Uspjeh nećete gledati u tome koliko ste zaradili već kako ste uspješno izbjegli što više pogrešaka koje bi vas lako mogle zaustaviti na putu do željenog cilja – poslovnog uspjeha.
Najbezbolniji način je učiti na tuđim pogreškama, zato vam donosimo najčešće pogreške koje svakako trebate izbjegavati. Mnogi su faktori koji svakog poduzetnika upućuju na ono što ne bi trebao činiti i na ono što ga može odvesti u propast: loše upravljanje, nedovoljno kapitala, loša lokacija, nedostatak planiranja.
– Želite preko noći zaraditi novac? Pogrešna je misao da je novac jedino što vas vodi ka pokretanju poslovanja. Dobro je poznato da svako uspješno poduzeće treba dovoljno vremena i prostora da postavi stabilne temelje koji će donijeti u budućnosti dobit, – objašnjava profesorica Nataša Renko, voditeljica poslijediplomskog studija s katedre za marketing Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
U svojoj nedavno objavljenoj knjizi ‘’Marketing malih i srednjih poduzetnika’’ vodi nas kroz malo i srednje poduzetništvo, upoznavajući nas s prednostima, ali i ukazujući na određene nedostatke te uklanjanje istih.
Ne očekivati nerealne prihode
Čitav je niz pogrešaka koje poduzetnici čine a da ne promisle kako bi bilo lakše učiti na tuđim greškama, konzultirati neke stručne savjete i knjige, proći edukaciju i individualno savjetovanje. Prema Renko do grešaka može doći zbog lošeg upravljanja – novi vlasnici često imaju manjak relevantne stručnosti u područjima upravljanja, financija, nabave, prodaje, proizvodnje te u upravljanju ljudskim resursima.
Ako ne prepoznaju ono što ne čine dobro i ne potraže pomoć, slijedi im poslovna katastrofa. Drugi važan faktor je da vlasnici moraju biti educirani i upozoravati druge na pogreške. I na kraju trebaju redovito organizirati, planirati i nadzirati sve aktivnosti poduzeća. Česta pogreška su i nerealna očekivanja prihoda koje tvrtka ostvari ili nedovoljno početnog kapitala.
Naime vlasnici tvrtki krivo procjenjuju koliko je sredstava potrebno za neki poduzetnički pothvat pa su prisiljeni zatvoriti poduzeće prije nego su dobili svoju šansu za uspjeh. Lokacija je kritična za uspjeh poslovanja. Dok dobra lokacija omogućuje da se poduzeće razvija i napreduje, loša može izazvati propast i kod najboljeg upravljanja poduzećem. Nedostatak planiranja također se ubraja u početničke greške objašnjava Renko: ‘‘Svatko tko je nekada bio zadužen za neki događaj zna da je planiranje više od pola uspjeha. Ključno je da svako poduzeće ima poslovni plan. Mnoge nove tvrtke propadaju zbog nedostatka planiranja. Plan mora biti realan i točan, s aktualnim informacijama. Bitno je napisati poslovni plan dugoročno a ne kratkoročno“ zaključuje Renko.
Savjet stručnjaka – educiranje i planiranje
1. Novac ne dolazi preko noći!
2. Educirajte se, učite od stručnih i iskusnih!
3. Gradite bazu svojih klijenata!
4. Pazite! Nerealna očekivanja o prihodima koje ostvarujete ili nedovoljno kapitala dovode do bankrota.
5. Lokacija je jako važna za uspjeh poslovanja
6. Planirajte! Napišite poslovni plan dugoročno, a ne kratkoročno
Baza klijenata predstavlja dobit
Autorica knjige ‘‘Marketing malih i srednjih poduzetnika Nataša Renko savjetuje: ’’Treba unaprijed uzeti u obzir da će poslovanje možda prvih nekoliko godina biti u fazi mirovanja. Bitno je u svakom trenutku proširivati bazu klijenata jer, na kraju krajeva, oni predstavljaju našu dobit’’