Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Iako osjećaj građanske dužnosti raste, mladi glasači najmanje su zainteresirani za sudjelovanje na izborima za Europski parlament

Istraživanje koje je među mladom populacijom tijekom ožujka i travnja provela Agencija IMC, pokazalo je da su mladi glasači u ovoj super-izbornoj godini najmanje zainteresirani za izlazak na izbore za Europski parlament koji će se održati 9. lipnja.

Istraživanje koje je među mladom populacijom tijekom ožujka i travnja provela Agencija IMC, pokazalo je da su mladi glasači u ovoj super-izbornoj godini najmanje zainteresirani za izlazak na izbore za Europski parlament koji će se održati 9. lipnja.

Naime, od ukupno 515 ispitanika u dobi od 18 do 24 godine, njih gotovo 85% izjasnilo se da će sudjelovati u parlamentarnim izborima koji su sad već iza nas, preko 88% posto reklo je da će izaći na predsjedničke izbore krajem godine, dok će znatno manje, 63.4% ispitanih, sudjelovati u izboru hrvatskih predstavnika u Europski parlament.

63.7% ispitanih izjasnilo se da ne apstinira od sudjelovanja na izborima, a na to ih prije svega potiče osjećaj građanske dužnosti i(li) interes za određeni društveni problem za koji vjeruju da će njihov kandidat ili politička opcija biti u stanju riješiti. Ipak, istovremeno čak 64.7% ispitanika smatra da je svijest među mladim ljudima o potrebi sudjelovanja u političkom život zemlje niska.

Očekivano, većina mladih, 65.3%, najviše informacija o kandidatima i njihovim programima, neovisno o kojim izborima se radi, dobiva putem društvenih mreža. Kao pouzdani izvori informacija slijede TV vijesti i emisije sa 57.9% te news portali sa 50.7%. Sa 13.6% na posljednjem mjestu su tiskani mediji.

U raspravama o političkim temama tek 17% ispitanih sudjeluje na dnevnoj razni, dok dvije trećine, odnosno njih ukupno 68.1% o politici razgovara na tjednoj, odnosno mjesečnoj razini. U političke rasprave nikada se ne upušta 15% ispitanih.

Među našim ispitanicima 67.1% su bile žene, a 32.9% muškarci. Među anketiranima njih polovica, 50%, predstavlja starosnu grupu između 18 i 20 godina. Čak 73.3% su studentice i studenti, 17% su učenice i učenici, a 10.7% su zaposleni.

Na proteklim EU izborima u Hrvatskoj je glasalo svega 29,85% registriranih birača. Na razini Unije taj postotak je u porastu te je zabilježena izlaznost od 51%. Iako je porastao broj mladih birača, najveći udio i dalje imaju stariji glasači, konkretno njih 43% predstavlja skupinu koja ima 55 i više godina života.

Osim što je više mladih glasalo, prije pet godina primijećeno je da je na birališta izašlo nešto više visoko obrazovanih te zaposlenih koji žive u manje ili srednje velikim gradovima, a manje u ruralnim krajevima.

„Iako osjećaj građanske dužnosti među mladima raste, i dalje velika većina mladih smatra kako je među njima svijest o potrebi sudjelovanja u političkom životu u Hrvatskoj i dalje niska. Uzrok tome zasigurno je u nedostatku dijaloga, a komunikacija je faktor koji može pokrenuti promjene. Stoga smo, kao komunikatori pozvali i kandidate na nadolazećim EU izborima, predstavnike vodećih političkih opcija u Hrvatskoj, da upute svoje video poruke mladima o tome zašto je važno izaći na EU izbore i koliko odluke koje se donose u Europskom parlamentu utječu na njihov svakodnevni život i usmjeravaju njihovu budućnost“, poručili su iz Agencije IMC.


Pročitajte još:

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komentari

S eksplozijom e-trgovine raste i broj skladišta diljem svijeta. Naime, s procijenjenih 151.000 skladišta u 2020. očekuje se rast na 180.000 skladišta do 2025....

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.