Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Izjava ministra Lalovca o povećanju poreznog opterećenja na cigarete netočna

pixabay.com

U povodu jučerašnje odluke Vlade RH o povećanju trošarina na duhanske proizvode i obrazloženja koje je pritom dao ministar financija Boris Lalovac, kako će cigarete poskupjeti od 0,62 do 0,99 kuna po kutijici, želimo hrvatsku javnost upozoriti na sljedeće činjenice:

Izjava ministra Lalovca o povećanju poreznog opterećenja na cigarete od 0,62 do 0,99 kuna po kutijici jednostavno je netočna. Stvarno povećanje za proizvođače, naime, iznosi između 1,24 i 1,55 kune po kutijici cigareta. Primjerice, porezno opterećenje po kutijici Yorka povećat će se za 1,24 kn a Ronhilla za 1,50 kn.

Prilikom prijašnjih povećanja trošarina dio troška povećanja preuzimali smo na sebe, što više nismo u mogućnosti, stoga je realno očekivati znatnije povećanje maloprodajnih cijena cigareta. Naime, udio trošarine i PDV-a u maloprodajnim cijenama cigareta iznosi više od 70 posto, pa je ovakvo visoko povećanje industriji nemoguće nadoknaditi.

Nadalje, ministrovi argumenti da nas na povećanje trošarina obvezuju direktive EU-a, prema kojima trošarine moraju iznositi 90 eura za 1000 komada cigareta, nisu opravdanje za najnovije povećanje trošarina. Naime, socijalne i gospodarske prilike su takve da je razumno bilo pričekati povoljniji trenutak, to više što direktive EU-a ne navode dinamiku povećanja, već samo to da se propisana razina trošarina od 90 eura na 1000 komada cigareta dosegne do 2017. godine.

Argumente pak o brizi za zdravlje pušača također držimo prijepornima budući da se, kako iskustva pokazuju, potrošači okreću proizvodima upitne kvalitete, kadšto i krivotvorinama,  koje uglavnom nabavljaju na ilegalnom tržištu.

Najnovije neopravdano povećanje trošarina zasigurno će znatnije utjecati na povećanje neoporezovane potrošnje, čime će izostati očekivano punjenje državnog proračuna, o čemu svjedoče i iskustva naglih i visokih poreznih podizanja iz 2013. godine. Posljedica će biti daljnje iscrpljivanje potrošača i gubitak radnih mjesta u industriji.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Novosti

Pitate se kako ostvariti bilo koji cilj. Što učiniti drukčije?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.