Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Zašto je ženama mjesto na liderskim pozicijama?

Hrvatska nije ništa drukčija od razvijenih zemalja po pitanju žena na liderskim pozicijama, bilo da se radi o kompanijama ili o poduzetnicama.

U posljednje se vrijeme polagano, ali i dalje sramežljivo, u medije ušuljala tema žena liderica, menadžerica, poduzetnica. Doduše, dalek je put do povećanja broja žena na rukovodećim položajima u kompanijama (unatoč svijetlim primjerima kojih ima i u Hrvatskoj). Paralelno s aktualizacijom položaja žena u kompanijama, povećava se broj žena koje suočene s velikim promjenama na tržištu rada, u godinama kada imaju dovoljno znanja i iskustva, ali nemogućnosti napredovanja u postojećem poslovnom okruženju.

U tim okolnostima one se odlučuju za poduzetništvo. Hrvatska je nažalost i dalje prilično „plitko“ tržište gdje je ponuda atraktivnih pozicija u odnosu na razvijenije zemlje prilično mala pa ženama ne preostaje ništa drugo nego postati sama svoja šefica. Ne treba zanemariti niti potrebu žena da same budu „krojači svoje sudbine“ i da se okušaju u poduzetništvu, iako je to dominantno muško područje.

Hrvatska nije ništa drukčija od razvijenih zemalja po pitanju žena na liderskim pozicijama, bilo da se radi o kompanijama ili o poduzetnicama. Postotak žena na tim pozicijama niti u razvijenim zemljama koje smatramo naprednima ne prelazi 25 – 30 posto u najboljim slučajevima.

Muški i ženski principi vođenja

I muški i ženski princip vođenja imaju svoje prednosti i nedostatke, ali muškarci imaju više iskustva. Dok su žene u tradicionalnim sredinama bile, i još jesu, uglavnom vezane uz majčinske i kućanske poslove, muškarci su bili ti koji su zarađivali i uzdržavali. Prije 50ak godina se malo koja žena usudila pokrenuti svoj posao, a one koje su imale takav posao su se uglavnom bavile tipično ženskim zanimanjima od kozmetičarki, slastičarki, krojačica i slično.

No, vremena su se promijenila i žene su postupno uvidjele da im nije dostatna uloga koju im je društvo, a dijelom i same, na neki način nametnulo. S novim x i y generacijama situacija se drastično mijenja. Njihove želje, potrebe i načini razmišljanja diktiraju neka nova pravila. No, vratimo se ženama i tome čemu one mogu bolje pridonijeti.

Iako je većina poduzeća u rukama muškaraca, onaj postotak kompanija koje su u vlasništvu žena (npr. Sheryl Sandberg (COO)  – Facebook, Mery Barra – General Motors, Indra Nooyi  (CEO) – PepsiCo. I dr.) ostvaruje zavidne rezultate. Postavlja se logično pitanje zašto, s obzirom na to da su žene percipirane kao manje odlučne i oprezne. Činjenica je da žene odlučuju dulje i da im odluka mora „sjesti“, da su opreznije i da sagledavaju odluke s više strana. Muškarci, s druge strane, vole riskirati čak i ako nisu sigurni da će odluka na kraju biti dobra. Žene na rukovodećim pozicijama će vam reći da je za iskorak u nešto novo potrebna ogromna hrabrost i to je nešto čemu se žene tek trebaju posvetiti u većoj mjeri. Strah od neuspjeha je nešto što nije rezervirano samo za žene, imaju ga i muškarci, ali se ipak puno bolje nose s njim i kreću dalje.

Prema istraživanju Peterson Institute for International Economics koje je provedeno na skoro 22 tisuće kompanija u 91 zemlji došlo se do zaključka da je veza između kompanija koje vode žene i profita vrlo zanimljiva tj. da su te kompanije uspješnije i to za 1 postotni  bod u neto marži od kompanija koje vode muškarci. Ako za primjer uzmete neku tipično profitabilnu kompaniju s neto maržom od 6.4 posto, onda povećanje od 1 postotnog boda predstavlja 15% rast profitabilnosti.

Ženska snaga

Ženska snaga leži, pije svega u promoviranju suradnje, uzimanju u obzir osobnih i profesionalnih ciljeva zaposlenika te  većem razumijevanju i uključivanju zaposlenika u timski rad. Žene su puno empatičnije, puno su otvorenije za suradnju i  lakše implementiraju inovativna rješenja. Žene puno lakše prihvaćaju različitosti te njeguju tzv. transformacijski stil vođenja.

Muškarci su druge strane fokusirani na izvedbu i na rezultate. Natjecateljski duh je nešto čemu pridaju veliku važnost. Puno su direktniji u komunikaciji i timovi su složeni tako da je svakome u timu jasna njegova uloga i očekivanja, ali i pohvala i kazna. Ono što je glavna karakteristika muškaraca je poštivanje hijerarhijske strukture, puno lakše donose odluke i skloniji su riziku. Njihov stil često nazivamo transakcijski.

Ivana Radić

Present communications d.o.o. – direktorica

Međunarodna mreža poslovnih žena – predsjednica

Preporučujemo

Novosti

Svjetsko tržište aplikacija za mobilne uređaje iz godine u godinu rapidno raste. Do 2014. godine predviđa se kako će dosegnuti nevjerojatnih 58 milijardi dolara.

Izdvojeno

Kratice su u poslovnom svijetu postale dio svakodnevne komunikacije, a engleske skraćenice gotovo su u potpunosti zamijenile nekadašenje nazive kojima smo se koristili prije...

Financije

Većini ljudi primamljiva je pomisao da iz svog naslonjača mogu pratiti tržište, ulagati i, naravno, zarađivati.

Izdvojeno

Malo čiji sandučić elektronske pošte ne krije barem jednu odbijenicu poslanu nakon testiranja ili razgovora za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.