Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Fran Peterlin: Nije tajna da klubovi, pri angažiranju igrača za svoj klub, gledaju tko ima jači osobni brend

Sportska agencija Upgrade se posvetila biznis strani sporta i sportaša. Pomažu sportašima graditi osobni brend.

Fran Peterlin
Fran Peterlin

Sportska marketinška agencija Upgrade osmislila je Akademiju za osobno brendiranje sportaša, kao edukaciju koja će kroz 12 susreta, od 3. studenog 2022. do 26. siječnja 2023., obuhvatiti različite elemente osobnog brendiranja sportaša, kroz teorijske i praktične savjete i vještine, prijedloge aktivnosti, te primjere uspješnih priča brendiranja sportaša. Razgovaramo s Franom Petrrlinom, osnivačem Upgradea.

Karijera profesionalnog odbojkaša još ti nije završila, a već si dobro zagazio u poduzetničke vode. Odakle ideja za sportsku marketinšku agenciju?

Istina, još uvijek sam aktivan odbojkaš, ali sam već zagazio u poduzetničke vode.
Nakon što sam 7 godina igrao u inozemstvu, shvatio sam da sam dosegao neki svoj sportski (i financijski) limit te sam se odlučio vratiti u Hrvatsku, nastaviti igrati u domaćoj ligi i krenuti u poduzetništvo. Budući da se od zarade od odbojke ne može živjeti do kraja života, svjestan sam da ću nakon sportske karijere morati nešto raditi. Kako sam završio sportski menadžment, a ljubav prema sportu je oduvijek bila jaka, htio sam krenuti s nečim vezanim uz sport.

Ideja za ovako specifičnu marketinšku agenciju koja je fokusirana na sportaše mi je pala na pamet kada sam igrao u Grčkog gdje je pola mojih suigrača imalo agenciju ili čovjeka koji im je brinuo o osobnom brendu. Shvatio sam da tako nešto nema u Hrvatskoj i odlučio da agencija Upgrade bude prva u Hrvatskoj s takvim setom usluga.

Koje je tvoje iskustvo u brendiranju sportaša. Je li teško brendirati sam sebe? Kako si se ti (s)našao u tome?

Agencija Upgrade već ima nekoliko sportaša o kojima brine. Ima interesa u Hrvatskoj za takvu uslugu, ali velike napore ulažem da sportašima objasnim koje sve benefite mogu imati ako se odluče graditi osobni brend.

Tijekom karijere nisam mario za izgradnju osobnog brenda. Nisam mislio da je to toliko važno. Sada kada se svijet mijenja i kada sport sve više postaje biznis, shvaćam da je osobno brendiranje važno, a uskoro će biti nužno.

Više nije tajna da klubovi, pri angažiranju igrača za svoj klub, gledaju tko ima jači osobni brend, tko ima više pratitelja na društvenim mrežama jer klub takve igrače može kvalitetnije iskoristiti u promotivne svrhe.

Kako sam 13 godina profesionalno u odbojci, ljude me percipiraju kao sportaša. Od kada sam krenuo u poduzetničke vode pokušavam o sebi stvoriti sliku kao osobu u sportskom biznisu. Primjećujem da me sve više ljudi percipira kao poduzetnika. Povezujem sport i biznis i to ljudi prepoznaju i cijene.

Danas za uspješnu karijeru kao i život od sporta nakon profesionalne karijere nisu važni SAMO RH rezultati. Što je potrebno za jednu uspješnu sportsku priču? Što sve Upgrade nudi svojim klijentima?

Rezultati su cilj sami za sebe i rezultati dolaze kao nagrada za rad i trud na sportskom terenu/borilištu/dvorani.

Paralelno sa sportskim terenom/borilištem/dvoranom se odvija druga strana sporta, ona koja naginje biznisu. Tu dolaze društvene mreže, mediji, sponzori, gostovanja… Kada se sportski i biznis elementi povežu dobiva se prava sportska priča kao temelj za dugoročnu priču, čak onu nakon sportske karijere. Izgradnjom osobnog brenda, sportaši lakše pokreću vlastite poslove, lakše se zapošljavaju…

Sportska agencija Upgrade se posvetila biznis strani sporta i sportaša. Pomažemo sportašima graditi osobni brend.

Kako bismo sportašima moli ponuditi što veći set usluga, surađujemo s partnerima u području nutricionizma, fizioterapije, kondicijske pripreme. Naš cilj je da kada sportaš pristupi agenciji, dobije cijeli svoj tim ljudi koji brine o njegovoj karijeri.

Vidimo da si dosta aktivan na LinkedInu i pokrenuo si cijelu jednu scenu sportsko-marketinško-biznis tema sa stotinama komentara na čijem popisu se mogu naći i zbilja eminentna imena poslovne scene u Hrvatskoj. Odakle ti inspiracije za teme postova?

