnevnom poslovanju, istraživanjem se pokazalo kako je u Hrvatskoj vidljiv značajan rast razine regulacije tržišta. Dok od ukupnog broja ispitanika njih 47% ističe navedeni rast, 60% hrvatskih ispitanika istaknulo je pozitivne pomake u regulaciji tržišta. 19% ispitanika istaknulo je kako su regulatorne aktivnosti pozitivno utjecale na etičke standarde unutar njihove tvrtke, što je nešto ispod 24% koliko je na ukupnoj razini ispitanika.
Daniel Bican, partner i voditelj EY Odjela za istragu prijevara i rješavanje sporova za Centralnu Europu komentira: „Učinkovit sustav za poslovnu usklađenost pomaže tvrtkama umanjiti rizike prijevara te pojavu koruptivnih praksi u poslovanju. U posljednje vrijeme bili smo svjedoci mnogih slučajeva kaznenog progona multinacionalnih tvrtki i njihovih direktora i menadžera, pogotovo u bankarskom sektoru. Ukoliko tvrtke nemaju uspostavljene čvrste politike za prevenciju mita, korupcije i prijevara te ne uspostave učinkoviti sustav za poslovnu usklađenost izlažu se sve većim rizicima potencijalnog kaznenog progona.“


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.