Pokazala je to procjena vrijednosti oglašavanja političkih stranaka i nezavisnih lista te usporedba s podacima iz službenih prijevremenih izvješća političkih stranaka i kandidata.
GONG i Transparency International Hrvatska napominju da prikazani iznosi ne predstavljaju iznose koje su stranke i nezavisne liste stvarno i platile za troškove oglašavanja tijekom izborne promidžbe te da je moguće kako prikazani iznosi na sadrže sve popuste.
Netransparentnost cjenika i popusta dovodi do toga da podaci nisu provjerljivi, onemogućuje kvalitetan nadzor financiranja izbornih kampanja te otvara prostor za različita tumačenja, stoji u zajedničkom priopćenju.
Usporedba TIH-ovih i GONG-ovih procjena te podataka iz službenih prijevremenih izvješća ukazuje na razlike u troškovima oglašavanja kod dvije najveće stranke/koalicije, dok kod ostalih stranaka/nezavisnih lista nema značajnijih razlika između podataka udruga i službenih izvješća.
TIH i GONG od nove vlasti očekuju da odmah krenu u poboljšanje zakonskog okvira u smislu transparentnosti cjenika i uvjeta pod kojima su dogovarane cijene oglašavanja kao i jačanje kapaciteta tijela nadležnih za provedbu i nadzor izbornih aktivnosti.
[infopunkt 3660 4]