Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Vjerujte mi, ja sam istraživač tržišta!

Što pokreće povjerenje u istraživanje tržišta i kako se ono mijenja na pojedinim tržištima? Uz pomoć rezultata istraživanja iz GfK Trust Indexa analizira se povjerenje u profesiju istraživača tržišta i kakve posljedice to ima na cijelu industriju istraživanja tržišta.

Što pokreće povjerenje u istraživanje tržišta i kako se ono mijenja na pojedinim tržištima? Uz pomoć rezultata istraživanja iz GfK Trust Indexa analizira se povjerenje u profesiju istraživača tržišta i kakve posljedice to ima na cijelu industriju istraživanja tržišta.

Povjerenje je jedna od onih riječi kod kojih što se više trudite shvatiti njihovo značenje, to ga teže razumijete. U ovom smo slučaju zainteresirani za povjerenje u istraživanje tržišta kao profesiju. Ne samo da je uvijek dobro znati što ljudi misle o vama kao predstavniku profesije nego i kako vas uspoređuju s drugima.

Povjerenje najbitnije za dobru anketu

Ovdje je bitno spoznati općenitu razinu povjerenja građana jer ono mora imati određeni utjecaj na stupanj konkretnog odgovaranja na ankete, na iskrene i promišljene odgovore u istraživanju – dakle, ono što nama istraživačima treba od ispitanika.

GfK mjeri povjerenje građana prema raznim profesijama od 2003. godine, a nedavno je na listu stavljeno i pitanje o istraživačima tržišta te o propagandistima. Standardna lista obavezno uključuje liječnike, bankare, učitelje, policiju, vojsku i još neke profesije. Premda najšira publika koju se ispituje nema dovoljno znanja o svim profesijama, ovdje se mjeri percepcija o svakoj od njih.

Hrvati najmanje vjeruju političarima

Tako primjerice podaci iz 2007. i 2009. godine pokazuju da su u Hrvatskoj najlošije ocijenjeni političari, vlada i sudstvo (vjeruje im tek oko 10-15 posto populacije). Na suprotnoj strani nalazi se policija, vojska, crkva i liječnici, koji uživaju znatno više povjerenja (GfK Hrvatska – „Povjerenje u institucije”, svibanj 2009.).

Svjetska istraživanja pokazuju da su istraživači tržišta smješteni negdje u sredini. Manje im se vjeruje nego na primjer učiteljima ili liječnicima, ali više nego odvjetnicima, novinarima, profesionalcima u marketingu, vrhunskim menadžerima ili propagandistima. Ipak, značajno više povjerenja uživaju nego bankari ili političari.

Profesije kojima se vjeruje postoje u cijelom svijetu

Kada se ocjene povjerenja promatraju prema profesijama dulje razdoblje, vidljivo je da je opća razina povjerenja konzistentna – nema velikih skokova ni globalno ni u zapadnoj Europi. Nešto više pozitivnih pomaka ima u istočnoj Europi, a Grčka odskače u negativnom smislu, po padu povjerenja. Razina povjerenja stabilna je i kada se profesije promatraju unutar pojedine zemlje.

Iz rezultata proizlazi da postoje dva osnovna grupiranja profesija – one kojima se generalno vjeruje i suprotno – one kojima se definitivno manje vjeruje. Gotovo se može reći da imamo – autentične/vjerodostojne profesionalce i „spin”-profesionalce, a istraživanje tržišta upravo je između njih.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.