Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Božićnicu očekuje manje građana nego lani

Ispitanici koji ne vjeruju da će dobiti ‘blagdansku’ nagradu, kao razlog njenog izostanka navode politiku tvrtke (60%) i loše poslovne rezultate (31%), 10% ispitanika navode neke druge razloge, najčešće COVID-19.

S obzirom na to da su nam blagdani pred vratima, portal MojPosao je odlučio istražiti nadaju li se naši sugrađani isplati božićnice i u ovoj pandemijskoj godini. U istraživanju je sudjelovalo više od 1.600 ispitanika.

Najviše očekujemo novac i to u iznosu od 1.938 kuna

Ove godine božićnicu očekuje 59% ispitanika, što je značajno manje u odnosu na prošlu godinu, kada je istu očekivalo 73% građana. Ispitanici koji ne vjeruju da će dobiti ‘blagdansku’ nagradu, kao razlog njenog izostanka navode politiku tvrtke (60%) i loše poslovne rezultate (31%), 10% ispitanika navode neke druge razloge, najčešće COVID-19.

Očekujem božićnicu ove godine

Među onima koji ‘računaju’ na božićnicu, velika većina (95%), kao i dosadašnjih godina, očekuje novac i to u prosječnom iznosu od 2.089 kuna, što je za 14% više od iznosa kojeg su u prosjeku dobili prošle godine (1.839 kuna). Bon za kupovinu ove godine očekuje 21% ispitanih, dok se 8% osoba nada poklon paketu.

Božićnicu u najvećoj mjeri očekuju zaposlenici hrvatskih institucija (82%), a u najmanjoj djelatnici privatnih tvrtki u domaćem vlasništvu (55%).

Također, božićnoj nagradi se najviše nadaju zaposlenici velikih (66%) i srednjih (61%) tvrtki, a najmanje, baš kao i prošle godine, djelatnici malih tvrtki (49%).

U 2019. godini nas je razveselila božićnica u iznosu od 1.839 kuna

Prošle godine božićnicu je dobilo 71% ispitanika, što je gotovo jednako kao i godinu ranije, kada je božićnicom bilo nagrađeno 69% ispitanika.

U 2019. godini božićnica je u najvećoj mjeri isplaćena u novcu (87%) i to u prosjeku 1.839 kuna, što je bilo znatno više nego godinu ranije, kada su poslodavci davali božićnicu u prosječnom iznosu od 1.459 kuna. Bon za kupovinu primilo je 22% zaposlenih, a gotovo svaki deseti radnik je od poslodavca dobio poklon paket (8%).

Prošle godine su božićnicu najčešće dobivali zaposlenici velikih kompanija (76%) i državnih institucija (84%).

Lani je četvrtina zaposlenih građana (26%) od tvrtke dobila dar za dijete. Kao i kod božićnice, i poklone za djecu su u najvećoj mjeri dobili ispitanici zaposleni u velikim tvrtkama, i to prvenstveno u privatnim tvrtkama u stranom vlasništvu (34%) te hrvatskim institucijama (36%).

Božićnica – pravo radnika ili dobra volja poslodavca?

Otprilike polovica ispitanika (51%) smatra da je isplata božićnice stvar dobre volje poslodavca, s čime se ne slaže 49% ispitanika koji vjeruju kako svaki radnik ima pravo na božićnicu i koji zamjeraju poslodavcu ukoliko je ne isplati.

Božićnica bi trebala iznositi 2.488 kune

Kada bismo sami mogli birati našu božićnu nagradu, velika većina (90%) bi bez previše razmišljanja odabrala novčanu nagradu. Za 5% ispitanika dovoljna je i zahvala te poštovanje od strane nadređenih, dok bi 1% ispitanika radije primilo poklon paket. Bon za kupovinu proizvoda odabralo je 3% ispitanika.

Ispitanici smatraju da bi, u prosjeku, zadovoljavajuća božićnica trebala iznositi 2.488 kuna, što je 19% više od prosječne božićnice koju očekujemo ove godine (2.089 kuna) i čak 35% više od iznosa koji su ispitanici dobili prošle godine.

Gotovo polovica ispitanika (42%) božićnicu bi iskoristila za podmirenje osnovnih životnih troškova, dok bi njih 20% obavilo kupnju božićnih darova. Svaka deseta osoba (11%) bi božićnicom zatvorila dugovanja, a isto toliko (11%) ispitanika bi sebi nešto priuštili. Dio ispitanika (13%) božićnicu bi iskoristili za štednju.


Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.