Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Jedini način krizne komunikacije jest istina!

Krešimir Macan, vlasnik tvrtke Manjgura, autor i član tima u brojnim kampanjama HRT-a i Vlade RH, karijeru u odnosima s javnošću započeo je početkom Domovinskog rata, kada je zbog znanja četiri strana jezika bio savršen posrednik u komunikaciji sa stranim novinarima koji su pratili zbivanja u Hrvatskoj. Danas je ugledan stručnjak za “public relations”.

Krešimir Macan, vlasnik tvrtke Manjgura, autor i član tima u brojnim kampanjama HRT-a i Vlade RH, karijeru u odnosima s javnošću započeo je početkom Domovinskog rata, kada je zbog znanja četiri strana jezika bio savršen posrednik u komunikaciji sa stranim novinarima koji su pratili zbivanja u Hrvatskoj. Danas je ugledan stručnjak za "public relations".

Od elektrotehnike do uglednog PR stručnjaka

– Odmah na početku rata javio sam se da vidim kako mogu najviše pomoći. Zbog znanja stranih jezika procijenili su da ću biti najkorisniji za komunikaciju sa stranim medijima, informiranje i promidžbu. Na tom sam se poslu zadržao do kraja „Oluje”, nakon čega su me ponude odvele dalje prema PR-u – rekao nam je Krešimir Macan, ugledni hrvatski PR stručnjak za krizno komuniciranje, strateško komuniciranje u politici i odnose s medijima.

Krešimir Macan s tvrtkom Manjgura, koju je otvorio 1997. godine, spada među pionire PR-a u Hrvatskoj. Imenovanje za prvoga glasnogovornika i direktora korporativnih komunikacija na HRT-u i sredinom 2003. godine imenovanje za savjetnika predsjednika Vlade RH samo su neki od poslovnih uspjeha koji dovoljno govore o kvaliteti Macanova rada. Uz to, sa 24 godine postao je načelnik u Ministarstvu vanjskih poslova, čime je postao najmlađi čovjek ikad izabran na takvu funkciju.

Važnost komunikacije u dobru i zlu

Nezadovoljstvo poslodavcima pomoglo mu je u odluci da krene u privatne vode, a specijalizirao se za krizno komuniciranje, gdje su česte pogreške sudionika komunikacije.

– Uvijek treba komunicirati iskreno, o tome što se stvarno događa, samo treba znati i osjetiti što i kada reći. Laganje nije dugoročno rješenje jer poslije bude još gore. Najbitnije je biti proaktivan i voditi raspravu jer ako vođenje prepustite drugima, situacija neće dobro završiti. Tvrtke često nemaju jasno definiranu pripremu i proceduru za normalne situacije, pa kako će onda reagirati u kriznima? Dobrom komunikacijom može se postići efekt da je nešto što je napravljeno u dotičnoj situaciji bilo ispravno i dobro. Menadžeri kada dobro riješe krizu često nemaju dovoljno kvalitetnu osobu koja će cijelu situaciju predočiti okolini – objašnjava Krešimir Macan.

Crna strana PR-a

Odnosi s javnošću imaju i crnu stranu. „Možete li mi srediti prilog u Dnevniku?” ili „Zaustavite Reuters” samo su neki od „zadataka” koje klijenti znaju tražiti od ljudi iz PR-a. Navodno neke tvrtke imaju cjenik za takve poslove.

– Ako mi tko dođe s takvim pitanjem, samo odgovorim da se time ne bavim i da pita na drugome mjestu. Plaćanje priloga jest oglašavanje, a ako mi kažu da zaustavim Reuters, objasnim im da je nemoguće zaustaviti vijest i da je bolje problem riješiti pozitivno – kaže Macan.

Pred nama su lokalni izbori, koji su prvi put neposredni. Građani će glasati za konkretnoga kandidata, što donosi promjene u pristupu kampanji i predstavljanju kandidata.

– Izbori koji slijede biti će prvi pravi izbori gdje će građani birati konkretne osobe. Do sada nije bilo iznenađenja, izbori su bili predvidivi jer se znalo koja stranka u kojem gradu ima izgleda za pobjedu. Pojedinci poput Željka Keruma poremetit će te odnose i građani su zbog toga zadovoljni. Izbori postaju zabava, šou, i kome to nije jasno, taj nema što tražiti na izborima u budućnosti. Siguran sam da će i odziv građana biti veći zbog tog razloga – veli Macan.

Recesija u Hrvatskoj

Recesija i ekonomska kriza u Hrvatskoj dugo se ignorirala pa je mnoge novonastala situacija neopravdano zatekla. Krešimir Macan pristup Vlade tom problemu komentira izrekom “Lijek kakav god bio mrtvacu nije dobar”.

– Kada ekonomija propada, treba pravodobno reagirati. Premijer Sanader populist je. Nije jedini krivac za tu situaciju, ali odlučuje o tome kako će se situacija voditi. Trebao je prije priznati recesiju i tako pripremiti državu na tešku situaciju. Ovako ćemo platiti visoku cijenu neodlučnosti i populizma. Trebalo je sačuvati radna mjesta u perspektivnim tvrtkama jer je mnogo lakše sačuvati radno mjesto nego otvoriti novo – tvrdi Macan.

Manjgura se bavi organizacijom medijskih treninga za članove uprava različitih tvrtki i za ljude koji u njihovo ime komuniciraju s javnosti, PR-ovcima i glasnogovornicima, a najnoviji projekt „Izborni šalabahter” namijenjen je sudionicima lokalnih izbora kao pomoć u kampanji.

Kako svi govore o recesiji, zanimalo nas je kako se kriza odrazila na tvrtke za odnose s javnošću.

– Manjgura za sada nema poseban pad poslovanja, ali razlog je što nam klijenti dolaze iz različitih branši. Ako u jednoj zapne, u drugoj će krenuti pa se situacija izjednači. Manjgura ima 50 posto manji pad od prosjeka tržišta – završava Krešimir Macan.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.