Kreiranje prvog dojma
To najbolje znaju Elena Cvjetković iz coaching-tvrtke Misliona te Nives Borko i Martina Vrdoljak Ranilović iz prve concierge i lifestyle-management tvrtke „Minuta-dvije“, koje su osmislile program Prvih sedam je najvažnije, iz kojeg tvrtke, ali i pojedinci, mogu puno naučiti o kreiranju dobrog prvog dojma.
– Svjetska istraživanja pokazuju da se najkasnije do sedme sekunde stvara dojam o osobi koju se upoznaje. To je poput fotoaparata, klik i gotovo. U programu osvještavamo važnost prvog dojma – ističe Elene Cvjetković.
Na treninzima se uči o značenju prvih sedam sekundi, utjecaju neverbalne komunikacije, razumijevanju pravila i običaja i još mnogo toga. Organizira se za pojedince i za tvrtke, a cijena je od 2460 kuna. Dio programa, za koji je zadužena modna dizajnerica Martina Vrdoljak Ranilović, jest i kako se prikladno i uspješno odjenuti.
Hrvati su neprilagodljivi
– Ono što nije vaš stil odskače od vaše osobnosti. Zato želimo osvijestiti koliko je važan pomno osmišljen izbor odjeće. Važno je imati šest kvalitetnih bazičnih komada odjeće koji se mogu kombinirati s povoljnijim komadima – ističe Nives Borko.
Kakvi su Hrvati općenito kada je riječ o osobnom predstavljanju? Teško je reći, ali prostora za rad ima.
– Koliko ja vidim, ne znamo se prilagoditi situaciji. Mi jesmo modno osviještena nacija, što nije nužno plus kada predstavljamo sebe ili tvrtku – ističe Elena, a Nives napominje kako treba izbjegavati uniformiranost i u odijevanje uklopiti dašak osobnosti.
Izvoli, molim, hvala, oprosti…
Na sreću, nakon prvog dojma, kakav god on bio, nije sve „zacementirano“ i može se popraviti.
– Prvi dojam može se popraviti, ali samo ako ste se osvijestili gdje ste pogriješili – zaključuju sugovornice.
Kako bi prvi susreti s nepoznatima prošli što ugodnije, važno je nikako ne zaboraviti osmijeh kojim sve započinje, kulturno govorenje, ali i korištenje čarobnih riječi – poput izvoli, molim, hvala i oprosti.