Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Želite biti na društvenoj mreži? Od sada ćete to platiti!

Riječ je, dakako, o simboličnim godišnjim iznosima, a zauzvrat takva društvena mreža neće “prodavati” podatke svojih korisnika oglašivačima za ciljanje oglasa. Tako je App.net već skupio svojih prvih 9 tisuća korisnika koji su platili 600 tisuća dolara kako bi podržali projekt!

Riječ je, dakako, o simboličnim godišnjim iznosima, a zauzvrat takva društvena mreža neće “prodavati” podatke svojih korisnika oglašivačima za ciljanje oglasa. Tako je App.net već skupio svojih prvih 9 tisuća korisnika koji su platili 600 tisuća dolara kako bi podržali projekt!

Biste li platili korištenje društvene mreže? Dalton Caldwell svakako vjeruje da ćete rado platiti relativno simboličan godišnji iznos za korištenje društvene mreže poput Twittera i Facebooka koja za razliku od spomenutih društvenih giganata neće uključivati nikakvo oglašavanje niti “prodavati” podatke svojih korisnika oglašivačima za ciljanje oglasa. Ne radi se ni o praznim riječima s obzirom da je App.net jučer skupio svojih prvih 9 tisuća korisnika koji su platili 600 tisuća dolara kako bi podržali projekt!

App.net u alfa verziji zasad sliči Twitteru, a Daltonovo razmišljanje je vrlo jednostavno, a temelji se na izreci u tehnološkom svijetu: ako ne plaćate, vi ste proizvod. Time se opisuje vrlo realtna situacija u kojoj besplatni internetski projekti ne zarađuju izravnom naplatom (unatoč Facebook “Goldu”) već oglašavanjem svojem značajnom broju korisnika.

Dalton na App.netovoj web stranici opisuje zašto vjeruje da će App.net uspjeti. App.net će zbog svog poslovnog modela razvijati i prodavati svoj proizvod, a ne svoje korisnike, tako da će financijska korist biti usuglašena s potrebama krajnjih korisnika, a ne oglašivača.

Istovremeno, Dalton smatra da za razliku od Twittera zbog oglašavanja neće morati žrtvovati svoje developere tako da će i brojne aplikacije stvorene na temelju App.netovog real-time social feeda moći dugoročno živjeti. Zanimljivo je kako je prije samo nekoliko tjedana Facebook predložio akviziciju App.neta, zatvaranje projekta i zapošljavanje Daltona, što je on shvatio kao prijetnju pa je napisao otvoreno pismo Marku Zuckerbergu. S obzirom da kao očita konkurencija Facebookovom App Centreu App.net ne bi mogao očito preživjeti, Dalton je odlučio pivotirati – u društvenu mrežu.

Može li App.net uspjeti?

Teško je reći. Iako se na prvu ruku ideja čini suludom, korisnici stranica poput Deviantarta plaćaju godišnje pretplate kako bi dobili dodatne mogućnosti i riješili se oglašavanja, ali gotovo uvijek je postojao besplatni profil koji je koristila većina korisnika dok se nisu uvjerili da određeni servis zaista jest vrijedan novca. App.net ide glavom u zid s pretplatom od 50 dolara godišnje – i pitanje je hoće li se dinamika društvenih mreža uspjeti održati s relativno malim brojem korisnika.

Zanimljivo je kako su od 9 tisuća App.netovih korisnika koji su već uplatili 630 tisuća dolara kojim financiraju ovaj projekt, njih 2 tisuće developeri koji očito žele iskoristiti App.netov API kako bi ga uključili u svoje aplikacije i napravili nove. Može li App.net očistiti društvene mreže od oglašavanja? Vidjet ćemo, ali biste li vi platili 50 dolara godišnje za Facebook ili Twitter bez “adsa”?


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.