U okviru poslovnih aktivnosti u tvrtki Filaks, puno surađujem s malim poduzetnicima, koji su često i sudionici naših radionica, kao i poslovnih skupova. Mnogi od njih imaju obiteljske biznise. U takvim situacijama obiteljski odnosi se često preslikavaju i na poslovne situacije. Poslovanje uz emocije ima nešto drugačiju dinamiku, koja može biti i u suprotnosti sa zahtjevima posla i postavljenim ciljevima organizacije. Isto tako, ako su odnosi pozitivni, ta sinergija utječe na kvalitetu proizvoda i usluga, ali i nastup na tržištu. Članovi obitelji često puno vremena provode na poslu i teško se može razaznati gdje počinje, a gdje završava radno vrijeme, odnosno vrijeme za obitelj. Mlađi članovi obitelji vrlo često idu ususret promjenama i pokušavaju uvesti nove poslovne procedure te su kreativniji.
Upravo takva kreativna priča krenula je od Ivane Vokal, sada apsolventice sociologije i pedagogije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Prije godinu dana odlučila je napraviti studentski planer koji bi njoj najviše odgovarao. Kako se planer svidio njezinim prijateljicama, osmislila je još nekoliko zanimljivih dizajna korica te se cijela priča vrlo brzo proširila. Nakon toga ideje su se same slagale. Osmislila je razne namjenske planere i rokovnike kao npr. Mamina Mašnica kojim se prati trudnoća, ali i nastavlja planiranje maminog i bebinog vremena nakon rođenja, zatim rokovnik Moja kuharica za upisivanje i preko 90 recepata jela i sokova, te mjesto za fotografije svojih jela, Planer vjenčanja, Đačka Mašnica, Dnevnik putovanja.
Kako je Ivana sa svojom mamom i poduzetnicom Renatom Vokal u u jako dobrim odnosima, došle su na ideju da udruže snage. Shvatile su da s njezinim idejama, mladosti, svježinom i Renatinim dugogodišnjim poduzetničkim iskustvom u okviru tiskare D.R.I.M. mogu stvoriti savršen brend za savršen poklon. To je Mašnica (www.masnica-planer.com). Potpuno su bile svjesne da na tržištu danas ima sličnih proizvoda pa su odlučile osmisliti nešto drugačije i posebno. Svojim kupcima su ponudile mogućnost da oslobode svoju kreativnosti i smisle svoj dizajn korica planera. Takav način suradnje, razmjene kreativnih ideja i klijenata u izradi personaliziranih planera pokazao se kao dobar poslovni potez jer su u kratkom roku prepoznati na tržištu. Klijenti na korice planera mogu staviti što god žele, od osobnih fotografija, ljubavnih poruka, fotografija s nekih dragih putovanja, ali i logo svoje tvrtke. Ono najvažnije jest što ih Mašnica ne ograničava s količinom planera ili rokovnika koje moraju kupiti već mogu izraditi i samo jedan originalan komad Mašnica proizvoda. Upravo iz tog razloga su Mašnica proizvodi postali unikatan i savšren poklon za svakog kupca. Krilatica Mašnice je: „Uživam u malim stvarima, jer one obogaćuju moj život.“
Iz primjera Mašnice vidljivo je kako se u poslu mogu odlično udružiti mlađe generacije s osobama koje imaju dogogodišnje poslovno iskustvo, a često to mogu biti i uspješni obiteljski projekti. Svaka osoba ima svoje talente, a sinergija u timu zahtijeva veliko razumijevanje i toleranciju. Mladi ljudi imaju puno ideja, ali su ponekad i nestrpljivi. U razgovoru sa nešto iskusnijim generacijama mogu dobiti korisne povratne informacije i savjete. Iz Mašnice poručuju da je projekte potrebno stvarati promišljeno i s dobrim temeljima, jer ništa ne ide preko noći. Čak i kad se čini da je netko uspio bez puno muke, često iza toga stoji puno rada i truda daleko od očiju javnosti i publike.
- sc. Elvira Mlivić Budeš
www.poduzetnica.blogspot.com