Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Brend – emocija potrošača ili imovina kompanije

Vrlo često se postavlja pitanje što je to zapravo brand? Koji je značaj branda u ukupnoj imovini neke kompanije? Što brand znači u različitim granama industrijske proizvodnje? Što brand znači za kompaniju samu ili za njene zaposlenike? Što brand znači za potrošače? Sva ta pitanja nemaju jednoznačan odgovor, a različiti marketinški teoretičari nude različite stavove oko ovih i sličnih pitanja.

Vrlo često se postavlja pitanje što je to zapravo brand? Koji je značaj branda u ukupnoj imovini neke kompanije? Što brand znači u različitim granama industrijske proizvodnje? Što brand znači za kompaniju samu ili za njene zaposlenike? Što brand znači za potrošače? Sva ta pitanja nemaju jednoznačan odgovor, a različiti marketinški teoretičari nude različite stavove oko ovih i sličnih pitanja.

U svakom slučaju brand u mnogim industrijskim granama ima posebnu vijednost, kako iznutra za zaposlenike, tako isto i za potrošače. Vrlo često u nekim industrijskim granama, brand predstavlja najvredniji dio nematerijalne imovine nekog poduzeća. U čemu se to očituje? Prvenstveno u privrženosti i lojalnosti zaposlenika prema brandu za kompaniju za koju rade.

Koliko vrijedi brend?

Nemoguće je vidjeti zaposlenika Coca Cole da pije Pepsi. Zatim, s aspekta potrošača, nekom tko godinama pije Coca Colu neće biti problem promijeniti kafić da bi dobio svoje omiljeno piće. Na kraju, postavlja se pitanje, kako se to može valorizirati u vijednosti neke kompanije?

Način na koji je to moguće valorizirati je slijedeći: svaka kompanija ima svoju bilančnu – knjigovodstvenu vijednost. Isto tako, ako je kompanija dioničko društvo i listana je na burzi ima i svoju vrijednost izraženu kroz tržišnu kapitalizaciju (br. dionica x cijena dionice na burzi).

Što računovođe ne mogu staviti na papir

Vrlo često je vrijednost tržišne kapitalizacije puno veća od knjigovodstvene vrijednosti poduzeća, pa se postavlja se pitanje gdje je ta razlika?

Upravo taj dio nematerijalne imovine predstavlja vrijednost koji možemo materijalizirati i prikazati kao vrijednost branda. Primjerice, tržišna kapitalizacija Coca Cole je 4-5 puta veća od njezine knjigovodstvene vrijednosti. To je samo način na koji možemo kvantificirati vrijednost nekog branda, međutim stvarna vrijednost je puno kompleksnija. Zadire u sferu emocija i to bilanca prestaje biti „opipljiva“.

Nastavak teme


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.