Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Direktna prodaja – plasiranje proizvoda prezentacijama

U prethodnim tekstovima bavili smo se prodajnim organizacijama i strukturom trgovine. Postoji još jedan način organiziranja prodaje koji nismo spomenuli. To je direktna prodaja. Riječ je o organizaciji gdje akviziteri direktno prodaju i komuniciraju s krajnjim potrošačem preskačući trgovačke lance, ali i silno duboke strukture prodajnih organizacija

U prethodnim tekstovima bavili smo se prodajnim organizacijama i strukturom trgovine. Postoji još jedan način organiziranja prodaje koji nismo spomenuli. To je direktna prodaja. Riječ je o organizaciji gdje akviziteri direktno prodaju i komuniciraju s krajnjim potrošačem preskačući trgovačke lance, ali i silno duboke strukture prodajnih organizacija

Prednost je tog načina prodaje što marža trgovine i trošak bilo distributera bilo vlastite prodajne organizacije ostaju, te se mogu prenijeti na krajnjeg korisnika ili se može povećati kvaliteta proizvoda.

Fokus na mali broj potrošača

S druge strane, nedostatak je mnogo sporija tržišna penetracija. Takvom organizacijom prodaje niste stalno dostupni potrošaču, a i mnogo sporije dopirete do njega. Prodaje se tako da se organiziraju prezentacije za određenu, obično manju grupu ljudi.

Često se prezentacije organiziraju između ljudi koji se međusobno poznaju i u nekim privatnim prostorima (primjerice stanovima). U takvom ozračju prezentacija se obično pretvori u druženje, što stvara i određenu ugodu kupnje.

Usmena predaja

Često je jedini marketing kod tako organizirane prodaje „word of mouth“ odnosno usmena predaja. Ljudi koji su nazočili prezentaciji o tome govore svom krugu poznanika i prijatelja ili čak pomažu akviziteru u organizaciji nove prezentacije. U tako organiziranom sustavu prodaje jako je važno da je proizvod kvalitetan, te da zadobije povjerenje potrošača.

Samo zadovoljan potrošač može širiti pozitivno mišljenje i davati preporuku proizvodu. Najpoznatiji su primjeri tako organizirane prodaje posuđe Zepter i kozmetika Avon. Još jedna bitna stavka kod tako organizirane prodaje jest što su akviziteri plaćeni u postotku od prodaje pa ne postoji fiksni trošak prodajne organizacije. Najuspješniji akviziteri promoviraju se u voditelje grupe ili regije i dodatno se stimuliraju, ali cijela je prodajna organizacija prilično plitka. Vrlo često taj posao rade ljudi uz neki redovni posao.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.