Istraživanjem koje je časopis Readers Digest u suradnji s britanskom agencijom Wyman Dillon u rujnu i listopadu proveo u Hrvatskoj bilo je obuhvaćeno nasumično izabranih 8700 pretplatnika časopisa u našoj zemlji, a u Europi u istraživanju je sudjelovalo 27 469 ispitanika u 15 zemalja.
Prema rezultatima istraživanja, Europljani najviše vjeruju markama koje su pobjedile u više od 10 zemalja: Nivea (kozmetika za njegu kože), Nokia (mobilni telefon), Visa (kreditna kartica) i Canon (kamera i fotoaparat). Nivea je u kategoriji kozmetika za njegu kože pobjedila u svih 15 zemalja.
Primjerice, u kategorijama od mliječnih proizvoda i osiguravateljskih poduzeća do kava, čokolada i voda ili piva pobjednici su Dukat, Croatia osiguranje, Franck, Kraš, Kutjevo, Cedevita, Zvijezda u kategoriji maslinovo ulje, Jana u kategoriji voda, Pliva u kategoriji sredstava protiv prehlade, a Belupov Neofen u kategoriji sredstava za ublažavanje bolova (potpun popis pobjedničkih brandova nalazi se u privitku).
Među pobjedničkim brandovima neki su pobjednici istraživanja već šesti put: čak 8 domaćih brandova kao što su Dukat, Franck, Konzum, Ina, Croatia osiguranje, Generalturist, Kraš, Cedevita i 10 stranih brandova: Nivea, Opel, Gorenje, Hewlett Packard, Nokia, Tcom, Sony, American Express, Ariel i Lesnina.
Povjerenje u institucije
U svih 15 europskih zemalja u kojima je provedeno istraživanje povjerenje u institucije je nisko. Dvije su institucije dosegnule više od 50% glasova potrošača – brak (66%) i televizija i radio (51%). U Hrvatskoj najviše povjerenja imamo u instituciju braka (74%), televiziju i radio (56%), slijedi internet (50%), institucije, poduzeća i civilne akcije koje vodu brigu o okolišu (51%), euro (38%), novine (38%) i Crkva (39%). Hrvati najmanje vjeruju Vladi (82% ispitanika ne vjeruje Vladi) i pravnom sustavu (70% ne vjeruju pravnom sustavu).
Povjerenje u Europsku uniju
U svih 15 zemalja koje su sudjelovale u istraživanju povjerenje u Europsku uniju je nisko (38%), među državama članicama je nešto više – 40%, u Sloveniji 58%, a u Hrvatskoj 39%. Najveće povjerenje u EU imaju Rumunji (64%), Slovenci i Mađari (58%) i Nijemci (55%). U zadnjih 12 mjeseci povjerenje u EU je poraslo među Fincima (30%) a najviše je opalo u Češkoj (-28%).
Povjerenje u odnos robnih marki prema okolišu
Unatoč naporima većine velikih europskih brandova da promoviraju odgovoran imidž prema okolišu, čak 75% Europljana još sumnja u takve tvrdnje. Ispitanici smatraju da su velike kompanije odgovorne za uništenje okoliša. Čak 80% ispitanika zabrinuto je za okoliš, a njih 75% smatra da velike kompanije ne brinu o okolišu. 92% njih vjeruju da velike kompanije trebaju snositi odgovornost prema okolišu, a 54% ne vjeruje kada reklamni oglasi govore da su proizvodi pogodni za okoliš/prijateljski za okoliš. Ispitanici smatraju kako su robne marke koje brinu o okolišu preskupe. Ispitanici bi se odlučili na kupnju proizvoda koji je dobar za okoliš ali su skeptični prema istinitosti takvih tvrdnji.
Povjerenje u zanimanja
U Europi potrošači najviše vjeruju vatrogascima (93%), a hrvatski građani 86%. U Europi se najmanje vjeruje političarima (88%) i prodavačima vozila (80%). U Hrvatskoj se najmanje vjeruje političarima (88% ispitanika ne vjeruje), prodavačima putovanja (80% ispitanika im ne vjeruje) i sindikalnim vođama (73% ispitanika im ne vjeruje).