Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Analiza online potražnje u CEE regiji: kupci se vraćaju tradicionalno najpopularnijim proizvodima

Novi podaci o online potražnji u analiziranim državama srednje i istočne Europe pokazuju velike sličnosti u ponovnom povećanju zanimanja potrošača za tradicionalno najpopularnijim proizvodima.

Nakon snažnih reakcija potrošača na početak sukoba u Ukrajini i velikih povećanja cijena goriva, novi podaci o online potražnji u analiziranim državama srednje i istočne Europe pokazuju velike sličnosti u ponovnom povećanju zanimanja potrošača za tradicionalno najpopularnijim proizvodima.

Nakon nekoliko mjeseci stagnacije, u svim analiziranim državama, na Jeftinije.hr smo primijetili značajno povećanje potražnje u tradicionalno najtraženijim online kategorijama proizvoda poput televizora, pametnih telefona, vrtnog alata i bijele tehnike. Podaci ukazuju na to da se nakon osjetnih turbulencija, stagnacije pa čak i pada potražnje uzrokovane vanjskim faktorima, tržište e-trgovine ubrzano vraća u svoje uobičajene okvire. 

Kod hrvatskih je potrošača ta sličnost u pretraživanjima u odnosu na druge države CEE regije bila najočitija u kategorijama televizora za kojima je potražnja porasla za 50 % u samo tjedan dana te za pametnim telefonima koji su bili gotovo 30 % traženiji nego tjedan ranije. Dvije spomenute kategorije bile su među najtraženijima i kod naših susjeda: u Sloveniji je potražnja za televizorima bila jednaka Hrvatskoj dok je potražnja za mobitelima porasla za 32 %. Slično zanimanje primijećeno je i kod srpskih potrošača kod kojih je primjetno i značajno povećanje za vrtnim alatom – potražnja za kosilicama porasla je za 52 % dok su motokultivatori bili 40 % traženiji nego tjedan ranije.

Sličnu situaciju pokazuju i podaci o pretraživanjima kod čeških, slovačkih i mađarskih potrošača. Mobiteli, televizori, automobilske gume, vrtni alati jedni su od najtraženijih proizvoda u svim spomenutim državama. Mala anomalija u usporedbi s ostalim analiziranim državama primijećena je u Češkoj i Slovačkoj u kojima je u posljednjih sedam dana eksplodirala potražnja za štednjacima – u Slovačkoj su bili traženiji čak 473 % više nego tjedan ranije, a u Češkoj gotovo jednako visokih 417 %. Za pretpostaviti je da je ogromno povećanje potražnje posljedica prilagodbe potrošača visokim cijenama energenata koje nisu zaobišle ni dvije spomenute države.

Izvor: Jeftinije.hr

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Prodajemo i prodaje se nama svakog dana, doživljavali mi to svjesno ili ne.

Poduzeća

Tvrtka Kofola ČeskoSlovensko priprema se za pokretanje sustava povrata depozita za PET boce i limenke u Slovačkoj te je postala jedan od osnivača Inicijative...

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Marketing i prodaja

Jednom kada ovladamo vještinom prodaje, naučimo istraživati potrebe klijenta, usavršimo korake prodajnog lijevka, izvježbamo postavljati prava pitanja i zaključivati prodaju, kao da se sve...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.