Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Zašto baš kupujemo određenu marku?

Marka potrošaču mora dopuštati da izrazi vlastito ja kroz nju.

Online shopping

Ličnost je psihička struktura koja nas čini posebnima i jedinstvenima u odnosu na druge osobe. S obzirom na to da je ličnost ono što ponašanju udara konačan pečat čineći ga prepoznatljivim, ne možemo je zaobići ni u proučavanju potrošačkog ponašanja.

Ličnosti koje potrošači imaju kao osobe najčešće se odražavaju i kroz potrošačko ponašanje. Tako npr. osobe koje su konzervativne po prirodi nisu sklone isprobavanju novih proizvoda jer pri tome osjećaju neugodu i nesigurnost. Takve osobe nisu otvorene za novosti i teško mijenjaju postojeće stavove.

Tako će se isti proizvod različito reklamirati za različiti tip ličnosti. „Klasičarima“ je npr. čokoladu bolje predstaviti u raskošnom omotu na pristojnoj zabavi, „modernima“ će biti privlačnije ako se čokolada u reklami konzumira prije odlaska u neku veliku avanturu po planinama.

Zašto se potrošač ponaša na određen način?

Materijalisti cijene posjedovanje stvari, kada je to dio njihovih identiteta. Postoje i materijalisti koji vole imati, ali npr. u svrhu komfora za vlastitu obitelj. Neki potrošači imaju izraženu potrebu za spoznajom i dosta se informiraju o proizvodima, čitaju, traže, uspoređuju i slično.

Klasične teorije o ponašanju potrošača usmjerene su na istraživanja potreba potrošača. Težište u istraživanju je na racionalnom ponašanju potrošača koji se pri odabiru proizvoda rukovode ekonomskim motivima i razlozima. Te teorije ne analiziraju ličnost potrošača te ne dobivaju odgovore na pitanja: zašto se potrošač ponaša na određeni način?

Za razliku od klasičnih, suvremene teorije o ponašanju potrošača uključuju motivacijska istraživanja u analizi ponašanja potrošača.

Marketinški stručnjaci kada izrađuju plan „gađaju“ određene osobine ličnosti s ciljem da se bolje povežu s potrošačima i pronađu im „slabe točke“.

I marke imaju svoju ličnost

Isto kao što ljudi imaju ličnost, tako se nastoji da i marke imaju svoje “osobine ličnosti”. Iz toga dolazi termin „ličnost marke“ koji govori o tome zbog čega je ljudi vole, kupuju i cijene.

Često se marke utjelovljuju u ljudskom obliku. Npr. Marlboro je utjelovljen u macho kauboju i simbolizira slobodu, nezavisnost, snagu i sl. Dakle, Marlboro cilja na potrošače koji se takvima percipiraju ili žele takvima biti i da ih drugi takvima prepoznaju.

Marka potrošaču mora dopuštati da izrazi vlastito ja kroz nju

Kao alat personifikacije marki se koriste i slavne osobe pa tu potrošači svoje unutarnje osjećaje vezane za proizvode ili marke izražavaju na način asociranja s poznatim ličnostima. Kod nas su poznati primjeri povezivanja poznatih sportašica s vodom. Simbolika zdravlja, uspjeha, aktivnosti je utjelovljena u Blanki Vlašić ili Janici Kostelić.

Svrha personalizacije marki jest približiti je potrošaču tako da se potrošač prepozna u tim osobinama tj. da marku percipira sličnu sebi i svom životnom stilu. Tako se marke poput stvarnih osoba mogu procjenjivati kao ugodne, savjesne, emocionalno stabilne i inteligentne.

Kad ličnost potrošača prepozna ličnost marke kao ugodnu, to je početak jednog dugog i profitabilnog prijateljstva!

 

Članak nastao usuradnji s Zagrebačkom školom ekonomije i menadžmenta


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.