Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Zašto je važno svoju prodajnu priču prilagoditi slušatelju i kako ih učiniti jedinstvenima

Razumijevanje potreba, preferencija i bolnih točaka vaše publike može pretvoriti suhoparni, dehumanizirani,  generički govor u uvjerljivu priču koja privlači pažnju i pokreće nas na akciju.

Istinita je ona izreka koja kaže da je rijetko slučaj da jedna veličina odgovara svima.

Ključ uspješne prezentacije ili prodajnog razgovora leži u prilagođavanju vaše poruke tako da rezonira s vašom publikom, tvrdi Ante Mihaljević – stručnjak za poslovnu i prodajnu komunikaciju i odnose. 

Razumijevanje potreba, preferencija i bolnih točaka vaše publike može pretvoriti suhoparni, dehumanizirani,  generički govor u uvjerljivu priču koja privlači pažnju i pokreće nas na akciju. Važno je razmotriti naše zašto, što i kako.

Evo nekoliko razloga zašto je bitno prilagoditi svoju prezentaciju

1. Poboljšani angažman

Prilagođena prezentacija govori izravno o interesima i potrebama vaše publike, što je čini relevantnijom i privlačnijom. Kada slušatelji osjećaju da je poruka posebno osmišljena za njih, veća je vjerojatnost da će obratiti pozornost, sudjelovati i zapamtiti sadržaj. Taj povećani angažman može dovesti do smisleni(ji)h interakcija i boljih rezultata.

2. Izgradnja povjerenja i vjerodostojnosti

Prilagođavanje vaše poruke pokazuje da ste odvojili vrijeme da shvatite jedinstvenu situaciju svoje publike. Ovaj napor gradi povjerenje i kredibilitet, budući da vas publika doživljava kao nekoga tko cijeni njihove specifične potrebe i izazove. Povjerenje je ključna komponenta u svakom prodajnom procesu, a prilagođena prezentacija pomaže uspostaviti i ojačati ovaj ključni element.

3. Bolje stope konverzije

Kada se vaša prezentacija bavi specifičnim problemima i ciljevima vaše publike, postaje uvjerljivija. Vjerojatnije je da će prilagođene poruke imati emocionalni i intelektualni učinak, što će dovesti do boljih stopa konverzije. Neovisno o tome zaključujete li prodaju, formirate partnerstvo ili dobivate podršku za projekt, prilagođeni pristup povećava vaše šanse za uspjeh.

Što trebamo učiniti da naše prezentacije budu jedinstvene?

1. Koristite jedinstvene perspektive

Podijelite jedinstvene perspektive ili podatke s kojima se vaša publika možda prije nije susrela. To vas pozicionira kao autoritet i diže vrijednost vaše prezentacije. Vlastita istraživanja, ekskluzivne studije slučaja i inovativne ideje mogu bitno istaknuti vašu prezentaciju.

2. Istaknite se interaktivnim elementima

Uključite interaktivne elemente kao što su ankete, minute za pitanja i odgovore te demonstracije uživo kako biste svoju prezentaciju učinili privlačnijom. Interakcija ne samo da drži publiku budnom, već vam također omogućuje rješavanje specifičnih upita i nedoumica na licu mjesta, što dodatno personalizira iskustvo publike.

3. Šaljite personalizirane follow up poruke

Nakon prezentacije slijedi personalizirana komunikacija. Pošaljite prilagođeni sažetak, dodatne resurse ili poruku zahvale koja upućuje na određene točke o kojima se raspravljalo tijekom vaše prezentacije. Ovo pojačava vašu poruku i pokazuje vašu posvećenost njihovim potrebama.

Kako prilagoditi svoju prezentaciju

1. Upoznajte svoju publiku

Započnite temeljitim istraživanjem svoje publike. Nastojte razumjeti njihovu industriju, tvrtku, ulogu i sve specifične izazove s kojima se suočavaju. Prikupite informacije različitim sredstvima kao što su profili na društvenim mrežama, web-stranice tvrtki, industrijska izvješća i dobri stari razgovori. Ovo će znanje pomoći pri prilagodbi vašeg sadržaja.

2. Personalizirajte svoje otvaranje

Započnite svoju prezentaciju personaliziranim uvodom koji privlači pozornost. Spomenite nešto specifično o publici, poput nedavnog postignuća, relevantnog trenda u industriji ili uobičajenog izazova s kojim se suočavaju. Ovo pokazuje da ste napravili domaću zadaću i postavlja dobar temelj za prilagođenu prezentaciju.

3. Prilagodite svoju poruku

Jasno artikulirajte kako vaš proizvod ili usluga zadovoljava jedinstvene potrebe vaše publike. Istaknite specifične koristi i ishode koji su za njih najrelevantniji. Koristite primjere i studije slučaja koji odražavaju njihova iskustva kako biste svoju poruku učinili prikladnijom i uvjerljivijom.

4. Prilagodite svoj jezik i ton

Uskladite svoj jezik i ton s jezikom svoje publike. Za korporativno okruženje zadržite profesionalan i formalan ton, dok se za startup ili kreativnu industriju možete odlučiti za ležerniji i dinamičniji stil. Prilagodba vašeg komunikacijskog stila pomaže vam da se učinkovitije povežete sa svojim slušateljima.

5. Uključite vizuale i priče

Koristite vizualne elemente i tehnike pripovijedanja koje prolaze kod vaše publike. Prilagođeni vizualni elementi, kao što su grafikoni ili infografike te priče koje se odnose na njihova iskustva, mogu vašu prezentaciju učiniti dojmljivijom. Osobne anegdote i priče o uspjehu relevantne za njihov kontekst dodaju ljudski element čitavoj priči i povećavaju povezanost.

Ako prilagodite svoj pristup i učinite svoje prezentacije jedinstvenima, povećavate angažman, gradite povjerenje i povećavate svoje šanse za uspjeh. Na taj način možete uvelike povećati doseg koji imate na tu konkretnu publiku, ali i općenito poboljšati svoje komunikacijske vještine, istaknuo je za kraj Ante Mihaljević.


Ante Mihaljević, iskusni trener za poslovnu komunikaciju, kombinira profesionalnost i humor kako bi vodio pojedince i tvrtke do trajnog uspjeha, kako u poslovnom, tako i u privatnom okruženju.

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.