Zanimljivo, ali LinkedIn mi je primarni kanal promocije. Često me ljudi u čudu pitaju zašto na LinkedIn ulažem tolike napore iako tamo nije moja ciljana publika (sportaši).

Istina, tamo nema sportaša, ali moja logika je da su na LinkedInu roditelji sportaša, osobe iz sportskih klubova i saveza, sportski agenti, prijatelji sportaša, potencijalni sponzori, decision makeri u firmama vezanim us sport. Kako je osobno brendiranje sportaša relativno nov pojam u Hrvatskoj, vjerujem da će gore navedene osobe prije biti svjesne da naše usluge trebaju njihovoj djeci, članovima kluba/saveza, klijenti sportskih agenata…

Već nakon nekoliko mjeseci aktivnog korištenja LinkedIna uviđam benefite i planiram nastaviti s tim.

Teme za postove izvlačim iz situacija svoje sportske karijere koje onda povežem s biznisom ili iz svakodnevnih izazova vezanih uz poslovanje. Reakcije na objave su dobre i sviđa mi se što se u rasprave uključuju bivši i sadašnji sportaši te ljudi na visokim pozicijama u velikim firmama.

Cilj mi je osvijestiti poslodavce da su sportaši kvalitetna radna snaga koja je svoje komparativne prednosti na razgovorima za posao stekla kroz svakodnevne treninge.

Kako je prošao i prvi Sportski Meetup? Tko se sve okupio? Koje su sve teme bile? Koji su planovi za dalje?

Kako sam shvatio da na LinkedInu postoji dosta ljudi koji su vezani uz sport i s kojima svakodnevno komuniciram preko društvenih mreža, htio sam napraviti sportsko-poslovnu zajednicu koja bi služila da se ljudi vezani uz sport upoznaju, međusobno povežu, pronađu posao, predstave projekte…

Prvo takvo okupljanje je bilo 12.10. gdje se okupilo oko 25 ljudi iz područja sporta, IT sektora, HR-a, marketinga…

Plan je da se ovakva okupljanja održavaju svakog mjeseca i s obzirom na reakcije, vjerujem da će već sljedeći put biti preko 30 ljudi.

Osim usluga koje nudi Upgrade za sportaše, tvoja agencija ima za cilj i podići svijest o važnosti osobnog brendiranja sportaša i kroz Prvu akademiju o brendiranja koja će kroz 12 susreta naučiti sportaše kako da brendiraju sami sebe. Reci nam malo više o tome.

Kako bismo osobno brendiranje približili sportašima, pokrenuli smo prvu Branding akademiju u kojoj će se sportaši kroz 12 predavanja upoznati da svim elementima osobnog brendiranja.

Naučit će kako da sami krenu graditi svoj osobni brend i tako unaprijede svoju sportsku karijeru.

Već za prvi ciklus Akademije je prijavljeno nekoliko poznatih sportskih imena koji, iako postižu vrhunske rezultat, su svjesni da mogu imati benefite od izgradnje osobnog brenda.

Primarni cilj nam je usmjeren prema mladim sportašima koji tek trebaju napraviti značajan sportski rezultat. Za izgradnju osobnog nikad nije prerano i vjerujem da će mladi sportaši, ali i njihovi roditelji, to prepoznati.

Tvoja karijera odbojkaška još traje, nakon brojnih godina igranja u inozemstvu ove godine si se vratio u Hrvatsku. Kakvi su ti planovi za dalje?

Vratio sam se iz inozemstva, ali svakako još uvijek motiviran da odigram nekoliko dobrih odbojkaških sezona. Trenutni klub mi je Centrometal iz Nedelišća. Njihova dinamika treninga se poklapa s mojim zahtjevima kako bih mogao paralelno igrati odbojku i graditi poslovnu priču.

U Upgradeu nam je trenutni fokus na Branding akademiju, ali već radimo planove za sljedeću godinu i povećanje svojih usluga.

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Iako su prošle godine na prvom mjestu faktora kojima se vodimo kod odabira novog posla bili međuljudski odnosi, ove je godine inflacija očito odradila...

Poduzeća

Grupacija Kofola više je puta potvrdila da se može nositi s krizom i održati financijsku disciplinu čak i u teškim razdobljima.

Lifestyle

Prekrasan prostor koji se proteže na čak 170 kvadrata, zaokružen je u savršenu cjelinu jer gdje god uputili pogled, oduševljenje neće izostati. Zvonimir Franić...

DOP

U petak, 25. studenog, dm obilježava Giving Friday, potpuno drukčiju verziju Crnog petka, povodom kojeg će donirati pet posto dnevnog prometa ostvarenog u 171...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.