Facebook je objavio da će platiti milijardu dolara u novcu i dionicama za akviziciju tvrtke Instagram, proizvođača popularnog programa za razmjenu fotografija putem pametnih telefona, u sklopu svoje dosad najveće akvizicije, i to samo nekoliko mjeseci prije nego bi ta vodeća društvena mreža u svijetu trebala prvi put ponuditi svoje dionice na burzama.
Dovršetak sporazuma očekuje se krajem drugog tromjesečja.
Riječ je o impresivnoj cijeni za jednog proizvođača softvera bez značajnijih prihoda i s nekolicinom zaposlenih, čak i prema visokim standardima Silicijske doline, gdje je vrijednost novih tvrtki značajno porasla posljednjih godina. Visoka cijena ističe i sve veći značaj društvenih mreža na tržištu na kojem usluge poput Facebooka neprestano moraju nuditi nešto novo kako bi zabavile svoje korisnike.
“Godinama smo usredotočeni na stvaranju najboljeg iskustva za razmjenu fotografija s prijateljima i obitelji. Sada smo u mogućnosti usko surađivati s poslovnim timom u Instagramu kako bismo ponudili najbolja iskustva u razmjeni slika putem mobitela među korisnicima u skladu s njihovim interesima”, kazao je suosnivač Facebooka Mark Zuckerbeg prilikom objave akvizicije.
Kupnjom Instagrama, u skladu sa sporazumom objavljenom nekoliko dana pošto je ta mlada tvrtka dovršila krug financiranja nakon čega je njezina vrijednost procijenjena na 500 milijuna dolara, Facebook će vjerojatno pokušati preuzeti tog svog potencijalnog rivala ili barem spriječiti da ‘padne u ruke’ njegovih najvećih konkurenata kao što su Twitter ili Google.
Od lansiranja na tržištu u siječnju 2011. godine broj korisnika Instagramove aplikacije, koja korisnicima omogućava da dodaju filtere i efekte na slike dobivene putem fotoaparata na uređajima iPhone i Android te da ih razmjenjuju sa svojim prijateljima, dosegnuo je ukupno 30 milijuna.
Instagram s otprilike 12-ak zaposlenih i sa sjedištem u San Franciscu prošli je tjedan priveo kraju krug financiranja dobivši 50 milijuna dolara od ulagača, među kojima su Sequoia Capital i Greylock Partners, kažu dobro upućeni izvori.
Facebook je lani ostvario prihode od 3,7 milijardi dolara, a godinu je zaključio s 3,9 milijardi dolara u gotovini i vrijednosnicama u bilanci, navodi se u odgovarajućem dokumentu namijenjenom ulagačima.