Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

10 temeljnih koraka uspješnog strateškog planiranja

Strateški plan dakle predstavlja objedinjeni skup strateških i operativnih ciljeva i aktivnosti, potrebnih da bi tvrtka u budućnosti ostvarila željeni poslovni rezultat.

Strateški plan

Pristup strateškom planiranju treba biti sveobuhvatan uvažavajući sve njegove bitne karakteristike, situaciju u okruženju i samoj tvrtki. Sustav strateškog planiranja i njegova pravilna primjena daju mogućnost postizanja boljih rezultata u poslovanju. Ti rezultati i koristi od planiranja odražavaju se kroz više ključnih pokazatelja.

Usmjeravanje prema ključnim ciljevima uz dobru strategiju, aktivnosti i mjere utiče na:

  • Povećanu učinkovitost (ostvarivanje prioritetno zadanih ciljeva i boljih poslovnih rezultata, a uz manji utrošak resursa)
  • Bolje razumijevanje i sposobnost predviđanja promjena i prilagođavanja promjenama
  • Donošenje boljih odluka jer se temelje na precizno praćenim i točnim podacima
  • Poboljšanje sposobnosti i snage same tvrtke
  • Puno bolju komunikaciju unutar tvrtke kroz koordinaciju zadataka i suradnju
  • Veću transparentnost i odgovornost i pojedinca i grupe (sektora) oblikovanjem okvira prema kojem se prati i ocjenjuje učinak i doprinos
  • Izgradnju povezanosti i zajedničke svrhe između unutarnjih i vanjskih sudionika u strateškom procesu
  • Povećanje svjesnosti o vlastitom operativnom okruženju i njegovom boljem razumijevanju

Tijek samog procesa strateškog planiranja može se definirati u deset osnovnih koraka :

  1. Priprema za strateško planiranje (određivanje sudionika u planiranju, načina organizacije planiranja, definiranje međusobnih načina komunikacije svih uključenih)
  2. Određivanje strateškog okvira
  3. Definiranje misije i vizije tvrtke
  4. Analiza okruženja i definiranje mogućih značajnih utjecaja
  5. Oblikovanje strateških pitanja i strateških ciljeva
  6. Izrada strateških programa (ukupno i po dijelovima tvrtke)
  7. Utvrđivanje iznosa troškova i povezivanje s budžetskim procesom  
  8. Definiranje mjerljivih indikatora (pokazatelja) za praćenje ostvarenja plana i evaluaciju postignutih rezultata
  9. Utvrđivanje kriterija po kojima se određuju prioritetne aktivnosti
  10. Izrada akcijskog plana djelovanja (trogodišnjeg ili petogodišnjeg te godišnjih planova)

Prvi korak strateškog planiranja je ključan jer znači pokretanje i osmišljavanje procesa za izradu samog plana. On zahtijeva poseban sastanak ili višesatnu radionicu na kojoj se dogovara odgovarajući pristup izradi plana, daju prijedlozi metodologije, definira očekivano trajanje procesa planiranja, usklađuje izrada budžeta, definira tim koji sudjeluje u procesu planiranja i naravno potrebni resursi za izradu plana.

Radi formiranja čvrste strukture oko koje se gradi cijeli strateški plan, pripremne radnje uključuju i definiranje polaznog formata i sadržaja strateškog plana. Određivanje očekivanog sadržaja plana odmah u početnoj fazi omogućava bolju podjelu zadataka između članova tima i osigurava početnu strukturu za planiranje daljnjih aktivnosti.

Autorica Dubravka Lacić iz BASIS savjetovanja d.o.o.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.