Bez obzira na recesiju, vrijeme koje je pred nama može se iskoristiti za povećanje prisutnosti i prodaje na webu, kao i upotrebu novih marketinških tehnologija vezanih uz internet.
Prema procjenama stručnjaka, u Hrvatskoj će e-trgovina do 2010. godine rasti prosječno za oko 20 posto godišnje, a najveći bi zamah trebala donijeti turistička ponuda širenjem na internet. Promet on-line trgovine predviđenim bi rastom trebao do 2012. godine iznositi milijardu eura.
Među najveće prednosti e-trgovine spadaju veličina tržišta, omogućivanje nabave proizvoda tamo gdje je najjeftiniji, smanjivanje troškova poslovanja, mogućnost brzog i jeftinog ostvarenja narudžbe, ušteda vremena, fleksibilnost u poslovanju te povećavanje poslovne efikasnosti.
Island je na Mreži
Agencija za statistiku EU EuroStat objavila je statistiku vezanu uz web-poslovanje europskih tvrtki s deset i više zaposlenih. Pristup internetu ima 93 posto tvrtki, a na Islandu 100 posto tvrtki rabi internet u poslovanju. Slijede Norveška i Finska sa po 99 posto, a na dnu je Rumunjska sa 67 posto.
Manji su postotci onih koji imaju web-stranice za prezentaciju poslovanja. Ukupno u cijeloj EU 63 posto tvrtki ima web-stranicu, a najviše Danska sa 87 posto. Na službenim stranicama 57 posto tvrtki ima i kataloge proizvoda, a opciju on-line plaćanja nudi ih deset posto. Uz to, svaka četvrta tvrtka koja ima svoj web-site traži i radnike preko oglasa i formulara za prijavljivanje on-line. U Nizozemskoj je to gotovo polovina poduzeća, a u Norveškoj 46 posto. Najslabija je Italija sa samo 11 posto.
Za web-poslovanje obavezna priprema
Potrebno je zadovoljiti neke kriterije prije početka prodaje putem weba. Nemojte kretati u prodaju dok baza nije popunjena svim proizvodima. Ako počnete s oglašavanjem dok se u bazi nalazi samo nekoliko proizvoda, velika je vjerojatnost da ćete postići kontraefekt i potencijalne kupce posjetitelje doslovno otjerati sa stranice.
Za bolje upoznavanje web-strategije i načina kako ona funkcionira 17. lipnja u zagrebačkom Hypo EXPO centru održat će se konferencija o poslovanju na webu pod nazivom Web: Strategija 5.0 – antirecesijski vodič kroz poslovanje. To je idealna prilika za upoznavanje s načinom kako web-poslovanje funkcionira i na koje stvari na početku treba obratiti pozornost da se ne bi umjesto napretka postigao kontraefekt.