Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Haymi Behar: Dizi je žanr koji je nadišao popularnost turskih sapunica

Naš sugovornik je Haymi Behar, CMO, SPI International koji je predstavio žanr velikih proračunskih dramskih serija koje su stvorili turski producenti i koje osvajaju svijet.

Nakon dvije godine pauze, na TV marketu NEM Dubrovnik 2021 u Dubrovniku se po osmi put okupio vrh svjetske i europske TV industrije. Preko 500 uzvanika, panelista i istaknutih govornika razgovaralo je o novim trendovima i medijskoj evoluciji nakon godine koja je uvelike utjecala na medije.

Naš sugovornik je Haymi Behar, CMO, SPI International koji je predstavio žanr velikih proračunskih dramskih serija koje su stvorili turski producenti i koje osvajaju svijet. Haymi Behar stručnjak je za digitalne medije i tehnologije s više od 15 godina iskustva u marketingu, komunikacijama, izdavaštvu, emitiranju i internetskom poslovanju. 

Koliko je važno formiranje konferencije Nem Dubrovnik i koliko je važno sudjelovati na takvim događajima?

NEM Dubrovnik je jedno od najvažnijih događaja u industriji i vrlo smo uzbuđeni što ćemo po prvi puta sudjelovati na tržišnoj konferenciji od kako je počela pandemija. Iako nam je pandemija pokazala kako se agilne tvrtke mogu lako prilagoditi neočekivanim promjenama, poput rada na daljinu, određeni aspekti interakcije licem u lice, poput upoznavanja novih ljudi, druženja s klijentima na kavi ili piću, nezamjenjivi su.

Ove su konferencije važne jer se stručnjaci ove industrije iz cijelog svijeta okupljaju kako bi razmijenili svoja iskustva i učili jedni od drugih. To smatram neprocjenjivim.

Za sam žanr Dizi mnogi tek trebaju čuti. Možete li objasniti što je Dizi?

Dizi je jedinstveno rečeno žanr visokobudžetnih serija turskih producenata smještenih u pozadini prekrasnog Istanbula ili Anadolije. Ima naglasak na zanosne priče pune emocija i strasti. Dužina epizoda blizu je dugometražnog filma. Snimljen je u prirodnom okruženjima s vlastitim jedinstvenom zvučnim zapisima i pričama o ljubavi, moralu, obitelji i odnosima u prvom planu – s ciljem da dotaknu srca gledatelja i daju im osjećaj kao da su oni usred radnje.

Što mislite zašto su turske dramske serije postigle takav uspjeh? Daje li vam to nadu?

Dizi žanr je prvi put doživio lokalni procvat zbog činjenice da Turci gledaju u prosjeku tri i pol sati televizije dnevno, a Dizi je drugi najgledaniji sadržaj u Turskoj, odmah nakon vijesti. Svake sezone se lansira oko 50 do 70 novih Dizija, a samo se neke odabiru za cijelu sezonu.

Dizi žanr je važan dio turske kulture i intenzivno se gleda, uglavnom u udarnim terminima, preko nacionalnih i lokalnih mreža. Turci postaju jako involvirani u ono što gledaju pa su postali sve selektivniji u odabiru Dizija kojima posvećuju svoje vrijeme. Natjecanje u nacionalnoj domeni televizijske drame i uspjehu u udarnom terminu učinili su da Dizi preraste u poseban i moćan žanr kakav je danas, s producentima i mrežama koji su zajednički usmjerili sve resurse na uspjeh svake serije, s fokus grupama, odjelom drama, testnih projekcija, izuzetnim piscima i sofisticiranim marketinškim strategijama. Visoka cijena gubitka turske publike učinila je ovaj žanr originalnim, konkurentnim, ciljanim, zadivljujućim i jedinstvenim.

Ovo lokalno priznanje i sposobnost Dizija da prijeđe kulturne granice svojom visokom proizvodnom vrijednošću, temama koje se usredotočuju na opće zajedničke emocije te prekrasnim i egzotičnim turskim krajolicima zbog kojih su stranci htjeli rezervirati putovanje kako bi razgledali znamenitosti, učinili su Dizi međunarodnim uspjehom. Turski Dizi već su bili popularni na Bliskom istoku i Latinskoj Americi, ali Muhteşem Yüzyıl (Veličanstveno stoljeće), epska povijesna drama pokrenuta 2011. godine, pronašla je publiku izvan ovih teritorija. Na svom vrhuncu, serija koja priča o osmanskim sultanima iz 16. stoljeća, emitirana je u više od 40 zemalja s više od 200 milijuna gledatelja diljem svijeta.

