Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Za uspjeh mladih u budućnosti ključan poduzetnički duh

 Poduzetnički duh bit će poželjan u većini poslova budućnosti.

Poduzetnički duh bit će poželjan u većini poslova budućnosti. Želja za stvaranjem, upornost i spremnost na prilagodbe promjenama – neke su od odlika koje će se tražiti na tržištu rada sutrašnjice. Istaknuto je to na drugoj konferenciji Poduzetnički mindset za mlade.

Zbog epidemiološke situacije konferencija se održala putem interneta, a na nju se prijavilo više od 1800 srednjoškolaca, studenata i drugih mladih ljudi. Prijave su pristigle iz svih kutaka Hrvatske, ali i raznih dijelova svijeta – od Australije preko Švedske i Irske do Sjedinjenih Američkih Država. U dvjema slavonskim školama nastavnice su u sklopu nastave organizirale praćenje konferencije za svoje učenike.

Mladima su svoje poduzetničke priče ispričali neki od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika mlađe i srednje generacije.

„Biti poduzetnikom znači izabrati životni put gdje svojom slobodom i potencijalima ne želite trgovati za fiktivnu sigurnost“, kazao je otvarajući konferenciju Andrija Čolak, osnivač i vlasnik Čolak Franchise Consulting Grupe te brenda Surf’n’Fries. Mladima je otkrio kako je na svoj poduzetnički put krenuo tijekom studiranja prije dvadesetak godina, a danas iz Rijeke krumpiriće prodaje diljem svijeta – od Vijetnama do Čilea.

Iznimno uspješna priča je i ona digitalne agencije Five koja danas zapošljava 250 ljudi. Urede ima u Zagrebu i New Yorku.

„Nas pokreće želja za stvaranjem! Stvarno želimo stvoriti neku novu vrijednost. Svaki dan želiš biti bolji nego što si bio jučer i stvoriti nešto što jučer nije postojalo“, kazao je Luka Abrus, lider agencije Five.

Anita Cvetić Oreščanin, Marko Emer i Bojana Božanić (foto Poduzetnik)

Berislav Horvat, Country Managing Partnerom EY Hrvatska, pitao ga je o vrijednostima tvrtke na što je Abrus odgovorio: „Sav nam posao dolazi preko preporuka bivših klijenata. Žrtvovali smo kratkoročni profit zbog izgradnje kvalitetnih dugoročnih odnosa i to nam se višestruko isplatilo! Zato smo tu gdje jesmo.“ Mladima je preporučio da ih vodi znatiželja i da stalno rade na sebi.

S tim su se složili i članica uprave tvrtke Hanza Media Ana Hanžeković te Tomislav Car iz Infinuma i Albert Gajšak iz Circuitmessa, dvojac povezan mentorskim odnosom.

„U mojem je slučaju mentor investirao novac i ono što je vrijednije, svoje vrijeme. Oni koji traže mentora, trebaju izabrati osobu relevantnu u tom području, razmišljati kako da mentorima ne potroše mnogo vremena, a da iz toga izvuku najveću korist, te pokušati vidjeti koju bi to dobrobit donijelo mentorima“, kazao je 22-godišnji Gajšak koji je tvrtku osnovao s 18 godina. Danas Circuitmess zapošljava 27 ljudi, a svoje elektroničke uređaje koji djecu i mlade na zabavan način poučavaju STEM vještinama, distribuira na 60 tržišta. Čak 95 % onoga što tvrtka proizvede, ide u izvoz.

Matea Pirić, Martina Ravlić i Boris Trupčević (foto Poduzetnik)

Njegov mentor Car mladima je poručio da iskoriste energiju koju imaju: „Pokušavajte stvoriti nešto za globalno tržište. To ljudima daje najveću moguću perspektivu!“

Jedna od poslovnih vijesti koja je ove godine najsnažnije odjeknula Hrvatskom, je prodaja tvrtke Nanobit švedskom Stillfrontu.

„Bio sam ponosan na to jer sam bio svjestan da je to jedan od najvećih „exita“ na hrvatskoj IT sceni. Dobili smo evaluaciju naše vrijednosti na međunarodnom tržištu. Ljudi u Hrvatskoj možda i nisu bili svjesni koliko ova industrija, ono što mi radimo u gamingu, potencijalno može vrijediti“, kazao je Alan Sumina, suosnivač i suvlasnik Nanobita. U razgovoru s članom Uprave HT-a Borisom Drilom Sumina je ispričao kako su godinama mnogi ljudi gaming doživljavali kao gubljenje vremena, no kako je Svjetska zdravstvena organizacija zbog aktualne pandemije ljudima preporučila da malo više igraju igre.

Onima koji žele posao u Nanobitu, tvrtki koja je u 12 godina narasla na 140 zaposlenih, poručuje: „Tko želi raditi u Nanobitu, treba biti spreman konstantno na promjene i dinamičnost posla jer industrija u kojoj mi radimo, se toliko drastično mijenja da svakih nekoliko godina ustaljene norme u koje smo mi vjerovali i koje su vrijedile na tržištu, više ne funkcioniraju.“

U panelu koji je moderirala direktorica Lidera Bojana Božanić, direktor tvrtke Moj-eRačun Marko Emer i suosnivačica i članica uprave u tvrtki Poslovna inteligencija Anita Cvetić Oreščanin istaknuli su važnost povezivanja po poduzetničkom mindsetu.

Preporučujemo

Lifestyle

Čitava znanstvena grana – kognitivna znanost proučava rad mozga i procese koji se odvijaju kao posljedica učenja. 

Ekonomija

Tvrtka Coral A.E. objavila je da je 19. siječnja 2021. godine zaključila sporazum o preuzimanju 75% udjela tvrtke APIOS d.o.o.

Ekonomija

Sudjelovanjem na Business Matchmakeru svako se poduzeće predstavlja velikom broju studenata, kojima prezentiraju mogućnosti razvoja karijere i zapošljavanja.

Ekonomija

Google je predstavio prvi natječaj Google.org Impact Challenge namijenjen zemljama srednje i istočne Europe – otvoren javni poziv za podršku organizacijama koje rade na...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.