Osim zaposlenika, koji su prinuđeni na nove načine prezentirati svoju karijeru, na nove uvjete selekcije trebaju se adaptirati i poslodavci. Naravno da socijalne mreže nisu presudne i treba ih gledati kao samo jedan od elemenata u planiranju ljudskih potencijala.
Ipak, ukomponirane s nekim klasičnim HR kanalima komunikacije (oglasima za posao, primjerice) socijalne mreže mogu ponuditi novu vrijednost upravo zbog mogućnosti dvosmjerne komunikacije. To je posebno važno u specijaliziranim nišama koje zahtijevaju usku specijalizaciju znanja ili vještina.
Aktivna uloga HR odjela – oglas više nije dovoljan
Koja je razlika? Ako doista trebate popuniti poziciju, oglas nije dovoljan – neće doći do mnogih, neki manje aktivni će ga pogledati, možda će se javiti, možda neće. Ukratko, selektiranjem preko socijalne mreže imate aktivnu ulogu. Kandidate možete pozvati na razgovor, doznati osnovne podatke o njihovu trenutačnom zaposlenju ili eventualne želje u karijeri ubuduće.
To su neke od smjernica koje bi kompanije trebale uvažiti žele li ostaviti dojam firmi koje se bore za „najbolje i najbistrije“ u industriji.
1) Srednje ste velika kompanija? To znači da imate odvjetnika, dva-tri računovođe, inženjere, dizajnere… Raznovrsnost kadrova u kompaniji podrazumijeva i raznovrstan pristup selekciji potencijalnih zaposlenika. Tvrtkina stranica trebala bi imati prilagođene stranice za pojedine sektore. Ono što interesira strojara sigurno neće biti zanimljivo vašem marketinškom stručnjaku – imajte to u vidu.
2) Profil kompanije na LinkedInu ne znači da ste se pretplatili na najbolje stručnjake. Oni vam se vjerojatno neće ni javiti – morate ih privući sami. Na tome se bazira cijela industrija head huntinga, znači da to baš i nije tako jednostavno. Provjerite refferial-programe dizajnirane za socijalne mreže – oni automatski upućuju na kandidate koji odgovaraju vašem profilu.
3) Pratite uspjeh svojih HR aktivnosti na socijalnim mrežama. Pri tome ključni neće biti „lajkovi“, pozivi na prijateljstva ili slično – toga ćete imati i više nego što želite. Vaš pravi zadatak počinje selektiranjem kadrova u baze, čak i ako su drugi ili treći izbor. „Stand-by“ zaposlenici će vam uštedjeti vrijeme pronalaska novih kadrova s istim vještinama, ali i ubrzati sam proces – ako mjesto koje ste otvorili treba biti što hitnije popunjeno.