Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Vražja spirala: problemi u poslovanju nikada ne dolaze sami

U većini poslovnih situacija menadžment ili vlasnici poduzeća kasno ili vrlo kasno shvate da se njihovo poduzeće nalazi u problemima ili krizi. Osobe koje su zadužene za poslovanje poduzeća najčešće se prije toga orijentiraju na praćenje i analizu različitih računovodstveno-financijskih podataka koji im pokazuju kako su poslovali u prošlom razdoblju i zbog toga se događa da ne uoče znakove opasnosti.

U većini poslovnih situacija menadžment ili vlasnici poduzeća kasno ili vrlo kasno shvate da se njihovo poduzeće nalazi u problemima ili krizi. Osobe koje su zadužene za poslovanje poduzeća najčešće se prije toga orijentiraju na praćenje i analizu različitih računovodstveno-financijskih podataka koji im pokazuju kako su poslovali u prošlom razdoblju i zbog toga se događa da ne uoče znakove opasnosti.

Ako analizom računovodstveno-financijskih podataka menadžment uoči da je poslovanje problematično, to je svakako učinjeno prekasno jer je u većini slučajeva riječ o krizi koja je mnogo prije zahvatila poslovanje a nije na vrijeme dijagnosticirana. Postavlja se pitanje kako rano prepoznati krizu u poduzeću i povući kvalitetne poteze radi oporavka poslovnih aktivnosti. Vražja spirala pokazuje kako nastaje kriza u poduzeću i kamo dovodi u slučaju da se ne zaustavi.

Na putu prema dolje

1. Informacije o tržištu stižu suviše kasno i nesistematski (menadžment je orijentiran prema internim procesima i organizaciji mnogo više nego prema praćenju eksternih uvjeta poslovanja: konkurencija, kupci, dobavljači, uvjeti poslovanja…).

2. Najviše rukovodstvo poduzeća ima premalo izravnih kontakata s kupcima.

3. Rezultati poslovanja nisu uvijek i u svim detaljima usklađeni s kretanjima i razvojem tržišta.

4. Konkurencija otima dobre kupce – uvijek je potrebno znati tko su nam dobri kupci, odnosno kupci gdje ostvarujemo najveću profitabilnost. Takvim kupcima moramo posvetiti najviše pažnje i ulaganja.

5. Vlastita mjesta vođenja tržišta postaju nesigurna.

6. Gubi se postotak udjela na tržištu – prvi alarm za kompaniju.

7. Kupci odugovlače rasprave o cijenama, smanjuje se doprinos pokriću – drugi alarm.

8. Proizvodi s originalnom upotrebnom vrijednosti postaju malobrojni u ukupnoj ponudi poduzeća – gubi se fokus kompanije prema core businessu.

9. Prihodi stagniraju iako su popusti na cijenama uobičajeni – treći alarm.

10. Menadžment kao prioritet naglašava svijest o važnosti troškova –  štednja postaje adut za ostvarivanje rezultata poslovanja.

11. Mladi, perspektivni kadrovi napuštaju poduzeće.

12. Poduzeće smanjuje proračun za istraživanje, reklamu, a proces restrukturiranja i reorganizacije nastavlja se iz godine u godinu.

13. Djelatnici zaduženi za prodaju energično zahtijevaju nove proizvode i više reklame kako bi mogli ostvarivati definirane planove.

14. U poslovnom planu izostavljaju se investicije za obnovu proizvodnih pogona i druge materijalne imovine nužne za nesmetano odvijanje poslovnih procesa.

15. Kao ključna kategorija svih sastanaka uprave poduzeća pojavljuje se analiza ukupnih troškova i vrijednosti koje se isporučuju kupcima.

16. Menadžment radi štednje ograničava sve proslave koje su bila tradicija poduzeća.

17. Zapošljava se jeftinija radna snaga – kvalitetan kadar uvijek se mora dobro platiti, kompanija prelazu u defenzivu.

18. Prikrivaju se napetosti u poduzeću; pojavljuje se sindrom guranja problema pod tepih.

19. Osporavaju se troškovi unapređenja koja se ostvarili djelatnici prodaje.

20. Nema obnove menadžmenta i ključnih kompetencija.

21. Na svim područjima poslovanja i upravljanja vlada osrednjost.

22. Banke zahtijevaju visoke garancije i instrumente osiguranja kao uvjet nastavka poslovne suradnje s poduzećem.

23. Visoke kamate na tuđi kapital premašuju realiziranu stopu prinosa.

24. Banke i dobavljači otkazuju dosadašnju politiku odgode plaćanja.

25. Poduzeće je slučaj za sanaciju.

Napisao

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Razumijevanje ovih osnovnih i u biti vrlo jednostavnih razloga, može poslužiti za uvođenje promjena.

Novosti

Hrvatski poduzetnici, obveznici poreza na dobit, bez banaka, osiguravajućih društava i drugih financijskih institucija, u 2013. godini ostvarili su 3,5 milijardi kuna neto dobiti,...

Novosti

Tvrtka Badel 1862 u prvih je devet mjeseci ove godine poslovala s gubitkom od 26,1 milijun kuna, što je povećanje gubitka u odnosu na...

Novosti

Iz Petrokemije su jutros izvijestili kako je u prvih devet mjeseci ove godine, tvrtka poslovala s gubitkom od čak 189,4 milijuna kuna.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.