Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Vražja spirala: problemi u poslovanju nikada ne dolaze sami

U većini poslovnih situacija menadžment ili vlasnici poduzeća kasno ili vrlo kasno shvate da se njihovo poduzeće nalazi u problemima ili krizi. Osobe koje su zadužene za poslovanje poduzeća najčešće se prije toga orijentiraju na praćenje i analizu različitih računovodstveno-financijskih podataka koji im pokazuju kako su poslovali u prošlom razdoblju i zbog toga se događa da ne uoče znakove opasnosti.

U većini poslovnih situacija menadžment ili vlasnici poduzeća kasno ili vrlo kasno shvate da se njihovo poduzeće nalazi u problemima ili krizi. Osobe koje su zadužene za poslovanje poduzeća najčešće se prije toga orijentiraju na praćenje i analizu različitih računovodstveno-financijskih podataka koji im pokazuju kako su poslovali u prošlom razdoblju i zbog toga se događa da ne uoče znakove opasnosti.

Ako analizom računovodstveno-financijskih podataka menadžment uoči da je poslovanje problematično, to je svakako učinjeno prekasno jer je u većini slučajeva riječ o krizi koja je mnogo prije zahvatila poslovanje a nije na vrijeme dijagnosticirana. Postavlja se pitanje kako rano prepoznati krizu u poduzeću i povući kvalitetne poteze radi oporavka poslovnih aktivnosti. Vražja spirala pokazuje kako nastaje kriza u poduzeću i kamo dovodi u slučaju da se ne zaustavi.

Na putu prema dolje

1. Informacije o tržištu stižu suviše kasno i nesistematski (menadžment je orijentiran prema internim procesima i organizaciji mnogo više nego prema praćenju eksternih uvjeta poslovanja: konkurencija, kupci, dobavljači, uvjeti poslovanja…).

2. Najviše rukovodstvo poduzeća ima premalo izravnih kontakata s kupcima.

3. Rezultati poslovanja nisu uvijek i u svim detaljima usklađeni s kretanjima i razvojem tržišta.

4. Konkurencija otima dobre kupce – uvijek je potrebno znati tko su nam dobri kupci, odnosno kupci gdje ostvarujemo najveću profitabilnost. Takvim kupcima moramo posvetiti najviše pažnje i ulaganja.

5. Vlastita mjesta vođenja tržišta postaju nesigurna.

6. Gubi se postotak udjela na tržištu – prvi alarm za kompaniju.

7. Kupci odugovlače rasprave o cijenama, smanjuje se doprinos pokriću – drugi alarm.

8. Proizvodi s originalnom upotrebnom vrijednosti postaju malobrojni u ukupnoj ponudi poduzeća – gubi se fokus kompanije prema core businessu.

9. Prihodi stagniraju iako su popusti na cijenama uobičajeni – treći alarm.

10. Menadžment kao prioritet naglašava svijest o važnosti troškova –  štednja postaje adut za ostvarivanje rezultata poslovanja.

11. Mladi, perspektivni kadrovi napuštaju poduzeće.

12. Poduzeće smanjuje proračun za istraživanje, reklamu, a proces restrukturiranja i reorganizacije nastavlja se iz godine u godinu.

13. Djelatnici zaduženi za prodaju energično zahtijevaju nove proizvode i više reklame kako bi mogli ostvarivati definirane planove.

14. U poslovnom planu izostavljaju se investicije za obnovu proizvodnih pogona i druge materijalne imovine nužne za nesmetano odvijanje poslovnih procesa.

15. Kao ključna kategorija svih sastanaka uprave poduzeća pojavljuje se analiza ukupnih troškova i vrijednosti koje se isporučuju kupcima.

16. Menadžment radi štednje ograničava sve proslave koje su bila tradicija poduzeća.

17. Zapošljava se jeftinija radna snaga – kvalitetan kadar uvijek se mora dobro platiti, kompanija prelazu u defenzivu.

18. Prikrivaju se napetosti u poduzeću; pojavljuje se sindrom guranja problema pod tepih.

19. Osporavaju se troškovi unapređenja koja se ostvarili djelatnici prodaje.

20. Nema obnove menadžmenta i ključnih kompetencija.

21. Na svim područjima poslovanja i upravljanja vlada osrednjost.

22. Banke zahtijevaju visoke garancije i instrumente osiguranja kao uvjet nastavka poslovne suradnje s poduzećem.

23. Visoke kamate na tuđi kapital premašuju realiziranu stopu prinosa.

24. Banke i dobavljači otkazuju dosadašnju politiku odgode plaćanja.

25. Poduzeće je slučaj za sanaciju.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.