Mnogi su Dizzi uspoređivali sa španjolskim sapunicama jer su i one nekada imale globalnu popularnost. Ima li sličnosti? Ili još važnije – koje su razlike između španjolskih i turskih sapunica?

Suvremena Turska nalazi se na sjecištu Azije i Europe, a zbog ovog strateškog položaja anadolske zemlje bile su savršeno raskrižje mnogih civilizacija od prapovijesti, poput Sumera, Hetita, starih Grka, Rimljana, Bizantskog carstva i Osmanskog carstva. Zemlja koja utjelovljuje svjetsku kulturnu baštinu očito nasljeđuje kulturno bogat društveni dinamizam. Mlado stanovništvo Turske, bogato raznim kulturama, pod utjecajem je velikih ekonomskih i kulturnih promjena posljednjih desetljeća, što stvara savršeno okruženje za drame temeljene na dobro postavljenim suprotnostima između bogatih i siromašnih, perifernim i urbanim, koje su ilustrirane snažnim karakterima i slike u Diziju.

Za razliku od telenovela, Dizi su “sveobuhvatni epovi”. Svaka epizoda nije ništa drugo do visokobudžetni dugometražni film, kako po visokoj produkcijskoj vrijednosti, tako i po trajanju. Epizode Dizi općenito traju između 90 i 120 minuta i ovisno o kontekstu mogu postaviti složene kostime, priče smještene u raskošnim dvorcima uz more, vrhunske restorane i povijesne znamenitosti.

Za razliku od sapuna i telenovela, Dizi se snima u prirodnim okruženjima – obično na prekrasnoj pozadini kultnih istanbulskih ili anatolijskih krajolika – i imaju svoj izvorni zvučni zapis. Činjenica da se Diziji snimaju na različitim prirodnim lokacijama i da imaju svoje jedinstvene zvučne zapise čini žanr Dizi bogatijim u smislu glazbene, tekstualne i vizualne raznolikosti.

Oni također imaju tendenciju da se skraćuju u smislu dugovječnosti svojih sezona kako bi zadržali integritet priče u usporedbi sa sapunicama koje se ponekad nastavljaju 15 – 20 godina. Dizi također sadrži glumačke postave sa zvijezdama, uključujući svjetski poznate glumce i glumice, po čemu se serija razlikuje od sapunica.

Što je ključ uspjeha u stvaranju potpuno novog televizijskog žanra?

Za mene je ključni uspjeh u stvaranju novog televizijskog žanra zadržati gledatelje da se vraćaju po još. To se može postići snažnim pripovijedanjem priča, povezanim likovima, drugim vizualnim i stilskim elementima koji su privlačni publici.

TV žanr uspješan je kad može izazvati osjećaj u srcu gledatelja – bilo kakav osjećaj: bijes, sreću, tugu, frustraciju… Uvijek izuzetno pomaže kada gledatelji vide aspekte sebe koji se reflektiraju kroz likove i priče.

Možete li pogoditi koji nas novi žanr, tehnologije i trendovi očekuju u budućnosti TV industrije?

Jedan trend koji sada možemo doživjeti je sazrijevanje tržišta superagregatora ili super snopova i on će samo rasti. Postoji toliko mnogo usluga koje publici pružaju sadržaj, a oni koji sklapaju strateška savezništva kako bi pružili sadržajna rješenja koja zadovoljavaju mnoštvo zahtjeva i dalje će izlaziti kao pobjednici u ovoj eri sadržaja i nuditi obilje. Tvrde i meke snopove odabrale su telekomunikacijske tvrtke kako bi privukle nove korisnike. Zapravo, jedan od naših ključnih poslovnih ciljeva ove godine je integriranje naših streaming usluga s operaterima na kojima radimo kako bismo stvorili zaokruženo, besprijekorno iskustvo zabave za pretplatnike.

Preporučujemo

Poduzeća

Nord ima novu outlet prodavaonicu u Zagrebu, adresa je Zagrebačka cesta 217, a kupce čeka roba snižena i do 70 posto.

Edukacija

Prvi put u Hrvatskoj, od 18. do 19. rujna ove godine, u Zagrebu će se održati potpuno besplatni dvodnevni zdravstveno komunikacijski summit.

Turizam

U godinu dana, koliko je prošlo otkad je otvorio svoja vrata; Glamping Village Terma Tuhelj postao je prepoznatljiv među ljubiteljima luksuznog odmora, ali i...

Edukacija

Ivan Rado puno je poznatiji po svom nicku Malajski Tapir. Naš možda i najpoznatiji YouTube influencer i strastveni gamer, odustao je od karijere medicinskog...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.